Gå til innhold

Når man blir singel i 30 årene, er alle de bra tatt da og alt håp ute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var 25 var jeg bekjent / venninde med mange damer i 30 og 35 og 40 årene , noen av de single og de var mildt sagt ganske desperate. Hadde ingen standard på menn og trodde de hadde funnet sin kommende barnefar etter en one night stand. Jeg vet ikke om det sa mye om akuratt de damene, eller om det er sånn man blir med alderen fordi det faktisk er så umulig å finne seg en bra partner?

Jeg er 31 og nettopp blitt singel. Mye av meg kjenner på at jeg vil gå tilbake til eksen fordi jeg ser på det som så lang vei og umulig å greie å finne en bra mann nå - alle de bra er vel opptatt og gift for lengst, og de som er single er stort sett det fordi de har vært utro og blitt dumpa, eller rett og slett ikke er bra menn... Ser jeg for meg...

Hva gjør man? Holder på et forhold man må finne seg i dritt en gang i blandt fordi man har så god connection ellers, bra sex og veldig fysisk tiltrukket hverandre og kan være oss selv samme , eller legger den mannen bak seg fordi det faktisk er stor sannsynlighet for at man finner noen bedre?  Jeg ser så negativt på det, for har ikke kommet over noen bedre match enn han i løpet av hele livet før vi ble sammen og er derfor redd jeg har gjort en feil og aldri vil finne en god mann og ha en tilsvarende god connection med og være like tiltrukket av fysisk og mentalt?

Anonymkode: b315d...d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når jeg var 25 var jeg bekjent / venninde med mange damer i 30 og 35 og 40 årene , noen av de single og de var mildt sagt ganske desperate. Hadde ingen standard på menn og trodde de hadde funnet sin kommende barnefar etter en one night stand. Jeg vet ikke om det sa mye om akuratt de damene, eller om det er sånn man blir med alderen fordi det faktisk er så umulig å finne seg en bra partner?

Jeg er 31 og nettopp blitt singel. Mye av meg kjenner på at jeg vil gå tilbake til eksen fordi jeg ser på det som så lang vei og umulig å greie å finne en bra mann nå - alle de bra er vel opptatt og gift for lengst, og de som er single er stort sett det fordi de har vært utro og blitt dumpa, eller rett og slett ikke er bra menn... Ser jeg for meg...

Hva gjør man? Holder på et forhold man må finne seg i dritt en gang i blandt fordi man har så god connection ellers, bra sex og veldig fysisk tiltrukket hverandre og kan være oss selv samme , eller legger den mannen bak seg fordi det faktisk er stor sannsynlighet for at man finner noen bedre?  Jeg ser så negativt på det, for har ikke kommet over noen bedre match enn han i løpet av hele livet før vi ble sammen og er derfor redd jeg har gjort en feil og aldri vil finne en god mann og ha en tilsvarende god connection med og være like tiltrukket av fysisk og mentalt?

Når du spør, svaret er ja. Alle har så nok med seg selv nå for tiden og gidder ikke å invenstere i andre middelmådige tosker.

Anonymkode: 5464c...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon og skulle ønske jeg hadde lagt min eks bak meg for flere år siden. Det måtte bli slutt og vi hadde mange pauser i 20-årene.

Jeg tror mye bra er tatt, men tror også det er lettere å se hva som er noe å satse på nå siden de er ferdige med utdannelsen. Fallgruven er mindre.

Anonymkode: ade57...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre han dumpet deg og du ikke har noe valg, tror jeg du har noen forventninger til forhold som bare aldri kommer til å bli innfridd. Jeg forstår ikke en plukk av hva som er galt med forholdet du har lagt bak deg.

Anonymkode: 4d32e...505

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser så negativt på det, for har ikke kommet over noen bedre match enn han i løpet av hele livet før vi ble sammen og er derfor redd jeg har gjort en feil og aldri vil finne en god mann og ha en tilsvarende god connection med og være like tiltrukket av fysisk og mentalt?

Det du sier er jo en umulighet, med en skillsmisserate på 50% ja enda høyere med alle samboerskap som går fløyten, ja så er det vel nok av emner der ute, finne den som passer deg kan da være vanskelig nok det, men umulig nei. Det bare virker sånn når man er singel og ønsker en ny partner. Er der selv, men har ikke dårlig tid :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muligheten er alltid tilstede for at man kan treffe noen, men den er nok mindre i mer voksen aldre ja. Når man er 35 så er det mange som i større grad er i forhold, som har bestemt seg mer for hva de ønsker ut av livet osv. Selv er jeg mann i midten av tredveårene, og tør påstå at jeg på mange måter er det som mange omtaler som en "bra mann". Tror nok at jeg har egenkskaper som skal til i forhold.

Men, jeg har funnet ut at det ikke er noe for meg uansett. Orker ikke forholde meg til dating og styr, og i min alder må jeg jo ta høyde for at kvinnene man møter ofte har barn, og at jeg derfor ikke vil kunne prioriteres høyt. Å spille annenfiolin er for min del uaktuelt, og etter mitt siste forhold fra en del år tilbake, har jeg bare blitt mer og mer sikker på at jeg ønsker å kjøre solo livet ut. Har tenkt å jobbe knallhardt en del av livet til, investere osv. for å legge opp kapital, deretter skal jeg realisere masse reiser og hobbyprosjekter :). Det er ikke forenlig med et liv med partner eventuelt barn. Men klart, jeg tror ikke det er så mange menn som tenker som meg. De fleste er tilsynelatende opptatt av partner, familie og "standardlivet", så det bør være muligheter til å finne noen som passer :)

Anonymkode: 889b6...958

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at er en i begynnelsen av 30 årene så er det gode muligheter for å finne en bra mann i tilsvarende alder. En er fortsatt forholdsvis ung.  Mens menn i begynnelsen av 40 årene har hatt ett eller flere langvarige forhold og vil være singel og ikke binde seg, men ser etter hovedsaklig en å ha sex med. 

Dette er sagt med litt ironi og litt alvor. 😉 Jeg mener forresten ikke at det er feil å ikke ville binde seg.

Anonymkode: f69b9...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre han dumpet deg og du ikke har noe valg, tror jeg du har noen forventninger til forhold som bare aldri kommer til å bli innfridd. Jeg forstår ikke en plukk av hva som er galt med forholdet du har lagt bak deg.

Det var jeg som dumpet han, pga gjentakende utroskap han skylder på rusbruk, og rusbruk er jo ikke noe bedre akuratt. Mine forventninger til forhold er at man skal være lojal og ikke fortsette å ruse seg og være utro når man har sagt at man aldri skal gjøre det igjen...
Men om jeg klarer å se bort i fra akuratt de tingene så er det ingenting galt med forholdet, da er det egentlig helt perfekt kjemimessig, personlighetsmessig, interessemessig, fysisk og seksuelt, men det er jo ganske galt det som faktisk er galt da... :( Desverre!

Samtidig tenker jeg sånn at hva er værst, å leve med en repeterende utro sjelevenn man virkelig elsker, eller med en mann man egentlig ikke kommer like tett følelsesmessig og godt overens med eller tiltrekkes like mye av personlighetsmessig og fysisk men som er perfekt på papiret og aldri ville vært utro..? :ac:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å være singel mener jeg. Er selv 30 år og singel i maaaange år uten å ha vært en som har datet mye og hatt mye ONS.

Menn er så ekstremt kravstore og "alt" er jo galt så da gidder man ikke mer.

Endret av SunnivaOslo
Autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samtidig tenker jeg sånn at hva er værst, å leve med en repeterende utro sjelevenn man virkelig elsker, eller med en mann man egentlig ikke kommer like tett følelsesmessig og godt overens med eller tiltrekkes like mye av personlighetsmessig og fysisk men som er perfekt på papiret og aldri ville vært utro..? :ac:

Det er bedre å være lykkelig som singel enn ulykkelig i et forhold. 

Anonymkode: f69b9...bf0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje man kan lære seg å leve med seg selv først? :)

Anonymkode: 75d35...ef5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som dumpet han, pga gjentakende utroskap han skylder på rusbruk, og rusbruk er jo ikke noe bedre akuratt. Mine forventninger til forhold er at man skal være lojal og ikke fortsette å ruse seg og være utro når man har sagt at man aldri skal gjøre det igjen...
Men om jeg klarer å se bort i fra akuratt de tingene så er det ingenting galt med forholdet, da er det egentlig helt perfekt kjemimessig, personlighetsmessig, interessemessig, fysisk og seksuelt, men det er jo ganske galt det som faktisk er galt da... :( Desverre!

Såpass. Skjønner mer da. Høy pris å betale og utelukker familie effektivt..

Jeg tror ikke det burde være noe problem å finne en ny og bra kjæreste tidlig i 30-årene. I slutten av 30-årene er det verre.

(Ikke gå tilbake om det der er livsvalget til eksen din. Det er bedre å være alene om det er alternativet.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, alt håp er ikke ute. Jeg kjenner en som nettopp har skutt fullfuglen. Hun er i begynnelsen av 30-årene, 2 barn, og møtte for snart 1 år siden en evig singel mann i slutten av 30-årene (blir 40 i år) som ALDRI har vært sammen med noen. Hun har nå ordnet seg slik at han passer barna når hun er på kveldsvakt eller nattevakt. Han kommer for sent til sin egen jobb pga av dette, og lever og ånder for denne damen. Kan ikke si så mye mer her, men han som alltid har hatt mange interesser, spesielt fotball, har nå omtrent sluttet å se fotball pga henne. Det hadde jeg aldri krevd av min mann. Hun er bestevenner med eksen, og er mye med ham, mens nye-kjæresten bare smiler av forelskelse. Han har en god stilling, og tjener mer enn gjennomsnittet. Så det er ikke vanskelig å få ny type ;)  Spørsmålet her, er vel om nyetypen blir skadelidende til slutt ;) 

Anonymkode: af3e2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, alt håp er ikke ute. Jeg kjenner en som nettopp har skutt fullfuglen. Hun er i begynnelsen av 30-årene, 2 barn, og møtte for snart 1 år siden en evig singel mann i slutten av 30-årene (blir 40 i år) som ALDRI har vært sammen med noen. Hun har nå ordnet seg slik at han passer barna når hun er på kveldsvakt eller nattevakt. Han kommer for sent til sin egen jobb pga av dette, og lever og ånder for denne damen. Kan ikke si så mye mer her, men han som alltid har hatt mange interesser, spesielt fotball, har nå omtrent sluttet å se fotball pga henne. Det hadde jeg aldri krevd av min mann. Hun er bestevenner med eksen, og er mye med ham, mens nye-kjæresten bare smiler av forelskelse. Han har en god stilling, og tjener mer enn gjennomsnittet. Så det er ikke vanskelig å få ny type ;)  Spørsmålet her, er vel om nyetypen blir skadelidende til slutt ;) 

Neida, vet at det ikke er vanskelig å få ny type, det er jo ganske lett, men har så stor tvil på at det er sannsynlig at man vil møte noen man liker og passer like godt med kjemimessig, personlighetsmessig og seksuelt.. Er jo ikke sånn at man har full match med alle som vil bli kjæreste med en og jeg er redd for å ende opp med en jeg ikke passer like bra sammen med rett og slett :( For har aldri vært borte i bedre match før jeg møtte min eks, og sitter derfor så pessimistisk på om jeg kommer til å møte tilsvarende eller bedre match igjen. At en mann er snill og ordentlig betyr jo ikke nødvendigvis at man passer perfekt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært forelsket 2 ganger i livet og er redd for å aldri finne det og finne den gode matchen igjen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, vet at det ikke er vanskelig å få ny type, det er jo ganske lett, men har så stor tvil på at det er sannsynlig at man vil møte noen man liker og passer like godt med kjemimessig, personlighetsmessig og seksuelt.. Er jo ikke sånn at man har full match med alle som vil bli kjæreste med en og jeg er redd for å ende opp med en jeg ikke passer like bra sammen med rett og slett :( For har aldri vært borte i bedre match før jeg møtte min eks, og sitter derfor så pessimistisk på om jeg kommer til å møte tilsvarende eller bedre match igjen. At en mann er snill og ordentlig betyr jo ikke nødvendigvis at man passer perfekt sammen.

Jeg må også si at du er fremdeles veldig ung :) Dette er ikke noe problem, så lenge du ikke stresser med det. Om noen år, ser du at det ikke var nødvendig å stresse :) Kan love deg at du treffer den rette :hjerte: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35, og møter stadig interessante og single menn i jobbsammenheng. Som regel med et langt forhold bak seg. Nå er jeg godt gift. Men har slått meg at det ikke hadde vært et stort problem å finne noe nytt. Jeg ser også neste utelukkende suksesshistorier hos venninnene mine som har gått på en ny runde i 30 årene. Men nå har jeg en omgangskrets der de fleste får sitt første barn i alderen 33 og oppover, og virkelig lever etter at thirties is the new twenties, så mulig det er annerledes om noen år. 

Uavhengig av det. Ikke ha så lite respekt for deg selv at du finner deg i en utro drittsekk, bare fordi du ikke vil være alene. 

Anonymkode: 64578...3d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alderen 30-35 tror jeg det fortsatt fint er mulig, så fremt du bor i byen og ikke på bygda. Noen har begynt å slå seg til ro, men det er fortsatt single menn i tredveårene. I tillegg har du også skilsmisserushet noen år over deg, hvis du er villig til å ta en mann med et havarert ekteskap og/eller barn. 

Alt kommer jo ellers an på deg. Har du lært noe de siste årene - er du blitt dyktigere på å filtrere menn? Er du ditt mest attraktive jeg? 

31 er ungt - det er Miranda Kerrs alder da hun gikk ut og huket tak i Snapchat-gründeren. En attraktiv kvinne er en attraktiv kvinne. 

Anonymkode: 2b663...3d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall i midten av 30 årene har mange som har vært i langvarig forhold funnet ut at den de har blitt sammen med i begynnelsen av 20 årene ikke var riktig. Så mange single i 30 årene, og burde ikke være noen problem å finne noen. 

Anonymkode: 97c61...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...