Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ikke gjør noe spesielt med huden, ser huden ganske ok ut. I perioder hvor jeg har har brukt hudpleieprodukter, ser huden ofte verre ut (kviser, tørrhet). Er redd det er produktene som gjør huden verre, men likevel oppfordres man til å rense og ta vare på huden.

Skulle gjerne hatt noen hudpleieprodukter som ikke inneholder så mange aktive ingredienser, men som renser, fukter og skrubber.

Noen forslag til merker?

Anonymkode: 48e44...820

Skrevet

Det betyr gjerne at de jobber, og at dritet må ut av huden din. Det er kjempeviktig å rense huden. Det er aktive ingredienser i disse, men jeg bruker Pevonia Dry Skin Line, og har kjempefin hud nå. Er aldri tørr lenger!

Anonymkode: 446b6...490

Skrevet

Kommer jo helt an på hudtype osv. men for min hud er pleieprodukter totalt bortkastede penger. Huden min ser like bra - om ikke bedre - ut med bare lunket vann som ''rensemiddel'' ;) Hvorfor gjør du noe med den, når den ser bra ut uten?

Skrevet

Jeg ser bedre ut med riktige produkter, så mye bedre at andre bemerker det. Jeg har ikke mye kviser, bare typisk voksen hud. For meg fungerer det bare med gode merker etter tips og råd fra gode hudpleiere, samt lese meg opp selv. Er du ung og uten spesielle problemer hadde jeg ikke lagt penger i det, bortsett fra i solfaktor året rundt. Du vil takke meg og elske meg når du blir eldre for dette rådet. 

Anonymkode: a6b8a...796

• Liker 5
Skrevet

Hvis du har tenkt å bruke penger på krem mener jeg du også bør benytte rens - ingen vits i å gørre på med krem på skitten hud. Jeg liker Maria Åkerberg, økologiske produkter som virker og som ikke er så dyre (relativt sett). Fås kjøpt på hudpleiesalonger og på nett, f.eks Skincity. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser bedre ut med riktige produkter, så mye bedre at andre bemerker det. Jeg har ikke mye kviser, bare typisk voksen hud. For meg fungerer det bare med gode merker etter tips og råd fra gode hudpleiere, samt lese meg opp selv. Er du ung og uten spesielle problemer hadde jeg ikke lagt penger i det, bortsett fra i solfaktor året rundt. Du vil takke meg og elske meg når du blir eldre for dette rådet. 

Enig, solfaktor er utrolig viktig, året rundt. UVB-stråler (de som gir rynker) får vi nordmenn i oss, uansett om det er skyet, sol, kaldt eller varmt.

Men jeg ville lagt penger i gode produkter uansett, en god rens, serum og krem, samt peele huden jevnlig gjør underverker, og gir en sunn og frisk hud. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, solfaktor er utrolig viktig, året rundt. UVB-stråler (de som gir rynker) får vi nordmenn i oss, uansett om det er skyet, sol, kaldt eller varmt.

Men jeg ville lagt penger i gode produkter uansett, en god rens, serum og krem, samt peele huden jevnlig gjør underverker, og gir en sunn og frisk hud. 

Og jeg er jo enig :) Jeg tro TS bare har brukt feil produkter, og mistenker at hun er ung, da trenger man gjerne ikke så mye uansett. 

Jeg bruker minst penger på rens. Den skal være god for min hud, men den er kortest tid på huden, derfor legger jeg minst penger i den. Jeg liker den grønne rensegeleen fra Exuviance. Den koster jo litt, men her helt utrolig drøy. Bruker leave-on exfoliering med BHA fra Paula's Choice. Så serum, varierer litt etter hudtilstand. Øyekrem og dagkrem, eventuelt solbeskyttelse hvis dagkremen ikke har spf. På kvelden bytter jeg ut BHA med AHA og bruker retinolserum før nattkrem. En til to ganger i uken bruker jeg peelingmaake med enzymer, eller rensemaske, pluss fuktmaske. Fungerer veldig fint på meg og tar ikke mye tid. 

Skrevet

Det eneste jeg personlig trenger er BHA/AHA til eksfoliering, fuktighetskrem og solfaktor. Brukte rens før men det gjorde bare huden min verre. Mitt tips er ikke å la seg blende av spennende ingredienser, fin emballasje osv, velg heller produkter med få og gode ingredienser.

Produktanbefalinger spørs helt på hva slags hud du har. Jeg anbefaler å først finne en god fuktighetskrem og solkrem, så kan du eventuelt begynne med BHA/AHA etter du har funnet det :)

Anonymkode: 6ec61...1b4

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både UVA- og UVB-stråler gir rynker, men det er UVA-stråler vi har mye av året rundt, ikke UVB. UVB er hovedsakelig i Norge om sommeren.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg personlig trenger er BHA/AHA til eksfoliering, fuktighetskrem og solfaktor. Brukte rens før men det gjorde bare huden min verre. Mitt tips er ikke å la seg blende av spennende ingredienser, fin emballasje osv, velg heller produkter med få og gode ingredienser.

Produktanbefalinger spørs helt på hva slags hud du har. Jeg anbefaler å først finne en god fuktighetskrem og solkrem, så kan du eventuelt begynne med BHA/AHA etter du har funnet det :)

Jeg mener at rens er viktig, men er enig i at man ikke skal la seg blende av emballasje og sånt. For tiden liker jeg milde skumrenser etter oljerefns hvis jeg har brukt make-up, kun skumrens hvis ikke. Jeg ser at guru Hirons er mot skumrens men jeg elsker det. Dor tiden bruker jeg en fra Babor og en fra Medik8 (deres Gentle Cleanse). 

Skrevet

Det er ganske bortkastet å bruke dagkrem/nattkrem på urenset hud, mister mye av virkningen til kremen. Med svette, døde hudceller, støv, smuss, ev. sminke. Hvis man får kviser eller andre reaksjoner av en ansiktsrens, så har man brukt feil produkt for ens hud. Noen rens er kraftigere enn andre, noen mer oljete, noen parfymerte. Dette skjer jo ikke hvis man bruker riktig :) 

Anonymkode: b78b8...1ad

Gjest N-Nøff
Skrevet

Vel, det kommer an på hva du ikke tåler. Jeg kan bruke La Roche Posay Toleriane, reagerer bare litt på den. Dvs, jeg er bedre om jeg kun vasker med vann, men jeg må vaske med noe annet.. for å få bort alle allergener (støv-, midd-, kjæledyrsallergener etc). 

Så da er denne her fin. Den er veeeldig drøy og! Bitteliten tube, med masse oppi. Nesten magisk! 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske bortkastet å bruke dagkrem/nattkrem på urenset hud, mister mye av virkningen til kremen. Med svette, døde hudceller, støv, smuss, ev. sminke. Hvis man får kviser eller andre reaksjoner av en ansiktsrens, så har man brukt feil produkt for ens hud. Noen rens er kraftigere enn andre, noen mer oljete, noen parfymerte. Dette skjer jo ikke hvis man bruker riktig :) 

Anonymkode: b78b8...1ad

Ikke nødvendigvis. Jeg bruker ikke sminke og da føler jeg ansiktet blir rent nok hvis jeg vasker med vann. Huden min blir alltid verre hvis jeg begynner med rens, selv om de jeg har brukt har hatt lav pH og vært uten SLS og parfyme og tilpasset min hudtype, og da ser jeg ingen grunn til å bruke det. Virkningen av fuktighetskrem er uansett ikke bortkastet, huden får fuktigheten uansett.

Skrevet

Det kan ta en del prøving og feiling før du finner en hudpleierutine som fungerer for deg. Min hud er uten tvil (!) mye bedre når jeg renser, fukter osv. jevnlig. Biologisk sett er huden laget for å rense og fukte seg selv, men i det livet jeg lever (og mange andre med meg) lider huden av påkjenninger som sminke (Minst fem dager i uka for min del), mye dusjing, kunstig varme innendørs og forurensing i varierende grad. 

Min hudpleierutine er gull verdt for meg! Har vekslende problemer med urenheter, rødmusset hud og til tider gusten hud, men med de produktene jeg bruker nå er det blirt mye mindre, og huden er jevn og fuktig. 🙂 

For min del var det milde renseprodukter som skulle vise seg å fungere best + godt med fukt fra en krem som passer meg.

Ansiktsmaske/ skrubb en gang iblant. - mer høst/vinter, sjelden vår/sommer.

Skrevet (endret)

Da jeg brukte sminke hver dag før i tiden, renset jeg huden hver kveld før leggetid med Elizabeth Arden rensekrem eller Biotherm rensekrem / rensemelk.

Ettersom jeg ikke bruker sminke daglig lenger, har jeg droppet kveldsrensingen av huden. Bruker en rimelig rensemelk når jeg dusjer i ansiktet, fra Nivea. Bruker også Nivea'en når jeg skal fjerne sminke, noe den fungerer ypperlig til. Ingen problemer med uren hud etc. Men jeg er over den alderen med hormoner som kan gi kviseutbrudd og sånt (er 50).

Bruker en fuktighetskrem i ansiktet fra apoteket, har glemt hva den heter, men har kjøpt den samme i flere år.

Endret av Million
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er jo enig :) Jeg tro TS bare har brukt feil produkter, og mistenker at hun er ung, da trenger man gjerne ikke så mye uansett. 

Jeg bruker minst penger på rens. Den skal være god for min hud, men den er kortest tid på huden, derfor legger jeg minst penger i den. Jeg liker den grønne rensegeleen fra Exuviance. Den koster jo litt, men her helt utrolig drøy. Bruker leave-on exfoliering med BHA fra Paula's Choice. Så serum, varierer litt etter hudtilstand. Øyekrem og dagkrem, eventuelt solbeskyttelse hvis dagkremen ikke har spf. På kvelden bytter jeg ut BHA med AHA og bruker retinolserum før nattkrem. En til to ganger i uken bruker jeg peelingmaake med enzymer, eller rensemaske, pluss fuktmaske. Fungerer veldig fint på meg og tar ikke mye tid. 

Enzyme Peel Mask fra Emma S?

Anonymkode: 3d653...c2f

Skrevet

Bruker produkter fra Cerave og cetaphil, hudlegen min anbefalte de merkene og det gjør hudleger på nett også. De fungerer perfekt.

Rens: Cerave foaming cleanser for oily skin

Nattkrem Cerave PM krem

Dagkem cetaphil oil control spf 30

Anonymkode: 2f137...38c

Skrevet

Det er bare en krem man trenger. Det er spenol. Alt annet er bare tull. 

Anonymkode: c06c8...b0b

• Liker 1
Skrevet
On 2/7/2018 at 9:05 PM, AnonymBruker said:

Det betyr gjerne at de jobber, og at dritet må ut av huden din. Det er kjempeviktig å rense huden. Det er aktive ingredienser i disse, men jeg bruker Pevonia Dry Skin Line, og har kjempefin hud nå. Er aldri tørr lenger!

Hudpleie-bransjens største løgn. At uren hud som konsekvens av hudpleie-produkter, er «driten som må ut».

Synd folk fortsatt tror på dette.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker ikke noe særlig med produkter. Jeg bruker vann, en krem om jeg føler det trengs (absolutt ikke hver gang) og en peeling innimellom. Jeg renser ikke med produkter om jeg ikke har brukt sminke, noe som jeg sjeldent bruker. 

Har ikke problemer. Jeg er 35, har ingen rynker. 

Anonymkode: 08da1...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...