Gå til innhold

Bryllup i sjømannskirken i New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her giftet seg i sjømannskirken i USA? Jeg tenker på New York. Hvordan var bryllupet deres? Vi har ikke så mye å bruke på bryllup men siden han er fra USA tror jeg kanskje vi gjør det der. Er det innafor å ha bryllupet i kirka, med kaffe og kake og ta en limo-tur i byen for å så spise middag på en restaurant eller lignende sammen? Er det helt gærent å la gjestene bestille og betale maten selv? :alice:Jeg vet det er mye synsing rundt sånt, men jeg er ikke så veldig synsende av meg. Folkeskikk er jeg veldig nøye på, men at det SKAL VÆRE sånn og sånn i livet, det er jeg ikke helt med på. Jeg himler med øynene innvendig når noen sier "å bo i leilighet når man har barn, det er vel ikke helt greit" eller "åh, sånne som skal ha håret nede på bryllupsdagen sin er så teite, de er for barnslige ass". Poenget mitt er vel at det er mange måter å leve livet på, og jeg er veldig lite dømmende og synsende, men samtidig vil jo akkurat dette påvirke andre enn meg ;-) For det første vet jeg ikke om min familie kommer til å fly hele veien dit. Det blir dyrt med fly og hotell.. 

Arg.. Det jeg spør om er, har du giftet deg i sjømannskirken, og er det noen som har hatt bryllup for man ikke har en tradisjonell fest i et lokale, men heller feirer sammen på en annen måte???

Anonymkode: 39990...953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med bryllup i Sjømannskirken i New York, kun 17. mai feiring og det er veldig fint.

Har vært borti et bryllup uten tradisjonell fest i et lokale.  Et vennepar av meg giftet seg på tinghuset i Oslo og sendte ut en post til vennekretsen et par uker før vielsen hvor de fortalte at de skulle spise middag på restaurant etter vielsen og de som ønsket var velkommen til å være med, for egen regning.  De ba om tilbakemelding fra de som ville delta innen en frist så de fikk bestilt bord til alle.  Det var en veldig hyggelig feiring og det var ingen sure miner for at folk måtte betale for seg selv.

Anonymkode: 0f87f...90e

Skrevet

Så hyggelig! Så det er jo noe som går an :-) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig! Så det er jo noe som går an :-) 

Det var veldig hyggelig.  Nå skal det sies at paret som arrangerte dette bryllupet er litt "alternative" og svært få forventet et tradisjonelt bryllup med stor fest med 100 gjester, flere-retters middag og hvit brudekjole fra den kanten.

Jeg tror uansett at det viktigste er å være tydelig i kommunikasjonen ovenfor gjestene, så det vet hva de går til.  Invitasjonen vi fikk var omtrent sånn:

Vi gifter oss i Oslo Tinghus *dato* *klokkeslett* og etter vielsen håper vi dere vil være med oss på en liten feiring.  Vi samles på *restaurant* *klokkeslett*.  Vi spanderer ett glass champagne som velkomstdrink, det dere spiser og drikker utover det betaler dere for selv.  Vi ønsker at de som har lyst til å være med gir beskjed senest *dato* så vi får bestilt bord til alle sammen.

Anonymkode: 0f87f...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...