Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ble du spurt om på intervjuet? 

Hva er lurt å lese seg opp på før intervjuet? 

Linker?

Liker du jobben din og har du faste arbeidstider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, hobbykokken skrev:

liker ikke jobben min som støttepedagog... jeg er førskolelærer, og har samme oppgaver som assistent. Jeg regner med at du som støttepedagog skal gå en til en? ...

Anonymkode: 16a20...cf0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

liker ikke jobben min som støttepedagog... jeg er førskolelærer, og har samme oppgaver som assistent. Jeg regner med at du som støttepedagog skal gå en til en? ...

Det blir en til en i ulike bhg 😁

Skrevet
19 timer siden, hobbykokken skrev:

Det blir en til en i ulike bhg 😁

okei, som spesialpedagog da med andre ord!

Det er sikkert bedre! 

Skrevet
På 7.2.2018 den 13.53, hobbykokken skrev:

Hva ble du spurt om på intervjuet? 

Hva er lurt å lese seg opp på før intervjuet? 

Linker?

Nå er det en stund siden jeg jobbet som støttepedagog, men jeg tror jeg fokuserte på min spesialpedagogiske bakgrunn og engasjement.

jeg både likte og ikke likte jobben. Jeg lærte MASSE! Men jeg har aldri i mott liv vært så totalt utslitt i noen jobb som da jeg jobbet som støttepedagog. Det var den jobben som motiverte meg til å gå videre på en master i spes. Ped. Bare fordi jeg så at det var en umulighet for meg å bli gammel i yrket som støttepedagog😅😅😅

Anonymkode: 48a39...c92

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en stund siden jeg jobbet som støttepedagog, men jeg tror jeg fokuserte på min spesialpedagogiske bakgrunn og engasjement.

jeg både likte og ikke likte jobben. Jeg lærte MASSE! Men jeg har aldri i mott liv vært så totalt utslitt i noen jobb som da jeg jobbet som støttepedagog. Det var den jobben som motiverte meg til å gå videre på en master i spes. Ped. Bare fordi jeg så at det var en umulighet for meg å bli gammel i yrket som støttepedagog😅😅😅

Hva er egentlig forskjellen på en støttepedagog og spesialpedagog? Ja jeg vet at spesialpedagoger har master og flere arbeidsoppgaver. Men hva var det som var så slitsomt med å være støttepedagog i forhold til spesialpedagog? Hvordan var arbeidsoppgavene som støttepedagog? Ble det lettere å jobbe etter du tok masteren, fordi du hadde utdannelse innenfor det område eller var det fordi du gikk over til noe annet? 

Jeg er ikke TS.

Anonymkode: eddcd...9dc

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig forskjellen på en støttepedagog og spesialpedagog? Ja jeg vet at spesialpedagoger har master og flere arbeidsoppgaver. Men hva var det som var så slitsomt med å være støttepedagog i forhold til spesialpedagog? Hvordan var arbeidsoppgavene som støttepedagog? Ble det lettere å jobbe etter du tok masteren, fordi du hadde utdannelse innenfor det område eller var det fordi du gikk over til noe annet? 

Jeg er ikke TS.

Jeg har master, men den er ikke spesialpedagogisk rettet, men helsefremmende og sykdomsforebyggende mot barn og unge. 😀 håper på noe lønnsuttelling 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS.

Som støttepedagog jobbet jeg en til en med et barn nesten hele min arbeidstid. For min del var det et utagerende barn som når som helst kunne finne på å skade seg selv, meg eller andre barn om jeg ikke var 100% konsentrert og ‘på’ hele arbeidsdagen. Etter 7,5 timer med det var jeg så sliten at det ikke var noe igjen av meg. Jeg fikk en del veiledning og rådgivning, og lærte masse, men stort sett var det jeg og dette barnet i 7,5 timer hver dag. 

Som spesial pedagog med mastergrad jobber jeg i ppt og har i stor grad en kontorjobb, ispedd litt observering og møtevirksomhet. Trives veldig godt i den jobben jeg har nå. Her kan jeg, om jeg ønsker, være til pensjonsalder. Det var ikke et alternativ som støttepedagog. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS.

Jeg tipper det er bedre å ha en viss variasjon i barna man er med, enn å være med samme hver dag. I tillegg skal man som spes ped ha et visst faglig opplegg man utarbeider selv. Vet ikke om man gjør det som støttepedagog. Jeg er assistent i skole og er innimellom bare en til en på samme barn hele dagen. Veldig slitsomt.

Anonymkode: 87a13...09e

Skrevet

Som støttepedagog jobbet jeg en til en med et barn nesten hele min arbeidstid. For min del var det et utagerende barn som når som helst kunne finne på å skade seg selv, meg eller andre barn om jeg ikke var 100% konsentrert og ‘på’ hele arbeidsdagen. Etter 7,5 timer med det var jeg så sliten at det ikke var noe igjen av meg. Jeg fikk en del veiledning og rådgivning, og lærte masse, men stort sett var det jeg og dette barnet i 7,5 timer hver dag. 

Som spesial pedagog med mastergrad jobber jeg i ppt og har i stor grad en kontorjobb, ispedd litt observering og møtevirksomhet. Trives veldig godt i den jobben jeg har nå. Her kan jeg, om jeg ønsker, være til pensjonsalder. Det var ikke et alternativ som støttepedagog. 

Jeg tipper det er bedre å ha en viss variasjon i barna man er med, enn å være med samme hver dag. I tillegg skal man som spes ped ha et visst faglig opplegg man utarbeider selv. Vet ikke om man gjør det som støttepedagog. Jeg er assistent i skole og er innimellom bare en til en på samme barn hele dagen. Veldig slitsomt.

Anonymkode: 87a13...09e

Tusen takk for svar begge to! Jeg studerer bachelor i pedagogikk (1 år), så var litt interessert i å høre 😊

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar begge to! Jeg studerer bachelor i pedagogikk (1 år), så var litt interessert i å høre 😊

Vil bare pressisere at det også var veldig fint og lærerikt å jobbe som støttepedagog, men for meg viste det seg å ikke være forenelig med jobb frem til pensjonsalder.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare pressisere at det også var veldig fint og lærerikt å jobbe som støttepedagog, men for meg viste det seg å ikke være forenelig med jobb frem til pensjonsalder.

Takk for presisjon! Jeg står mellom det å fullføre bachelor for å jobbe som assistent/støttepedagog eller ta master i spesialpedagogikk for å jobbe i ppt, men jeg får se hva tiden bringer og hva jeg orker/vil. Jeg har enda ikke begynt å tenke på pensjon enda, da jeg er ganske ung - men det kommer vel i tankene etter jeg kommer meg i arbeidslivet. Er bare snart 22 år, og er 24 år da jeg er ferdig med bachelor.

Synes det var fint å høre andres erfaringer som har jobbet med begge deler, da er det også lettere å ta et valg😊

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for presisjon! Jeg står mellom det å fullføre bachelor for å jobbe som assistent/støttepedagog eller ta master i spesialpedagogikk for å jobbe i ppt, men jeg får se hva tiden bringer og hva jeg orker/vil. Jeg har enda ikke begynt å tenke på pensjon enda, da jeg er ganske ung - men det kommer vel i tankene etter jeg kommer meg i arbeidslivet. Er bare snart 22 år, og er 24 år da jeg er ferdig med bachelor.

Synes det var fint å høre andres erfaringer som har jobbet med begge deler, da er det også lettere å ta et valg😊

Da tenker jeg støttepedagog er et fint sted å starte. Da får du føle på det selv. Det er uansett en veldig fin erfaring å ha om du skulle utdanne deg videre og hodde i ppt eller andre steder som spesialpedagog senere. Det ser fint ut på en CV og du lærer garantert mye...

Jeg jobbet som støttepedagog delvis samtidig som jeg tok BA i spes. ped. Det går an å kombinere det litt også...

Skrevet

hvorfor blir dere så slitne egentlig? er det utagerende barn eller hva er det? tenker litt på å søke jobb som assistent i skolen og se om det er noe for meg.

Anonymkode: 47ab8...6e7

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor blir dere så slitne egentlig? er det utagerende barn eller hva er det? tenker litt på å søke jobb som assistent i skolen og se om det er noe for meg.

Ja, jeg jobbet med utagerende barn, ikke alle støttepedagoger gjør det. Det kanvære mange årsaker til at et barn trenger støttepedagog. 

Man er jo forskjellig, men jeg er sånn skrudd sammen at jeg blir veldig sliten av å jobbe tett på barn, og egentlig mennesker generelt. Jeg elsker det, men blir veldig sliten av det. Derfor trives jeg bedre i en jobb der jeg kan kombinere det å jobbe tett med barn og føle at jeg gir direkte hjelp, og det å ‘bare’ sitte  foran en PC og skrive og tenke på gode formuleringer. 

• Liker 1
Skrevet

Ok, jeg sliter litt med det samme og blir sliten av mye folk rundt meg, men samtidig liker jeg å jobbe tett på mennesker i perioder så lenge det er variasjon og få mulighet til å trekke seg litt unna og gjøre andre ting også

Skrevet

Hvordan opplever dere dette med å jobbe i ulike barnehager og avdelinger? Får dere følelsen av å være den «spesielle» ansatte som bare har fokus på det ene barnet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...