Gå til innhold

Skryting og usikre menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ved et par anledninger vært på date med menn som skryter veldig mye av seg selv og det har de oppnådd. 

Date nr 1 var veldig stolt av at han har en sjefsstilling med mye ansvar og at han ble headhuntet (dette var ikke sant; han var gruppeleder for 3 andre mennesker og ble ikke headhuntet - det fikk jeg vite i ettertid). Det andre var at han hadde mye penger og egentlig var ganske rik (dette stemte, men jeg ser ikke poenget med å skryte, jeg ble ikke kjent om han fordi han har penger). Det var også et par personlige egenskaper som han var ganske stolt over, uten at jeg skal gå mer inn på det. 

Date nr 2 var i grunn veldig opptatt av å fortelle hvor mange dater han har vært på  (det var en del for å si det sånn.) Jeg tror det var fordi han ville at jeg skulle få lov til å gå på date med han også. 

Date nr 3 var veldig stolt av at han hadde mange bestevenninner og at de fortalte han mye personlige ting og hadde mye kontakt. Derfor måtte jeg finne meg i at han var ubetinget glad i dem og de alltid kommer til å være der. Han mente også at alle jenter har dårlig selvtillit, slik var det bare.

Hvorfor er det så viktig å skryte så fælt av seg selv og få det til å framstå som et kupp som har bra jobb, mye penger, er populær blant det motsatte kjønn og har mange bestevenninner? De fremstår egentlig som litt usikre på seg selv når de skryter så mye, også av ting som ikke er sant.

Anonymkode: 472f5...322

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig å skryte så fælt av seg selv og få det til å framstå som et kupp som har bra jobb, mye penger, er populær blant det motsatte kjønn og har mange bestevenninner? De fremstår egentlig som litt usikre på seg selv når de skryter så mye, også av ting som ikke er sant.

Fordi kvinner gang på gang på gang maser om hvor viktig det er at han har ditt, datt og en rekke annet på hell og stell hvis hun skal gidde å så mye som ta en kaffe med han. Da må men slenge opp en lang liste på forhånd for å bevise at, "jeg kan krysse av på alt dette, så du har ingen av disse unnskyldningene for å nekte å date meg". 

Anonymkode: 573b9...fb2

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner gang på gang på gang maser om hvor viktig det er at han har ditt, datt og en rekke annet på hell og stell hvis hun skal gidde å så mye som ta en kaffe med han. Da må men slenge opp en lang liste på forhånd for å bevise at, "jeg kan krysse av på alt dette, så du har ingen av disse unnskyldningene for å nekte å date meg". 

Anonymkode: 573b9...fb2

Man finner jo ut av at de lyver når man blir bedre kjent. Forholdet begynner da med løgner. Når det er så lett for dem å lyve, hvilke andre (større) ting kan de lyve om da? 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ved et par anledninger vært på date med menn som skryter veldig mye av seg selv og det har de oppnådd. 

Date nr 1 var veldig stolt av at han har en sjefsstilling med mye ansvar og at han ble headhuntet (dette var ikke sant; han var gruppeleder for 3 andre mennesker og ble ikke headhuntet - det fikk jeg vite i ettertid). Det andre var at han hadde mye penger og egentlig var ganske rik (dette stemte, men jeg ser ikke poenget med å skryte, jeg ble ikke kjent om han fordi han har penger). Det var også et par personlige egenskaper som han var ganske stolt over, uten at jeg skal gå mer inn på det. 

Date nr 2 var i grunn veldig opptatt av å fortelle hvor mange dater han har vært på  (det var en del for å si det sånn.) Jeg tror det var fordi han ville at jeg skulle få lov til å gå på date med han også. 

Date nr 3 var veldig stolt av at han hadde mange bestevenninner og at de fortalte han mye personlige ting og hadde mye kontakt. Derfor måtte jeg finne meg i at han var ubetinget glad i dem og de alltid kommer til å være der. Han mente også at alle jenter har dårlig selvtillit, slik var det bare.

Huff🙈Var på to dater med en sånn type fyr selv. Han hadde narsisisstiske trekk for å si det mildt. Eiendomsmegler, gikk alltid i dress, henta meg i biler verdt mange mill og skrøyt voldsomt av hvor vellykket han var med både bolig, feriesteder, biler, salgsresultater, dametekke, sengeferdigheter, losjer osv osv.. Spurte ikke stort om meg for å si det sånn. Andre og siste daten testa jeg forøvrig disse såkalte sengeferdighetene hans. Sendte han en melding dagen derpå  og sa at vi ikke hadde noe seksuell kjemi og ønsket han masse lykke til videre. Og vips var jeg blokka på alle sosiale medier😂😂Viktig og få jenka ned sånne klyser føler jeg😁✌

Anonymkode: ee20e...0bf

• Liker 8
Skrevet

Som jeg sier sistras.. Fint med utdanning og intelligens, men vær litt mer påpasselig på hvor intelligensen sitter. Enkelte mangler sosial intelligens. 

Anonymkode: bb77f...a03

• Liker 4
Skrevet

Patriarkatet har gjort det sånn at menn tror at verdien dems ligger i hvor høy status og hvor mye penger de har , det er jo helt feil og slår ofte helt motsatt ut bare å drive å skryte av sånt ovenfor kvinner, og også fordi mange menn som ikke oppnår dette blir deprimerte av forventningene de har til seg selv og tror samfunnet har til dem. #jatilfeminisme

Anonymkode: 2f910...c4a

• Liker 6
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff🙈Var på to dater med en sånn type fyr selv. Han hadde narsisisstiske trekk for å si det mildt. Eiendomsmegler, gikk alltid i dress, henta meg i biler verdt mange mill og skrøyt voldsomt av hvor vellykket han var med både bolig, feriesteder, biler, salgsresultater, dametekke, sengeferdigheter, losjer osv osv.. Spurte ikke stort om meg for å si det sånn. Andre og siste daten testa jeg forøvrig disse såkalte sengeferdighetene hans. Sendte han en melding dagen derpå  og sa at vi ikke hadde noe seksuell kjemi og ønsket han masse lykke til videre. Og vips var jeg blokka på alle sosiale medier😂😂Viktig og få jenka ned sånne klyser føler jeg😁✌

Haha! Jammen bra du fikk jekka ned han. Det har han sikkert aldri opplevd før. 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte ikke hvorfor du skulle ligge med han når han var sånn stor dust?

- var det fordi du skulle avvise han etter sexen?

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Jammen bra du fikk jekka ned han. Det har han sikkert aldri opplevd før. 

Ja nå er han sikkert kjempe jekka ned.

• Liker 2
Skrevet

kan ikke dere bare alle sammen begynne å oppføre dere som snille barn snart :veslejenta:

Anonymkode: 9693a...3ee

Skrevet
14 minutter siden, waco skrev:

Ja nå er han sikkert kjempe jekka ned.

Ikke ta alt så bokstavelig da!.. Senk skuldrene og slapp av.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Patriarkatet har gjort det sånn at menn tror at verdien dems ligger i hvor høy status og hvor mye penger de har , det er jo helt feil og slår ofte helt motsatt ut bare å drive å skryte av sånt ovenfor kvinner, og også fordi mange menn som ikke oppnår dette blir deprimerte av forventningene de har til seg selv og tror samfunnet har til dem. #jatilfeminisme

Anonymkode: 2f910...c4a

Høy sosial status er en kombinasjon av flere faktorer hvor en av faktorene er økonomiske ressurser. Andre faktorer er kompetanse og gode sosiale ferdigheter. Typen TS har møtt på har utvist dårlige sosiale ferdigheter ved å skryte av seg selv.

Kvinner velger ut fra sosial status, og at menn setter verdien sin ut fra suksessen de har hos kvinner, er relativt naturlig. Innlegget ditt er i beste fall unyansert.

Anonymkode: 19dd5...94b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man finner jo ut av at de lyver når man blir bedre kjent. Forholdet begynner da med løgner. Når det er så lett for dem å lyve, hvilke andre (større) ting kan de lyve om da? 

Du må lære deg forskjellen på å skryte og å lyve. Det er IKKE det samme. 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, waco skrev:

Jeg skjønte ikke hvorfor du skulle ligge med han når han var sånn stor dust?

- var det fordi du skulle avvise han etter sexen?

Måtte jo teste det ut, siden han skrøyt sånn da..🤔

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da skjønner du jo hvorfor han skryter?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, waco skrev:

Men da skjønner du jo hvorfor han skryter?

Joa, men litt flaut og skryte på seg at han er en hingst og en Alfahann i senga når realiteten var at han lå der som en sjøstjerne? You see?😊Han fikk ikke stort ut av meg altså, så det hjalp han ikke så mye til syvende og sist. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at du med det ga du han det han ønsket?:P

Anonymkode: be514...f86

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at de som skryter skulle ønske de var litt bedre enn de er.

Nå skal jeg skryte litt selv, men gjør det anonymt. Jeg er i starten av tredveårene, jobber som daglig leder, har utdannelse fra et Ivy league universitet, har reist mye og bodd i mange land, har et aktivt sosialt liv osv. Jeg tenker at det fungerer best å ikke nevne så mye med mindre det kommer opp fordi hun spør eller det blir en naturlig del av samtalen. For hvis ikke det blir nevnt, så tenker jeg at en eventuell date kanskje sjekker meg ut på Facebook på et tidspunkt (eller LinkedIn), og da vil hun jo se dette selv. 

Og det stiller meg i langt bedre lys at hun oppdager dette selv, og spør om det. Og så kan jeg heller i min approach fokusere på å bli bedre kjent med henne. Være ydmyk og engasjert i henne.

Nå har jeg vært i forhold i seks år, så er ikke på markedet, så dette er ikke så aktuelt for meg nå. Å ha et godt fungerende forhold handler mye om å se, gi plass og løfte opp et annet menneske. Og derfor tenker jeg at det er viktig å vise fra start at dette er noe man har evnen til.

Sikkert mange teorier om dating, men det har i hvert fall funket bra for meg tidligere.

Anonymkode: afc6e...98f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en slik samboer, som skryter av alt. Han har en god jobb med veldig godt betalt, jeg går på AAP og har ganske dårlig betalt :P Ikke at jeg blir misunnelig, for jeg syns det er bra det han har oppnådd og skryter av han. Men han har en veldig misunnelig familie. Så fort han snakker om sine positive hendelser, så bytter de alltid emne og snakker om barna som han aldri fikk, men som broren hans fikk. Jeg ser hvor mye det sårer han, jeg tror han derfor skryter av sitt fordi han aldri får noen positiv respons fra sin egen familie. Han trenger så klart og bli sett han også.

Anonymkode: fd701...b42

• Liker 1
Skrevet

Biologi ; Menn er som bollefisker som blåser seg opp med selvskryt. Generelt sett så overvurderer gjerne menn deres egne kvaliteter, prestasjoner og verdi i den grad at jeg noen ganger lurer på om de tror på våset de serverer. 

Der og da mens egotrippet foregår så har jeg et inntrykk av at de faktisk tror de har 24cm penis, 4 mastergrader, millioner på bok og haugevis av kjendisvenner. Det er ihvertfall mitt inntrykk. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...