Gå til innhold

Hvordan leve i et samfunn om man ikke er a4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvordan? Som i alle andre samfunn har vi normer og regler. Enten er det fastsatt ved lov og regler av regjeringen, eller normer fastsatt av miljøet rundt og kulturen generelt. Hvis man ikke passer helt inn i normene om hva som er a4, blir man jo litt utstøtt. Derimot må man jo følge reglene, selvom man ikke er enig i dem. Jeg tenker når det blir så detaljert former det jo samfunnet veldig, men det er jo ikke alle som passer inn da... 

F.eks. fattige, religiøse, tradisjonelle folk etc er jo de som blir rammet hardest. Hva skal de gjøre? 

Anonymkode: 6f29f...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki

da må du være snill mot majoriteten da. De klarer ikke bedre, dessverre. De ønsker selv et liv som gir dem de svarene de vil ha. Alle ønsker sjelero. 

Folk tyr jo til så mye når de blir desperate og mister respekten etterpå. Ikke rart folk er så A4. Det er trygt. Du har med trygghetsjunkier å gjøre. 

Men jeg synes det er kjipt at andres trygghetsbehov og andres mønstergjenkjennelse skal angå meg. Som om den er intruigerende Jeg har andre ting å tenke på enn å bekrefte andres realiteter. A4-folk spiller ekstremt safe, og det blir rart å spille safe og samtidig gå med nesa i sky. Og du kan formelig se at de pønsker ut opplevelser for seg selv. Lol. Hva slags opplevelser, liksom.. Fiskepinne-standard? Med sursøt-saus? Og en frekk jegermeister? Ja? Nei? Jo? Ja? Nei? Okei. 

Anonymkode: 1f7c5...5e5

Skrevet
På 7.2.2018 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Ja hvordan? Som i alle andre samfunn har vi normer og regler. Enten er det fastsatt ved lov og regler av regjeringen, eller normer fastsatt av miljøet rundt og kulturen generelt. Hvis man ikke passer helt inn i normene om hva som er a4, blir man jo litt utstøtt. Derimot må man jo følge reglene, selvom man ikke er enig i dem. Jeg tenker når det blir så detaljert former det jo samfunnet veldig, men det er jo ikke alle som passer inn da... 

F.eks. fattige, religiøse, tradisjonelle folk etc er jo de som blir rammet hardest. Hva skal de gjøre? 

Anonymkode: 6f29f...7cf

Meget intelligent spørsmål. :opplyser: 

Nei si det du. Det var da voldsomt så sammfunnsengasjert du er da.

Anonymkode: 66a51...5fc

Skrevet

Du vet at å si at man ikke er helt a4, sannsynligvis er noe av det som er mest a4 her til lands? 

Bortsett fra overstående, så er det rikelig med andre mennesker å henge med, som også føler seg litt utenfor standarden, dersom du er litt raus og tåler at de er snåle på andre områder enn deg selv. 

Skrevet

Jeg for min del synes A3 er skikkelig oppskrytt. A4 er supert! Hilsen en som har levd ufrivllig som A3.

Anonymkode: 16e86...39f

• Liker 1
Skrevet

Lære seg å leve på utsiden av samfunnet, eller flytte til andre samfunn som er mer inkluderende 

• Liker 1
Skrevet

Hvilke regler i lovverket er du uenig i? Jeg synes regelverket vi har hjelper de fattige og vanskeligstilte i veldig stor grad gjennom velferdsystemet vårt. Religiøse får mange penger i støtte og har lovverket i ryggen og står fritt til å utøve religionen sin.

Jeg tar meg selv i å være veldig uenig i HI, jeg opplever at det er godt tilrettelagt for å være anneledes og dyrke egeninteresser, synes også at de som skiller seg mest ut får mye positiv oppmerksomhet og blir hyllet. 

med mindre du mener "ikke A4" er å være skurk, eller en dårlig person. det vil jeg være enig i at det er systematisk stigmatisering av i samfunnet vårt.

Anonymkode: 9dfbc...16b

Skrevet

1. Finne andre sære vesener blant menneskene. Gjerne via forum, klubber eller andre aktiviteter som tiltrekker seg særinger

2. Tilpase særegenhetene nok til at du viser bare litt av dem til den grad folk klarer akseptere dem fordi du ellers er en omgjengelig og jordnær person (krever relativt høy grad av sosiale ferdigheter og sosial innsikt)

3. Skriv kontroversiell bok om alt du hater ved a4 mennesker og gi den ut, kle deg shabby og gi deg selv masse pr i form av merkelig oppførsel og fæl klesstil, samt twitter kontroversielle meninger minst 3 dager i uken. Du vil selge i millioner og bli invitert på skavlan

4. Flytt ut i skogen, lev som eremitt og bli venn med en elg som du etter 4 uker bestemmer for å kalle Bongo

Anonymkode: 79e52...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...