AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Hvor lang tid tar det å få svar på søknad om å reise utenlands og er det stor sjanse for å få beholde AAP når jeg ikke kan delta på tiltak (jobb) når jeg er på reise? Anonymkode: 75b14...000
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Legen din søker og begrunner søknaden ut fra din situasjon. Hvor lang tid det tar er helt avhengig av saksbehandleren dins saksmengde og din situasjon/behov for å reise. Anonymkode: 122b6...5b4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Jeg søkte når jeg var sykemeldt, om en ukes utenlandsopphold. Mener det tok 7-8 uker før jeg fikk svar. Anonymkode: 8a5a0...3db
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Så lenge du ikke er i praksis så skal det ikke være noe problem. Legen har ikke noe med om du skal på reise, det er det NAV som styrer. Hvis de absolutt vil ha deg ut i tiltak på den tiden så må du velge om du vil reise eller ha penger. Men som sagt, det er sjelden et problem. Anonymkode: 5c1c5...cf8 1
Gjest making.a.mess Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Du printer ut søknadsskjema på nav.no. tror ikke det skal være noe problem, men vet nå ikke om du får penger mens du er på ferie.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Til meg tok det under 24 timer å behandle søknaden. Jeg fikk søknaden godkjent, men jeg er ikke i arbeidspraksis og det er ikke til hinder for behandling. Anonymkode: 49152...557
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Du trenger ikke få legen til å gjøre noe, og du trenger heller ikke printe noe ut. Du fyller inn skjema, og sender på nav sine sider. De pleier ikke si nei, dersom det ikke er god grunn til det. Er du i praksis? For da kan det godt være de sier nei. Dersom du ikke er i praksis, pleier de å si ja. Når jeg var på aap (en del år siden) tok det alt fra et døgn til tre uker å få det behandlet. De har vel 8 uker på seg til å behandle søknaden, men det tar aldri så lang tid. Dersom du får et nei og allikevel reiser, så er det veldig liten sjangse for at du får fortsette på aap. Anonymkode: 97154...846 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen din søker og begrunner søknaden ut fra din situasjon. Hvor lang tid det tar er helt avhengig av saksbehandleren dins saksmengde og din situasjon/behov for å reise. Anonymkode: 122b6...5b4 Det stemmer ikke at legen søker. I noen tilfeller kan det imidlertid være nødvendig med en oppdatert legeerklæring men det er ikke legen som søker på vegne av pasienten. Man må søke selv og hvis det ikke har betydning for avtalte aktiviteter som behandling/tiltak så blir opphold opp til 4 uker per år som regel godkjent. Saksbehandlingstid for søknader om å beholde stønad under utenlandsopphold er normalt opp til 4 uker. Anonymkode: 81751...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå