Bluewinged Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Vi skal kjøpe oss fullt sett med vinglass og syns de med skrå kant fra Eva Solo er veldig fine. En bekjent (som ikke har de, men har prøvd de) sier skråkanten gjør de vanskelige å drikke av uten å søle, men noen andre jeg spurte trodde ikke det var et problem. Noen som har disse vinglassene og kan dele erfaringer? Vil nødig bruke flere tusen på noe som er umulig å drikke av uten å måtte ha 100 prosent konsentrasjon for å ikke søle er spesifikt Bourgogne og Riesling-glassene jeg ønsker meg, men er veldig takknemlig for alle delte erfaringer om hele serien
Ulven Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Har ikke disse glassene selv, men har prøvd å drikke fra et, og jeg hadde aldri selv kjøpt slike glass. Man må hele tiden passe på at man får kanten riktig plassert mot munnen, og skulle du glemme deg og ta en slurk uten å sjekke, er sjansen stor for at du får vin nedover hele haka. 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 De er virkelig helt idiotiske, de glassene der. Anonymkode: 0c9f1...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Har kun erfaring med vannglassene men er så frekk at jeg svarer alikevel Veldig fornøyd med dem, har aldri sølt eller sikla når jeg drikker. Anonymkode: 5fcae...f08 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 29 minutter siden, Bluewinged skrev: Vi skal kjøpe oss fullt sett med vinglass og syns de med skrå kant fra Eva Solo er veldig fine. En bekjent (som ikke har de, men har prøvd de) sier skråkanten gjør de vanskelige å drikke av uten å søle, men noen andre jeg spurte trodde ikke det var et problem. Noen som har disse vinglassene og kan dele erfaringer? Vil nødig bruke flere tusen på noe som er umulig å drikke av uten å måtte ha 100 prosent konsentrasjon for å ikke søle er spesifikt Bourgogne og Riesling-glassene jeg ønsker meg, men er veldig takknemlig for alle delte erfaringer om hele serien Skal man drikke fra den korte enden eller den høye enden? Vil ikke nesen komme i kollisjon med kanten på glasset? Anonymkode: eb16c...438 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Har drukket av de, og som andre sier, de er helt håpløse. Du må ikke bli for brisen om du skal drikke av dem, for du må hele tiden være obs på hvilken vei du holder glasset. Jeg hadde aldri kjøpt dem. Anonymkode: e5905...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Jeg hater slike glass med skrå kant. Både vanskelig å drikke fra, og vanskeligere å skjenke i når man er kommet litt langt ned i vinflasken(e). Anonymkode: 70e05...831 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Jeg synes forøvrig også de egner seg dårligere på bordet, da de av oss med hang til symmetri da må passe på at alle glassene står samme vei når man dekker på. Anonymkode: 70e05...831 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 De glassene må da være feilvare? Anonymkode: eb16c...438 1
draug 75 Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 Ja... De er vanskelige å drikke av. Det er nå en ting. En annen ting er at de er såpass sære i formen, at sjøl om du ser de i interiørmagasiner nå som noe av det hotteste, så kan du når som helst oppleve at de går av moten, og så sitter du der med verdens mest avleggse vinglass og må ut med en bunke tusenlapper til å kjøpe nye før du kan stå for å be folk igjen. 2
Bluewinged Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2018 Tusen takk for alle gode svar! Jeg må innrømme at jeg lot meg friste tross mange som mente de var håpløse, så jeg kjøpte ett enkelt glass for å teste. Helt ærlig syns jeg ikke det var noe problem å drikke fra de (prøvde å drikke fra alle vinkler og på alle måter en hel kveld uten å søle. Vann, riktognok, ellers hadde det blitt litt krise, så mye som jeg testet). Så jeg er nok uenig med de fleste her og gikk for disse glassene Men tusen takk til alle som tok seg tid til å svare! Hvis jeg skulle ende opp med å angre likevel skal jeg ha dere i tankene og skamme meg litt over at jeg ikke hørte etter men inntil videre koser jeg meg med rødvin i nye glass 5 1
Bluewinged Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #12 Skrevet 9. februar 2018 Og hvis noen av dere som var negative noen gang skal drikke vin hos meg lover jeg at dere skal få ett av reserveglassene mine med helt vanlig kant 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 7 minutter siden, Bluewinged skrev: Og hvis noen av dere som var negative noen gang skal drikke vin hos meg lover jeg at dere skal få ett av reserveglassene mine med helt vanlig kant Så fint! Anonymkode: eb16c...438 1
Gjest O.G. Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 Jeg har et av de digre glassene med skrå kant og det går helt greit å drikke ut av det.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 På 7.2.2018 den 19.12, Bluewinged skrev: Vi skal kjøpe oss fullt sett med vinglass og syns de med skrå kant fra Eva Solo er veldig fine. En bekjent (som ikke har de, men har prøvd de) sier skråkanten gjør de vanskelige å drikke av uten å søle, men noen andre jeg spurte trodde ikke det var et problem. Noen som har disse vinglassene og kan dele erfaringer? Vil nødig bruke flere tusen på noe som er umulig å drikke av uten å måtte ha 100 prosent konsentrasjon for å ikke søle er spesifikt Bourgogne og Riesling-glassene jeg ønsker meg, men er veldig takknemlig for alle delte erfaringer om hele serien Skal man drikke fra den laveste siden? Anonymkode: eb16c...438
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 13 minutter siden, Bluewinged skrev: Og hvis noen av dere som var negative noen gang skal drikke vin hos meg lover jeg at dere skal få ett av reserveglassene mine med helt vanlig kant Men hva er poenget med den skråen? Skkråen er ikke i samme vinkel på alle glassene en gang. Her er brennevinsglasset feks med en mye lavere skrå Anonymkode: eb16c...438
Bluewinged Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal man drikke fra den laveste siden? Anonymkode: eb16c...438 Man skal drikke av den høye siden, ifølge to stk jeg snakket med på kitchn. eva solo påstår glassene deres kan drikkes av fra alle kanter. Jeg testet, syns det funker fra alle kanter, men helt klart mest behagelig å drikke fra den høye kanten 2
Bluewinged Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #18 Skrevet 9. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er poenget med den skråen? Skkråen er ikke i samme vinkel på alle glassene en gang. Her er brennevinsglasset feks med en mye lavere skrå Anonymkode: eb16c...438 Ja, det der stusset jeg litt på og. Tipper det mest er en designgreie (og da er det jo rart de ikke er helt like, men kan ha noe med volum og form på glasset å gjøre). Var bare det rent estetiske som fikk meg til å velge glass med skrå kant (etter å ha testet de, altså). Jeg valgte å kjøpe to modeller som jeg syns så fine ut sammen både i form og skråning. Har ikke planer om å kjøpe hele serien uansett, så syns det var greit Endret 9. februar 2018 av Bluewinged 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå