Gå til innhold

Diabeteskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal lage en kake som noen med diabetes kan spise. Denne skal også spises av andre som ikke har diabetes. Er det noen som har en sinnsykt god oppskrift å dele? Gjerne med link. Er glad i sjokolade, nøtter og bær 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange med diabetes som spiser helt normale kaker, som tar insulinsprøyter for å veie opp for det. Vet du at diabetikeren din krever "spesialkake"? Eller kan det hende han foretrekker helt normale kaker i stedet? 

(det er selvsagt noen som ikke kan/vil spise vanlige kaker altså, bare ment som et tips siden mange later til å tro at ingen diabetikere kan spise normal mat :) )

Anonymkode: 15ba9...d0e

• Liker 1
Skrevet

Lag suksessterte med tagetesse som søtning over sukker og melis. Det blir la karbokake full i egg og nøtter. 

Jeg gjør alltid det til en bestefar med diabetes. :) Lager helt som vanlig, men bruker ekte vanilje over vaniljesukker, og tagetesse til all søtning. 

Kjøpes på helsekost, husk at du skal ha litt mindre tagetesse enn sukker og melis, det står på esken. 

Anonymkode: 92c91...0f6

Skrevet

Lavkabokake, skulle det stå. 

Gjest N-Nøff
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lavkabokake, skulle det stå. 

*Lavkarbo, mener du? :fnise:

Skrevet

Jeg fikk en gang en pose med bakemix fra helsekosten, det var ei lavkarbo sjokoladekake som var veldig snill med blodsukkeret og som var veldig god. Jeg husker dessverre ikke merket.

Men du kan jo kjøpe med deg en pose, og pynte kaka med krem, nøtter og bær, så vil jeg tro resultatet blir bra uansett.

Anonymkode: 01fa8...737

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange med diabetes som spiser helt normale kaker, som tar insulinsprøyter for å veie opp for det. Vet du at diabetikeren din krever "spesialkake"? Eller kan det hende han foretrekker helt normale kaker i stedet? 

(det er selvsagt noen som ikke kan/vil spise vanlige kaker altså, bare ment som et tips siden mange later til å tro at ingen diabetikere kan spise normal mat :) )

Det er TS som skal spise diabeteskaken fordi hun har utviklet svangerskapsdiabetes. Går ikke på insulinsprøyter - enda! ;)

Skrevet

Søk opp lavkarbokaker på nett.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Jentadi skrev:

Søk opp lavkarbokaker på nett.

Det kan jeg selvsagt gjøre, og det har jeg gjort. Men synes mye «sunne» kaker smaker nettopp harskt og kjedelig. Derfor jeg spurte om noen har oppskrift på gode diabetes-kaker som blir vellykket i ethvert selskap :) 

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Lag suksessterte med tagetesse som søtning over sukker og melis.

Tagetesse oppå sukker og melis??

Skrevet

Bloggen til meglerfru1, hennes kaker er gode :)

Anonymkode: 561f2...cdb

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Cocosa skrev:

Det er TS som skal spise diabeteskaken fordi hun har utviklet svangerskapsdiabetes. Går ikke på insulinsprøyter - enda! ;)

Åh, drittkjipt :( Men går jo heldigvis over om noen måneder ;)

Om du ser på kriweb.no, har hun mange kaker laget uten sukker, med stevia, sukrin, osv i stedet. 

Skrevet
4 timer siden, T-Rex skrev:

Tagetesse oppå sukker og melis??

Tror hun mente i stedet for? 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...