AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har ei venninne som styrer hele livet sitt etter hva samboeren hennes skal. Hun er sånn som sier "ja, den dagen passer det bra for da er samboeren borte/har andre planer/jobber". Og motsatt, de dagene han er hjemme vil hun helst være hjemme. Forrige helg skulle vi møtes, men da måtte hun se an for det var den eneste lørdagen samboeren ikke hadde planer den neste måneden. Endte med at hun sendte meg mld fredag kveld og sa at hun ikke kunne fordi hun og samboeren skulle finne på noe sammen da. Altså, jeg forstår godt at man vil tilbringe til med samboer. Jeg vil også få inn litt kvalitetstid med samboeren min, og jeg er med på at hverdagene ikke nødvendigvis medfører seg den beste kvalitetstiden. Men å ikke kunne finne på noe en lørdag, fordi kjæresten har planer de tre neste?? De ser jo tross alt hverandre hver dag, og det finnes en fredag og en søndag og. Folk må selvsagt få prioritere tiden sin som de vil, og jeg kommer aldri til å ta opp dette med henne som noe problem. Men hvordan prioriterer du tiden din mellom samboer og venner? Er det viktig for deg å være ledig når samboeren din er ledig, slik at du ikke legger planer når han ikke har planer? Eller styrer du livet ditt mer uavhengig av samboer? Dere med kjæreste kan godt også svare, men føler det blir litt annerledes igjen ettersom man ikke nødvendigvis ser hverandre hver dag.. Anonymkode: bba08...760
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Både jeg og samboeren er veldig travle med jobb og liknende, så det er ofte ikke så mange kvelder vi har sjans til å være sammen. Derfor prøver jeg å legge venninneavtaler og liknende på dager mannen jobber, slik at vi hvertfall får litt tid sammen. Vi har gjerne bare fri en lørdag i måneden samtidig, og den dagen skal jeg innrømme er litt hellig. Men jeg er ikke kjempesær heller. Jeg holder selvsagt avtaler jeg har gjort selv om det blir endringer i samboerens timeplan, og rett som det er havner avtalene på "frikveldene" selv om jeg prøver å unngå det. Anonymkode: b0692...465 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Med mindre vi har planlagt noe spesielt er jeg alltid med når venner vil noe. Vi gjør mye separat, ses jo nesten hver kveld uansett Anonymkode: 3c989...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Prioriterer såklart kona fremfor alle venner, det er da normalt å prioritere de viktigste personene først. Anonymkode: bae9e...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Jeg ville prioritert som venninnen din. Hallo, helgen er jo noe helt annet enn hverdagen. Jeg hadde syntes det var trist å gå hele 3 lørdager på rad uten samboeren, så da hadde det vært uaktuelt å legge på ENDA en lørdag jeg ikke fikk tilbragt med ham. Lørdagskos hvor man har god tid, kan sitte oppe og prate sammen uten å måtte legge seg tidlig, lager pizza, ser film og sitter i armkroken, er kvalitetstid av aller høyeste sort. Det kan ikke sammenlignes med å møtes over fiskeboller før vi løper til hver vår trening og så kanskje får sett en halvtimes komiserie sammen før vi må legge oss tidlig fordi vi skal på jobb dagen etterpå. Anonymkode: 02958...755 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Nå er jeg singel, men aldri om jeg hadde lot en samboer få bestemme over meg og mitt liv! Venninnene mine kommer først, alltid. Anonymkode: 885cd...265 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #7 Skrevet 8. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg singel, men aldri om jeg hadde lot en samboer få bestemme over meg og mitt liv! Venninnene mine kommer først, alltid. Anonymkode: 885cd...265 Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men det er ikke slik at samboeren "bestemmer" dette. Vi er begge voksne mennesker som velger selv. Men poenget med å være sammen er jo nettopp at vi liker å være sammen! Samboeren er min aller beste og nærmeste venn - jeg ønsker å tilbringe tid med ham. Og siden det ikke blir så altfor mye av det på grunn av ulike turnuser og liknende, så står tid med ham langt opp på prioriteringslista når vi begge har fri samtidig. Fordi jeg ønsker det. Det betyr for øvrig ikke at jeg ikke prioriterer vennene mine - siden mannen jobber mye blir det også mange ledige kvelder som er åpen for venninne-ting! Anonymkode: b0692...465 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg singel, men aldri om jeg hadde lot en samboer få bestemme over meg og mitt liv! Venninnene mine kommer først, alltid. Anonymkode: 885cd...265 Her er det ikke samboeren som bestemmer, men venninnen som selv ønsker tilbringe tid med samboeren... Og sånn er det her også. Det er kanskje en grunn til at du er singel om du ikke skjønner at når man elsker noen, så ønsker man av egen fri vilje å tilbringe tid med denne personen fremfor andre personer, og når man ser lite til hverandre, så velger man denne personen fremfor andre. Anonymkode: 02958...755 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Skrevet 8. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville prioritert som venninnen din. Hallo, helgen er jo noe helt annet enn hverdagen. Jeg hadde syntes det var trist å gå hele 3 lørdager på rad uten samboeren, så da hadde det vært uaktuelt å legge på ENDA en lørdag jeg ikke fikk tilbragt med ham. Lørdagskos hvor man har god tid, kan sitte oppe og prate sammen uten å måtte legge seg tidlig, lager pizza, ser film og sitter i armkroken, er kvalitetstid av aller høyeste sort. Det kan ikke sammenlignes med å møtes over fiskeboller før vi løper til hver vår trening og så kanskje får sett en halvtimes komiserie sammen før vi må legge oss tidlig fordi vi skal på jobb dagen etterpå. Anonymkode: 02958...755 Hvis dere har så lite tid sammen, hvorfor bruke den på tv? Anonymkode: f6c97...4f2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere har så lite tid sammen, hvorfor bruke den på tv? Anonymkode: f6c97...4f2 Ikke meg du siterer, men det er jo kjempekoselig å se på tv sammen? Se faste programmer og serier sammen, dele opplevelsen, småprate, kose seg med god mat... Film og tv er jo helt klart koselig å gjøre sammen, synes jeg. Anonymkode: b0692...465 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #11 Skrevet 8. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men det er jo kjempekoselig å se på tv sammen? Se faste programmer og serier sammen, dele opplevelsen, småprate, kose seg med god mat... Film og tv er jo helt klart koselig å gjøre sammen, synes jeg. Anonymkode: b0692...465 Joa. Men når det høres ut som om de må skvise en såvidt en halvtime serie... Anonymkode: f6c97...4f2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #12 Skrevet 8. februar 2018 Nå kan jeg bare snakke for meg selv og min situasjon, men jeg ville mest sannsynlig prioritert samboeren min i den situasjonen selv. Nå kan jeg bare snakke om VÅR situasjon og ikke for noen andre, men selv om vi bor sammen kan det være langt mellom hver gang jeg og samboeren rekker å ha skikkelig kvalitetstid i hverdagen. Vi pendler begge to og jobber mye og for meg er det rett og slett ofte bedre å koble av med han enn å dra ut og møte venner hver helg. Venner er viktig, men samboer er partneren min, han jeg bor med og skal stifte familie med. Det er han jeg lever tettest på og da føles det riktig å prioritere den relasjonen foran venner i situasjoner der jeg vet at det er en stund til vi får en helg sammen igjen. I tillegg er jeg glad i å trene, legge meg tidlig, gå tur og slappe av i helgene og jeg er disse tingene lar seg lettere kombinere med å finne på ting med samboeren min enn å lage masse avtaler som gjør at jeg må forholde meg til å møtes der og da. Jeg er sikkert sær og egen på akkurat dette, men har heldigvis venner som tenker ganske likt og som dermed ikke forventer at jeg skal stå på tå hev og bli med på alt mulig hver helg bare fordi jeg har samboer i ukedagene. Anonymkode: 5cd2e...a93 3
Ullvott Skrevet 8. februar 2018 #13 Skrevet 8. februar 2018 På 7.2.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev: . Forrige helg skulle vi møtes, men da måtte hun se an for det var den eneste lørdagen samboeren ikke hadde planer den neste måneden. Endte med at hun sendte meg mld fredag kveld og sa at hun ikke kunne fordi hun og samboeren skulle finne på noe sammen da. Anonymkode: bba08...760 Dette er for meg en veldig veldig gyldig grunn for å prioritere samboeren. Jeg hadde gjort det samme selv, og om jeg skal være ærlig ville jeg blitt lei meg hvis samboeren min hadde prioritert noe annet enn meg i den situasjonen. Helg er noe annet enn hverdager og gir rom for å finne på noe annet sammen som par enn en gjennomsnittlig tirsdagskveld gjør. Dere kan jo finne på noe når som helst de andre helgene når han skal vekk. Samboeren betyr mye mye mer for meg enn venninnene mine gjør. Jeg er glad i venninnene mine og vi stiller opp for hverandre mye, men samboeren er familien min. Vi har forpliktelser overfor hverandre på et annet plan enn venninner har. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere har så lite tid sammen, hvorfor bruke den på tv? Anonymkode: f6c97...4f2 Fordi vi liker det? Sitte i armkroken og slappe av når vi er slitne og skal roe ned etter en lang dag, det er sånt vi liker. Rett og slett. Du kan jo la være å se tv om du ikke liker det, men vi liker det altså, og velger da å bruke vår tid på det. Anonymkode: 02958...755
Gjest Fillerista Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Hos oss prioriterer begge akkurat som venninna di. Skal jeg være borte de tre neste lørdagene, er det en selvfølge at denne lørdagen tilbringes sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå