Gå til innhold

Led spotter i stuetak- garanti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset mitt ble bygget for 3 år siden. Nå er ene ledspotten i stuen sluttet å virke. Noen som vet om det er garanti på slike innstallasjoner? Jeg aner ikke hvordan en bytter pæren i slike spotter om det i hele tatt lar seg gjøre. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 års garanti. 
Ring elektroentreprenøren som utførte jobben.

Anonymkode: d8675...e98

Skrevet
På 7.2.2018 den 22.34, AnonymBruker skrev:

5 års garanti. 
Ring elektroentreprenøren som utførte jobben.

Anonymkode: d8675...e98

Har ringt elektrikkeren som gjorde jobben. De kommer neste uke. Så da håper jeg at det er 5 års garanti😊👍 Spurte ikke om garanti , men satser på at det ikke kommer regning: må vist bytte hele spotten og ikke bare en pære.

Skrevet

Til orientering: Ikke heng deg opp i begrepet garanti overfor elektrikeren, for garanti er en frivillig ordning fra produsent/selger, som de bestemmer lengde og betingelser for selv. Bruk begrepet reklamasjon, for reklamasjonsrett er lovbestemt (les deg gjerne opp på nettet). Du kan helt fint ha reklamasjonsrett på noe det ikke er garanti på, og for meg høres det ut som dette er en klar reklamasjonssak. :) 

Anonymkode: 81ba8...41a

Skrevet
På 7.2.2018 den 18.29, Kelli skrev:

Huset mitt ble bygget for 3 år siden. Nå er ene ledspotten i stuen sluttet å virke. Noen som vet om det er garanti på slike innstallasjoner? Jeg aner ikke hvordan en bytter pæren i slike spotter om det i hele tatt lar seg gjøre. Noen som vet?

Å bytte lyspærer er ikke en garantisak. Er det selve lampen som er gårn så er det en garantisak. 

Skal du ha folk til å komme og skifte lyspærer for deg hver gang en pære ryker, så blir det dyrt. 

Anonymkode: f7f52...480

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forstått det slik at en ikke bytter bare en pære men at hele lampen må byttes når den slutter å lyse😭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...