Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min gjør sjeldent ting bare for å glede meg. Han gjør oppgavene sine rimelig bra (tenker nå på rydding/vasking ect.), men han gjør ikke mer enn han må. Han er veldig påpekende med å telle hvem som gjør hva (han må være ganske dårlig å telle, for jeg gjør nok en del mer, men nok om det...) Det jeg savner er at han bare hjelper meg uten at jeg spørr.

Jeg bad han tidligere i dag å ta ut av vaskemaskinen for meg (er min oppg.) for jeg var for sent ute til noe. Da jeg kom hjem hadde han tatt ut av klærne, men de lå ennå i baljen sin. Han hadde ikke hengt opp det våte tøyet.

Jeg blir helt fortvilet snart jeg. Han unskyldte det med at det var min oppgave å vaske klær... *sukk* :veldigsur:

Hva gjør jeg? Jeg har prøvd å ta det opp, men han forstår ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Ost skrev:

Jeg bad han tidligere i dag å ta ut av vaskemaskinen for meg (er min oppg.) for jeg var for sent ute til noe. Da jeg kom hjem hadde han tatt ut av klærne, men de lå ennå i baljen sin. Han hadde ikke hengt opp det våte tøyet.  

Jeg blir helt fortvilet snart jeg. Han unskyldte det med at det var min oppgave å vaske klær... *sukk*

Jeg har uthevet her - og blir utrolig provosert av uttalelsen til kjæresten din. Jeg aner ikke hvordan dere har det - men hvis jeg hadde kommet med en uttalelse om at ......dette var min jobb.... da hadde vårt, dvs mitt forhold gått dårlig, svært dårlig. Hvis dere har klart definerte oppgaver om hva som er hans og din jobb blir det litt anderledes, men likevel kan jeg ikke tro at noen har det slik.

Og hvis mine antagelser er riktige har dere etter mitt syn en lang vei å gå. Tro meg, dette kommer ikke til å bli bedre hvis ikke 1. du får han til å forstå at man må gjøre noe for å få et forhold til å fungere. 2. At han er nødt til å forstå dette ellers kommer det til å ende med....(min erfaring fra venner av begge kjønn er at det ender med) brudd. 3. Han må forstå og gjøre ting uten at han må bli bedt om det. 4. du kommer til å synes arbeidsdelingen dere har og måten den gjennomføres på er til å leve med!. Det siste tror jeg ikke noe på og du er nødt til å gjøre noe ganske så snart for å få kjæresten din til å forstå - for ellers kommer han neppe til å fortsette å være kjæresten din.

Da jeg og kona giftet oss var vi enige om å dele ALT, absolutt alt - fra problemer til gleder, bæsjebleier til triumfer. Det har vi klart, men jeg må nok innrømme at kona vasker mest tøy - og jeg gjør noe annet for oss. Jeg hadde ikke villet bo et døgn sammen med en jente/kvinne som ikke deltok i huset eller alt som må gjøres for at et forhold skal fungere. Jeg kan også vaske tøy, rydde bort det rene, henge opp det våte og vaske gulv. Jeg gjør det med glede - for da får vi mere tid sammen etterpå. Vi har ikke vært gift mer enn godt over 20 år.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må føye til at å vaske klær er min oppgave, hans er å ta ut søppel. Dette har vi en avtale om og er enige. Men jeg skulle bare ønske han var litt mer positiv til å hjelpe meg litt når jeg plutselig fikk det travelt.

Han er ellers flink til å ta sin del av husarbeidet.

Gjest PrinceCharles
Skrevet

Det er mulig han misforstod, slik jeg gjorde en gang. Det lå en lapp når jeg kom hjem: "Kan du ta ut av vaskemaskinen?", Jeg skrev da "Ja" på lappen, fordi jeg vet at jeg kan det. Hun sa jo ingenting om at jeg skulle gjøre det, bare om jeg kunne.

Skrevet

Det er mulig han misforstod, slik jeg gjorde en gang. Det lå en lapp når jeg kom hjem: "Kan du ta ut av vaskemaskinen?", Jeg skrev da "Ja" på lappen, fordi jeg vet at jeg kan det. Hun sa jo ingenting om at jeg skulle gjøre det, bare om jeg kunne.

"Misforstod" ja.... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...