Lii Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Hei, jeg er kommunalt ansatt og tjener 383 000kr i året. Juni hvert år økes lønnen med et par tusen kr. Jobber som veileder/miljøterapeut. Har to bachelorgrader (5år) som er relevant til jobben min. Jobbet der i snart to år. Eneste grunnen til jeg vil organise meg er slik det kan jobbes med å øke lønnen min. Hvilken bør jeg velge? Og hvor mye koster dette? jeg har ikke peiling på dette her.. håper på ordentlige svar, ikke de der nedlatende kommentarene vi ser mye av her .. :):):)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Fagforbundet. Anonymkode: ec969...e67
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Som personen over sa; fagforbundet. Det finnes sikkert også fagforeninger for det du er utdannet som også; vernepleier, sosialt arbeid, sosionom etc. Anonymkode: 71d12...453
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, Lii skrev: Hei, jeg er kommunalt ansatt og tjener 383 000kr i året. Juni hvert år økes lønnen med et par tusen kr. Jobber som veileder/miljøterapeut. Har to bachelorgrader (5år) som er relevant til jobben min. Jobbet der i snart to år. Eneste grunnen til jeg vil organise meg er slik det kan jobbes med å øke lønnen min. Hvilken bør jeg velge? Og hvor mye koster dette? jeg har ikke peiling på dette her.. håper på ordentlige svar, ikke de der nedlatende kommentarene vi ser mye av her .. :):):) Det der høres ut som lønn for miljøarbeider ikke miljøterapeut. Den er ofte høyere Anonymkode: f30e1...609 1
isw Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Det hjelper ikke så mye at du organiserer deg. Hvis dette skal ha noen gunstig påvirkning på lønnen din, må flere av dere rette et krav om tariffavtale til arbeidsgiver. Du har ingen flere rettigheter som organisert alene.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 54 minutter siden, isw skrev: Det hjelper ikke så mye at du organiserer deg. Hvis dette skal ha noen gunstig påvirkning på lønnen din, må flere av dere rette et krav om tariffavtale til arbeidsgiver. Du har ingen flere rettigheter som organisert alene. Det er ingen sikker gevinst, nei. Men det som er sikkert er at hvis færre og færre i offentlig sektor organiserer seg, vil offentlig sektor få en vesentlig dårligere lønnsutvikling i fremtiden enn de har fått tidligere. Anonymkode: ec969...e67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå