Gå til innhold

Hvorfor er menn mer umodne en kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører aldri snakk om barnslige kvinner. Men menn blir ofte omtalt som barnslige. Så hva er grunnen til at menn er mer umodne en kvinner?

Anonymkode: f98d7...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille forklaring er at gutter ikke må ta ansvar for noe i barndommen. Lite, om noe, husarbeid og ansvar mens de bor hjemme. Jenter derimot blir jo gjerne satt til både det ene og det andre i hjemmet gjennom barndommen.

Anonymkode: f511d...9e0

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min lille forklaring er at gutter ikke må ta ansvar for noe i barndommen. Lite, om noe, husarbeid og ansvar mens de bor hjemme. Jenter derimot blir jo gjerne satt til både det ene og det andre i hjemmet gjennom barndommen.

En av flere faktorer da selvsagt, ikke ene og alene dette.

Skrevet

Tror ikke de er det i hele tatt. Det bare stilles mindre krav til dem. 

Anonymkode: 70371...ce0

Skrevet

Fordi kvinner er aldri barnslige, bare infantile. 

Anonymkode: 68eb3...397

Skrevet

Jeg tror at kvinner er mer samvittighetsfulle av natur og derfor tidligere vokser opp og tar ansvar.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av de 11 tingene så har de fleste av dem ikke noe med barnslighet å gjøre. 

Det kommer an på hvem du spør.

Skrevet

Mannfolka blir ikke modne når de blir 43, de blir satte og sidrumpa. Foretrekker for min del menn som er yngre enn meg.

Anonymkode: bb10d...2e5

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner er aldri barnslige, bare infantile. 

Anonymkode: 68eb3...397

Infantil betyr barnslig? 

Anonymkode: fc54b...a18

Skrevet

Kvinner er bare flinkere til å skjule det. 

Prøv å avvis en såkalt sofistikert kvinne sex, så ser du hun bli som en 7 år gammel furten jente. 

Dessuten nyter kvinner godt av "women are wonderful" effekten. Google it. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av de 11 tingene så har de fleste av dem ikke noe med barnslighet å gjøre. 

Jøss, bare det med dataspill er noe som passer på meg her. Eller egentlig ikke det heller, lenger. Kanskje jeg er mer moden enn jeg tror selv.

Menn er 11 år bak kvinnene mentalt? Artig, så da er det 20/21-åringer som passer meg best? Som jo er morsomt siden det er alderen til den jenta jeg sist var betatt av i det virkelige liv, og hadde/har ekstremt god kjemi med!

Skrevet (endret)

Biologi, hormoner og manglende oppdragelse. Mens jenter blir oppdratt til å være ansvarlige , fornuftige og pliktoppfyllende så blir ikke gutter det. Mange menn vet ikke engang hvordan man skal sette på en vaskemaskin eller støvsuge så det er ikke rart at mange menn (jeg foretrekker kalle de gutter til tross for at de er voksne) bor i rotete hjem der de ligger å slenger i sofaen med grandis og øl mens de promper til en fotballkamp på tv.

Når jeg observerer kjærestepar og deres interaksjoner så får jeg ofte det inntrykket av kvinnen tilnærmet er moren til mannen sin til tross for at begge kanskje er 35 år, allikevel kler hun seg mer voksen, ter seg mer voksent, er mer selvstendig, tar mer ansvar, er mer handlekraftig mens mannen kler seg som en tenåring, er usikker og dårlig på avgjørelser, han ser til kvinnen sin når viktige beslutninger skal taes. Og det er mest fornuftig da kvinner er bedre på det meste, inkludert husholdningens økonomi. 

Det jeg ofte har lurt på er hva får damen ut av en slik ujevn relasjon, hvorfor finner de seg ikke bare ei kvinnelig kjæreste? Da slipper man morsrollen.

Dette ser man i praksis hele tiden, gutter som gjemmer seg i skjørtet til mamma, opps mente ; gutter som gjemmer seg i skjørtet til kjæresten ;

547cf737b36f3_-_alpha-beta-0107-large-ne

Endret av WubWub
Skrevet
21 minutter siden, WubWub skrev:

Biologi, hormoner og manglende oppdragelse. Mens jenter blir oppdratt til å være ansvarlige , fornuftige og pliktoppfyllende så blir ikke gutter det. Mange menn vet ikke engang hvordan man skal sette på en vaskemaskin eller støvsuge så det er ikke rart at mange menn (jeg foretrekker kalle de gutter til tross for at de er voksne) bor i rotete hjem der de ligger å slenger i sofaen med grandis og øl mens de promper til en fotballkamp på tv.

Når jeg observerer kjærestepar og deres interaksjoner så får jeg ofte det inntrykket av kvinnen tilnærmet er moren til mannen sin til tross for at begge kanskje er 35 år, allikevel kler hun seg mer voksen, ter seg mer voksent, er mer selvstendig, tar mer ansvar, er mer handlekraftig mens mannen kler seg som en tenåring, er usikker og dårlig på avgjørelser, han ser til kvinnen sin når viktige beslutninger skal taes. Og det er mest fornuftig da kvinner er bedre på det meste, inkludert husholdningens økonomi. 

Det jeg ofte har lurt på er hva får damen ut av en slik ujevn relasjon, hvorfor finner de seg ikke bare ei kvinnelig kjæreste? Da slipper man morsrollen.

Dette ser man i praksis hele tiden, gutter som gjemmer seg i skjørtet til mamma, opps mente ; gutter som gjemmer seg i skjørtet til kjæresten ;

547cf737b36f3_-_alpha-beta-0107-large-ne

KGs lille mannehater er på faren igjen.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ikke jeg. Jeg bestemte selv jeg og var en del med fetterne og brødrene mine og sånn. Og vi måtte gjøre like mye i heimen, så jeg tror ikke det er der det ligger. Kanskje det rett og slett bare er noe med hjernen? 

Skrevet

Utvikler seg vell kanskje litt senere og beholder noe av den barnslige/barnlige humoren og gleden de tar med seg inn i ungdomsårene og voksenlivet? 

• Liker 1
Skrevet

Det er bare det at menn, siden vi vandrer heden ca 10 år før dere, konsentrerer oss om å LEVE, istedenfor å ha et hormonstyrt, depressivt liv som gjør deg gammel 15 år for tidlig.

Kvinner går bare rundt med masker, de er for feige til å være "barnslige" rett og slett.

Anonymkode: 98562...3d2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at menn, siden vi vandrer heden ca 10 år før dere, konsentrerer oss om å LEVE, istedenfor å ha et hormonstyrt, depressivt liv som gjør deg gammel 15 år for tidlig.

Kvinner går bare rundt med masker, de er for feige til å være "barnslige" rett og slett.

Anonymkode: 98562...3d2

Strengt tatt så er det gutter/menn som i størst grad er styrt av hormoner. Hormoner som leder oss til barnslige og risikorelaterte handlinger. 

Gutter er f.eks de farligste i trafikken nettopp fordi de er styrt av hormoner. Hver helg fylles legevaktene opp med gutter/menn som har fått juling etter at de har yppet opp til bråk pga de er styrt av barnslige hormoner. Og listen fortsetter i det uendelige

Skrevet

Jeg tror begge kjønn er like barnslige, men at kvinner har mindre aksept for barnslighet i sine partnere enn menn. Den skjevheten gjør at det virker som menn er mer barnslige, mens barnsligheten deres egentlig bare er mer synlig.

Anonymkode: 1a444...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...