AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Hei. Jeg er ei 21 år gammel jente som går på folkehøgskole på musikal linje. Jeg har vært syk i det siste og føler jeg har falt utenfor klassen. Jeg vet ikke om det er bare noe jeg føler eller om det faktisk stemmer. Det er spesielt ei i klassen som jeg var god venn med før som jeg føler overser meg. Og gir meg korte svar om jeg skal prøve å holde en samtale med hun. Hun er ikke sånn mot andre. Jeg prøver å komme på noe som jeg kan ha sagt eller gjort, men kommer ikke på noe. Det værste av alt er at jeg føler meg utenfor av nesten hele klassen. 6 av 8. Når jeg skal delta i samtaler så får jeg ikke respons. Da bare smiler jeg og tenker "jaja" Og holder meg sterk og later som at det ikke går innpå meg. Så fort jeg går på rommet mitt så bare tenker jeg og griner litt. Jeg føler meg så utenfor nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er bare 3 måneder igjen av skolen. Og jeg MÅ holde det ut. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg trives med alle faga mine, men ikke det sosiale lenger. Har noen tips til hva jeg burde gjøre? Anonymkode: f92e8...a1c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Snakk med noen! Faglærer, rådgiver en du stoler på som er på skolen. Dette kan snu, og det skal det! Men du må be om hjelp, el forklaring fra de andre. Anonymkode: fbc28...7c9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Er vanskelig å gi råd fordi jeg har hatt det akkurat sånn overalt der jeg har vært også. Men det jeg gjorde var bare å fokusere på det jeg drev med fordi det gav meg noe, sånn som faga dine som du sier du liker så godt. Ikke gi opp det du driver med bare fordi andre behandler deg dårlig og vil ha deg vekk. Bare heng på de og jatt med og bare bli med på det sosiale som fester så overlever du. Du må ikke ha en bestevenn å sitte på hele tiden. Har selv lært meg å måtte trives alene da jeg ikke får venner og kjæreste, eller det blir slutt. Når jeg var i forsvaret bodde jeg på et rom sammen med andre som ikke ville snakke med meg engang. Spesielt hun jeg bodde helt alene med på den andre leiren, hun var overfladisk og ufin uten grunn. Man får ikke gjort så mye med det. Anonymkode: 68fdc...2f1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Kanskje du kan spørre henne direkte? Si at du føler at hun oppfører seg annerledes rundt deg enn før, og spør hvorfor? På en hyggelig og forsiktig måte. Anonymkode: 79c4e...f79
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snakk med noen! Faglærer, rådgiver en du stoler på som er på skolen. Dette kan snu, og det skal det! Men du må be om hjelp, el forklaring fra de andre. Anonymkode: fbc28...7c9 Det hjelper ikke å gå til rådgiver og lærer. Har vært gjennom det selv og det blir bare verre hvis man må tvinge andre til å like en og inkludere de. Synd at det er sånn, hvorfor er det så vanskelig å godta og akseptere alle ? Anonymkode: 68fdc...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det hjelper ikke å gå til rådgiver og lærer. Har vært gjennom det selv og det blir bare verre hvis man må tvinge andre til å like en og inkludere de. Synd at det er sånn, hvorfor er det så vanskelig å godta og akseptere alle ? Anonymkode: 68fdc...2f1 Det er vel kanskje ikke snakk om å tvinge noen til noe, men at TS kanskje kan få delt noen tanker med noen som er en del av miljøet på skolen slik at hun slipper å sitte med det alene. Har ikke noen konkrete råd TS bortsett fra at uansett hvordan de oppfører seg så er det viktig å huske at du er god nok uansett. Hva de gjør definerer ikke deg selv om det kan være vanskelig å stå i der og da. Anonymkode: caa68...143
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 3 måneder går j’ fort 👍🏻 Anonymkode: fa077...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå