AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 De 15 siste årene har jeg bodd i Trondheim, Tromsø, og pendlet i et år til / fra Oslo. Har aldri i mitt liv opplevd noe dårlig fra innvandrere eller flyktninger. De som oftest er verst, er fulle folk ute på byen...og 9 av 10 ganger har dette vært Nordmenn. Resten har vært fulle og aggressive arbeidere fra Øst-Europa. Ellers så ser jeg jo dem hver dag. Men har aldri observert noe bråk. Jeg føler liksom at fokuset på dem er kraftig overblåst. Eller er det fordi jeg bor så langt Nord? Anonymkode: 93f9c...a90 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 (endret) Ikke jeg heller. Men det er nok av folk som har dårlig erfaring. Det er uansett idiotisk og la alle som vil komme til Europa får komme. Det burde bli mye vanskeligere for folk å komme til Europa. Endret 7. februar 2018 av Balian de Ibelin
herremann Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 (endret) som kvinne kan du jo prøve å gå alene gjennom f.eks grønland på kvelden/natta. jeg har mange kvinnelige bekjente i Oslo som ikke tør det, med god grunn. Endret 7. februar 2018 av herremann 11
Gjest Peanut Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 8 minutter siden, herremann skrev: som kvinne kan du jo prøve å gå alene gjennom f.eks grønland på kvelden/natta. jeg har mange kvinnelige bekjente i Oslo som ikke tør det, med god grunn. Jeg har gjort det. Ikke en kjeft som sa noe til meg
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er aldri i eller «på» byen lenger, Trondheim by altså, nærmer meg 40 og har flytta lenger unna. Men her om dagen ble jeg nødt til å overnatta på hotell i midtbyen på grunn av et sent møte. Og jeg skal si deg det var en helt annen opplevelse å gå gjennom byen nå enn for 20 år siden. For å være ærlig begynte jeg å lure på om jeg hadde gjort noe dumt da jeg gikk alene ned Nordre klokka 22 om kvelden, oppmerksomheten fra de nye kompisene vår var voldsom. Folk ropte på gebrokkent norsk og engelsk ++ etter meg på over gata, stoppet i bil da jeg kom så langt som til biltrafikken. Det ble til at jeg hastet inn på hotellrommet og turte ikke gå ut igjen for å kjøpe meg litt mat som jeg egentlig hadde tenkt. Sånn var ikke Trondheim by da jeg bodde der for 20 år siden. Bodde midt i byen den gangen, var aldri et problem å gå ute på kveldstid verken i helg eller ukedag, selv jeg var heit som faen den gangen. Anonymkode: bc73a...a30 8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 33 minutter siden, herremann skrev: som kvinne kan du jo prøve å gå alene gjennom f.eks grønland på kvelden/natta. jeg har mange kvinnelige bekjente i Oslo som ikke tør det, med god grunn. Jeg og ei venninne fra en annen kant av landet var på tur i Oslo. Blåøyde og naive vasa vi rundt på tøyen midt på natta, traff en securitas vakt som drev og låste en port rundt et hjørne, og han fulgte oss hele veien til blokka vi skulle til fordi han ikke mente det var trygt for oss å gå alene. Fikk opp øynene litt da ja. Anonymkode: 326a1...638 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har bodd i Oslo i 20 år, da på østkanten og bodd i Drammen i 10 år. Jeg har ingen dårlige erfaringer jeg heller. Og jeg har gått så mye i Oslo sentrum alene på natten, og aldri vært utsatt for noe. Har blitt forsøkt voldtatt av 2 norske menn, men var 2 andre menn som kom, og klarte å stoppe det. Anonymkode: ca6e7...a72 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Du er ikke i målgruppen. https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582 https://www.thesun.co.uk/news/3574786/rochdale-child-sex-abuse-grooming-victims/ "The victims were vulnerable teenagers from deprived backgrounds who were targeted in "honeypot locations" where youngsters would hang out." https://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/malmo-rammes-av-overfallsvoldtekter/a/24212919/ Felles for alle ofrene i disse lenkene er unge sårbare jenter. Anonymkode: c71ea...bca 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har. Som bosatt i et strøk med veldig mange med utenlandsk bakgrunn. Jeg har alltid vært åpen og ser mennesket mer enn bakgrunn. Jeg har blitt utestengt og snudd ryggen til. Jeg har opplevd mye ekskludering både i forhold til meg selv og mine unger på barneskolen. Jeg har opplevd et aggressivt miljø. Også blandt barn under 10 år. Samtidig har jeg også blitt kjent med flotte mennesker. Aldri følt meg truet av menn. Faktisk så var det en ukjent mann som hjalp meg ut av en kinkig situasjon Anonymkode: 47f1f...3f7 2
ajarRun Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 Største problemet er jo manglende integrering. Gi dem førerkort på statens regning.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Største problemet er jo manglende integrering. Gi dem førerkort på statens regning. Håper du var ironisk nå Anonymkode: cb473...be7 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De 15 siste årene har jeg bodd i Trondheim, Tromsø, og pendlet i et år til / fra Oslo. Har aldri i mitt liv opplevd noe dårlig fra innvandrere eller flyktninger. De som oftest er verst, er fulle folk ute på byen...og 9 av 10 ganger har dette vært Nordmenn. Resten har vært fulle og aggressive arbeidere fra Øst-Europa. Ellers så ser jeg jo dem hver dag. Men har aldri observert noe bråk. Jeg føler liksom at fokuset på dem er kraftig overblåst. Eller er det fordi jeg bor så langt Nord? Anonymkode: 93f9c...a90 Og fordi DU vissnok aldri har hatt noen problemer, så er det fullstendig utenkelig at noen andre har hatt store problemer? Anonymkode: 1412d...373 4
ajarRun Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper du var ironisk nå Anonymkode: cb473...be7 Nei. Å sende folk til gudsforlatte strøk og så ikke la dem jobbe er idiotisk. Send oppegående norske folk til egudsforlatte strøk uten førerkort i tre år og se om de kommer seg tilbake til arbeidslivet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #15 Skrevet 7. februar 2018 Det er vel ikke til å feie under teppe at innvandrere står for deg meste av kriminaliteten i Norge. Men jeg har hatt kolleger som er utenlandske og venner, og aldri følt meg utrygg med dem eller at de har et dårlig syn på meg. Har vlitt forsøkt voldtatt to ganger, og begge var nordmenn. Han ene var full. Anonymkode: 796e6...139 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #16 Skrevet 7. februar 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Nei. Å sende folk til gudsforlatte strøk og så ikke la dem jobbe er idiotisk. Send oppegående norske folk til egudsforlatte strøk uten førerkort i tre år og se om de kommer seg tilbake til arbeidslivet. Førerkort er bare et stykke plastikk. Et førekort har aldri tatt noen fra A til B så vidt jeg vet. Det gir ingen mening å sponse førerkortopplæring med med den begrunnelsen uten også å sponse de med en bil. Anonymkode: c71ea...bca
ajarRun Skrevet 7. februar 2018 #17 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Førerkort er bare et stykke plastikk. Et førekort har aldri tatt noen fra A til B så vidt jeg vet. Det gir ingen mening å sponse førerkortopplæring med med den begrunnelsen uten også å sponse de med en bil. Anonymkode: c71ea...bca Førerkort koster fort 50 000 hvis du ikke kan øvelseskjøre og mangler språk. Du får en Corolla fra 90-tallet for under 10 000. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #18 Skrevet 7. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De 15 siste årene har jeg bodd i Trondheim, Tromsø, og pendlet i et år til / fra Oslo. Har aldri i mitt liv opplevd noe dårlig fra innvandrere eller flyktninger. De som oftest er verst, er fulle folk ute på byen...og 9 av 10 ganger har dette vært Nordmenn. Resten har vært fulle og aggressive arbeidere fra Øst-Europa. Ellers så ser jeg jo dem hver dag. Men har aldri observert noe bråk. Jeg føler liksom at fokuset på dem er kraftig overblåst. Eller er det fordi jeg bor så langt Nord? Anonymkode: 93f9c...a90 Hva mener du? At folk fokuserer for mye på øst-europeere? Det er jo en del av dem da, og de er masete, fulle og som du også sier: aggressive. Skjønner ikke at Norge gidder å ha åpne grenser for dem. Anonymkode: a28eb...277 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #19 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har. På barneskolen. Et eksempel: Muslimsk elev som slo til læreren med knyttneven i ansiktet fordi hun snakket til han da han var fæl med å mobbe. Det var svært få muslimske elever da jeg gikk på barneskolen, men likevel var det de som laget mest bråk. Min erfaring er at de er mer aggressive, mindre empatiske og frekkere enn nordmenn. Anonymkode: c23b8...745 5
applestories Skrevet 7. februar 2018 #20 Skrevet 7. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er aldri i eller «på» byen lenger, Trondheim by altså, nærmer meg 40 og har flytta lenger unna. Men her om dagen ble jeg nødt til å overnatta på hotell i midtbyen på grunn av et sent møte. Og jeg skal si deg det var en helt annen opplevelse å gå gjennom byen nå enn for 20 år siden. For å være ærlig begynte jeg å lure på om jeg hadde gjort noe dumt da jeg gikk alene ned Nordre klokka 22 om kvelden, oppmerksomheten fra de nye kompisene vår var voldsom. Folk ropte på gebrokkent norsk og engelsk ++ etter meg på over gata, stoppet i bil da jeg kom så langt som til biltrafikken. Det ble til at jeg hastet inn på hotellrommet og turte ikke gå ut igjen for å kjøpe meg litt mat som jeg egentlig hadde tenkt. Sånn var ikke Trondheim by da jeg bodde der for 20 år siden. Bodde midt i byen den gangen, var aldri et problem å gå ute på kveldstid verken i helg eller ukedag, selv jeg var heit som faen den gangen. Anonymkode: bc73a...a30 Jeg befant meg også midt i Trondheim i nærmere i en uke for et par måneder siden. Gikk rundt i sentrum både kveld og utpå natten, helt alene, sent i uken og i helgen, uten å få så mye som en kommentar fra noen. Fredeligste byen jeg har vært i.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå