AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Hva mener dere er høyt fravær fra jobb? For noen år siden mens barna var små (barnehagealder) og jeg var alene fikk jeg høre fra min leder at jeg hadde mye fravær fra jobb. 95% av fraværet mitt var syke barn. Dette henger igjen I meg enda - og siden sommerferien I fjor har jeg selv vært 2 dager sengeliggende med feber I November (fraværet før der var 2 dager I April med UVI) og ikke hatt fravær pga syke barn på flere år da jeg har hatt muligheten til hjemmekontor istedet. Akkurat nå sitter jeg å kjenner på gryende halsvondt, kroppen verker, hodet er tungt og jeg har vondt I viljen min (egentlig ikke lyst til å sitte på jobb...) Om jeg blir syk nå, skal jeg da ha dårlig samvittighet om jeg blir hjemme? Anonymkode: 8a81c...915
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Jeg tenker man aldri skal ha dårlig samvittighet for å være syk. Noen blir oftere sykere enn andre, man bør holde seg borte om man er så dårlig at man har feber og er sengeliggende. Anonymkode: 8e94a...15f 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Du må nesten bare høre på kroppen din. Det er ingen som kommer til å takke deg for at du kjører deg for hardt når du er syk, og kanskje blir enda sykere enn du i utgangspunktet ville blitt om du holdt deg i ro. Tror de færreste på arbeidsplassen vil sette pris på å bli smittet også. Anonymkode: d15c4...c52 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Nei. Høres ut som du er på vei til å bli syk, ergo kan du bli hjemme. Sånn!Anonymkode: c0190...c11
Gliffy Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Det er bare du som vet hvor syk du egentlig er og om du er i form til å gå på jobb eller ikke, det kan ikke vi på forum vite. Men hvis jeg var litt urven i formen men ellers hadde "vondt i viljen" hadde jeg gått på jobb om jeg hadde en historie med høyt fravær. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Jeg ville tatt Ibux og dratt på jobb om jeg hadde de "symptomene" der, TS. Anonymkode: aa4f9...b37 4
Bakepulver Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er enig med de andre her om å lytte til kroppen og holde deg hjemme dersom du er syk. Forstår at du får dårlig samvittighet grunnet sjefens oppførsl. Har han/hun barn selv? Hva med å fortelle sjefen din det som du har skrevet her?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Så lenge man er syk så skal man ikke ha dårlig samvittighet. Syns ofte man kan prøve litt før man melder fravær, men alle forstår at det er forskjell på litt hodepine og migrene. Jeg er mer lei arbeidsgivere som ikke forstår at ansatte er mennesker som blir syke innimellom. Anonymkode: c7679...57a
Stein-saks-papir Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Hvis man er usikker på om man er for syk til å gå på jobb, så er man frisk nok til å jobbe. Arbeidsmoral folkens. Unntaket er smittsomme sykdommer som man bør holde hjemme uavhengig av form. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå