AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 en jeg dater og har utrulig god kjemi med er en gamer. det jeg begynner å lure litt på er om jeg vil ha en sånn kjæreste. han er for tiden sykemeldt, men kunne vært i jobb, men føler seg utrygg pga smerter. han knasker i seg parlagin forte annenhver dag. gjort det siden sommeren 2017 og nå kommet dit at han driter i om han mister jobben han er sykemeldt fra, sover hele dagen. gamer om natten. han viser meg at han bryr seg og vil stadig møte meg. men. når jeg er innom han på besøk blir det så kjedelig. vi bare sitter i sofan i stuen. prater litt og slapper av med youtube på tlf pålite intressante ting. jeg liker egentlig ikke sånt.. for tven er på hans rom. det r liksom blitt tv rommet. så han ligger jo i sengen døgnet rundt med mindre han treffer meg. han får rastløskick og venter liksom på at jeg skal gå så han kan spille. (virker det som) men lar være å sier a han heller vil ha meg på besøk. men jeg kjeder meg jo også. i går spurte han om når jeg skulle ta med han på date, siden han tok meg med på en helaften sist. han har ikke råd til å ta meg mer ut på date da han blir naver nå siden han jobbet en dag for lite i nye jobben til og opparbeide seg rett på sykepenger. valentinsdagen vil jeg nok bare få en hyggelig melding. han sa i fra at valentine blir forsinketi år. blir det da opp til meg og lage date den dagen siden han er blakk, og sagt i fra at valentine blir forsinket.? eventuelt hva kan jeg gjøre for oss. jeg har ikk peiling. sist måned sa han at nå i begynnelsen sku han være mannen som sørget for gode dater og ville jeg sku ta den biten om en god stund. jeg føler liksom at jeg er med en som prøver å vil men som har helt ulik livstil en meg. jeg er mye aktiv og sosial. mens han er motsatt. også det moralske vedjobb situasjon er jo ikkd bra. klarer helt ærøig ikke vurdere for vi har det fint ellers. hjelp meg Anonymkode: 27f30...2ca
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Høres ikke så bra ut da..? Anonymkode: 009e3...263 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Jeg hadde sett meg for god til å bli behandlet sånn. Hadde dessverre avsluttet det... Anonymkode: 4d1da...d79 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sett meg for god til å bli behandlet sånn. Hadde dessverre heldigvis avsluttet det... Anonymkode: 4d1da...d79 Anonymkode: cbfb6...f70
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Dette høres jo nesten litt, om ikke litt overdrevent, lite hyggelig ut for noen av dere. Du sier at dere er nyforelsket. Hvor gamle er dere? Er det slik at han har godt av å gå til legen og kanskje snakke om å få en slags henvisning til psykolog med tanke på at dette høres litt deprimerende ut i lengden? Hvor lenge har du vært i livet hans? Anonymkode: d716e...f77
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Det høres jo ikke akkurat positivt ut, dere virker veldig forskjellig. Jeg kunne selv aldri vært med en som ikke var ivrig på å komme seg ut i jobb, og uten noen fremtidsplaner. Greit nok å ha Gaming som hobby, men du må jo ha et liv utenom det også. Men det er du som må kjenne på om dette er riktig for deg. Og du, at han er blakk er ingen unnskyldning for å ikke gjøre noe hyggelig for deg på Valentinsdagen. De er mye man kan gjøre som er gratis eller neste gratis. Han kan lage middag til deg hjemme og dekke opp med levende lys (trenger ikke være dyr og avansert mat), han kan bake en kake, han kan lage et hyggelig kort, gi deg en massasje osv. Anonymkode: 810e3...476
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Du har vel møtt han på et tidspunkt i livet hvor han kanskje har litt vel mye nedtur? Har du snakket med han om det? Anonymkode: f879e...4a2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel møtt han på et tidspunkt i livet hvor han kanskje har litt vel mye nedtur? Har du snakket med han om det? Anonymkode: f879e...4a2 ja jeg har nok det. kjenner han godt fra før men da var han ikke sånn. var en aktiv og sosial gutt med mye energi. nå er han helt stikk i mot. til og med uhyggelig mot venner og veldig negativ. venner av oss sier også at han har forandret seg. men han er totalt uenig i at dette er noe. han tror han kan være noe deprimert, men ikke av betydning. jeg vil gjerne hjelpe han, men ikke gå inn i noe som drar meg ned. for dette er type sånn han må innse selv for å hjelpe seg med. han ser det jo ikke selv og trives med å ligge dag ut å inn og har livets glade dager :/ har snakket med han om det. han er 31 år gammel. Anonymkode: 27f30...2ca
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Han prioriterer deg kun litt nå fordi du er ny og spennende, men hva tror du skjer den dagen du ikke er så ny og spennende lengre, mens det stadig kommer ut nye og spennende spill? Da kan han raskt ende opp med å prioritere spillene over deg. Det er langt ifra slik at alle som spiller er på den måten da, men slik du beskriver han her så høres det litt slik ut syntes jeg. Anonymkode: 9fa04...fcf
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja jeg har nok det. kjenner han godt fra før men da var han ikke sånn. var en aktiv og sosial gutt med mye energi. nå er han helt stikk i mot. til og med uhyggelig mot venner og veldig negativ. venner av oss sier også at han har forandret seg. men han er totalt uenig i at dette er noe. han tror han kan være noe deprimert, men ikke av betydning. jeg vil gjerne hjelpe han, men ikke gå inn i noe som drar meg ned. for dette er type sånn han må innse selv for å hjelpe seg med. han ser det jo ikke selv og trives med å ligge dag ut å inn og har livets glade dager :/ har snakket med han om det. han er 31 år gammel. Anonymkode: 27f30...2ca https://psykiskhelse.no/depresjon høres ut som et stikkordet Er ganske få mennesker som bare blir litt "giddaløse" og kaster bort alle de tingene i livet som er viktig uten grunn. Jobb, venner, fritid, interesser o.l. Det er ikke enkle ting å miste? Likegyldighet og slike ting du nevner er en typisk reaksjon på en som har det tungt og skyver ting bort. Gaminga kan være en flukt som har vært fin å ha mens han har hatt det tungt. De fleste av oss en eller flere episoder med deprisjoner i løpet av livet.. Vet ikke hva du skal gjøre med det. Men hvis du var så langt nede så hadde du neppe klart å reise deg opp på et døgn, så forbered deg på å være tålmodig og generøs..et steg om gangen Fint at vennene hans ser det og kanskje kan være med på å muntre han opp og snakke med han. Anonymkode: f879e...4a2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 https://www.psykologforeningen.no/publikum/finn-en-psykolog/aa-vaere-paaroerende-til-en-med-psykisk-lidelse Her står det litt om pårørende Anonymkode: f879e...4a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå