Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som trådens tittel etterspør; Hvilke apper er for deg essensielle i disse moderne tider?

Har i flere år hatt en gammel og treg mobil som har blitt lite brukt, har nå gått til innkjøp av en ny mobil og jeg lurer på hva jeg har gått glipp av tatt i betraktning av at alle sitter med nesa nede i mobilen sin til enhver tid - så noe spennende apper må det vel finnes.

Så langt har jeg installert et sjakk spill, lommelykt, skrittteller , pulsmåler og en mattabell som kalkulerer kalorier. 

Hva mer er det en trenger? Har hørt mye om noe Snuppchat greier ellers så er jeg helt blank 

Skrevet

Ghost Radar?:) Unit Converter er grei å ha, likeså Bubble Level (vater), lydnivåmåler og EMF Detector. Forstørrelsesglass er heller ikke dumt å ha.

Skrevet
10 timer siden, Gruselgrafs skrev:

Ghost Radar?:) Unit Converter er grei å ha, likeså Bubble Level (vater), lydnivåmåler og EMF Detector. Forstørrelsesglass er heller ikke dumt å ha.

Hmm. Disse appene har nok liten til null nytteverdi for meg

Skrevet

yr.no. Se værmeldingen, og ikke minst, detaljer for været de neste 90 minuttene (gull verdt når man skal ut og lurer på hvordan man skal kle seg)

Offentlig transport-app (som f.eks Ruter om du bor i Oslo, Skyss om du bor i Bergen, osv). Der kan du kjøpe billett og se i sanntid hvor lenge det er til bussen går fra det stoppet du skal ta den fra

Huskelapp-app. 

Handleliste-app. Vi bruker OurGroceries, funker både på android og ios. Der kan du lage handlelister. Den sorterer varene dine i kategorier du velger selv, og oppdaterer løpende, så om du legger til en vare mens mannen er i butikken, får han den opp umiddelbart. 

Podcast addict - podcast-app. 

Tidal/spotify så du kan høre på musikk. 

Notat-app, som evernote, eller organiseringsapp som Trello

Mail-app. 

Andre reiseapper, som SAS, Norwegian, o.l. om du skal reise med fly. Eller nsb-appen om du kjører mye tog. 

Anonymkode: 3bbe6...2fe

• Liker 1
Skrevet

Noen nyttige apper jeg har installert:

• Google Keep. Jeg bruker denne til notater, huskelister, handlelister, middagsideer etc. Notater/lister kan deles med andre (f.eks. handlelister) eller beholdes privat. Kan også kombineres med EasyNotes for Keep på PCen, så jeg kan redigere lister og notater med det redskapet jeg har enklest for hånden. Det finnes sikkert mange tilsvarende apper, og noen av dem er sikkert bedre også. 
  • NSB og Ruter-apper, både for rutetider og billettkjøp. 
  • EasyPark gjør betalingsparkering superenkelt, og kvitteringen kan appen sende direkte til jobbmailen, så er det enkelt å legge den ved reiseregningen. 
  • Min Renovasjon minner meg på hva slags avfall som skal hentes i morgen, og forteller meg f.eks. hvor mange uker det er til plastavfall blir hentet neste gang. I tillegg hjelper den til med sortering, og hjelper meg å varsle om søppel ikke er hentet som det skal eller å bestille flere poser til mat eller plast.
  • Kolonial.no var gull en periode jeg slet med å komme meg på butikken.
  • Bil og henger fra Vegvesenet hjelper til å holde oversikt over EU-kontroll, har informasjon om bilen, og hjelper til å kalkulere lovlig tilhengerbruk. 
  • Vipps er en superenkel måte å overføre småbeløp (og litt større) til venner og kjente, og få inn penger til f.eks. spleiselag. 
  • Underholdning: Netflix, CanalDigital, NRK m.m. sammen med Chromecast har helt erstattet parabolen hos oss. 
  • Spotify og/eller Tidal for musikk. Kombineres også med Chromecast.
  • Womanlog er nyttig, men er sikkert ikke aktuell for TS. :) 
  • Yr er kjekk å ha
  • En pdf-scanner er også kjekk å ha
  • Sector Alarm lar meg aktivere/deaktivere alarmen fra jobb om det skulle være nødvendig. (Krever selvsagt at man har avtale med Sector Alarm. :) ) 
  • Når jeg drar på ferie kan TripAdvisor, reisebøker på nett, apper for lokal transport (f.eks. London Underground) etc. være veldig praktisk. 

Anonymkode: ee4e1...b37

Skrevet

Sing! Smule - hvis du liker å synge! :digge: 

Anonymkode: 5deaa...e96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...