AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Enda en til tråd ang strøm her Noen her som har fastpris på strøm? Hvor mye betaler dere i strøm + nettleie per mnd? Skal snart flytte (leie) og lurer litt på hva strømregning kan forventes bli for leilighet på ca 60-80 kvm. Har tidligere hatt strøm inkludert i husleien. Ønsker gjerne ha forutsigbarhet selv om det kanskje blir noe dyrere totalt sett med fastpris. Anonymkode: 3ffe4...156
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Det blir ikke så mye mer fleskibelt, fordi selv om du har en pakkeavtale på strømforbruket som lar deg bruke f.eks. 10.000 kwt for 699 kr mnd. har nettleien gjerne en variabel komponent der du betaler x kroner per kwt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, Herr Heftig skrev: Det blir ikke så mye mer fleskibelt, fordi selv om du har en pakkeavtale på strømforbruket som lar deg bruke f.eks. 10.000 kwt for 699 kr mnd. har nettleien gjerne en variabel komponent der du betaler x kroner per kwt. Okei, det visste jeg ikke! Takk for svar. Trodde nettleien var en fast sum og at kun strømregningen var variabel Anonymkode: 3ffe4...156
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda en til tråd ang strøm her Noen her som har fastpris på strøm? Hvor mye betaler dere i strøm + nettleie per mnd? Skal snart flytte (leie) og lurer litt på hva strømregning kan forventes bli for leilighet på ca 60-80 kvm. Har tidligere hatt strøm inkludert i husleien. Ønsker gjerne ha forutsigbarhet selv om det kanskje blir noe dyrere totalt sett med fastpris. Anonymkode: 3ffe4...156 Fastpris på strøm er tull. Skal du bytte strømleverandør så er det straks vanskeligere fordi du da må betale minusen på kontoen. Dette blir som å bruke kreditt uten å forstå hvordan kreditt fungerer. Jeg vil og tro det totalt sett blir dyrere. Avregning får du da i en engang i tillegg. Dette er bare å anbefale til mennesker med uhyre stram økonomi og et minimalt strømforbruk og enda mindre tankesett. Anonymkode: 8f11b...87a 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Det vil nok uansett lønne seg med spottpris. Da betaler du for det du faktisk bruker, uten å "gamble" mot strømselskapet. Bare tenk over at du må sette av mer penger om sommeren, for å dekke opp om vinteren. Jeg ville beregnet ca. 1000kr/mnd totalt. Anonymkode: 2a2ab...e96 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Strømmen er uansett ikke dyr, det er nettleien som er dyr. Og den består av fastlege + forbruk. Ligger vel på litt over det dobbelte av strømprisen jeg har i hvertfall. Siste regning nå var på 2000kr. Uten å ha sett spesifisering enda vil jeg tro strømmen er 8-900 og resten er nettleie. Anonymkode: 3e18d...64c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 Takk for mange gode innspill til en med lite peiling på dette Anonymkode: 3ffe4...156 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Strømmen er uansett ikke dyr, det er nettleien som er dyr. Og den består av fastlege + forbruk. Ligger vel på litt over det dobbelte av strømprisen jeg har i hvertfall. Siste regning nå var på 2000kr. Uten å ha sett spesifisering enda vil jeg tro strømmen er 8-900 og resten er nettleie. Anonymkode: 3e18d...64c Hvor dyr nettleien er helt avhengig av hvor i Norge strømmotakeren bor og skal ha ein strøm levert. Det trodde jeg alle visste? Det er store variasjoner i nettleien mellom Oslo og Sogn og fjordane. Der Oslo er betydelig billigere. Anonymkode: 8f11b...87a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor dyr nettleien er helt avhengig av hvor i Norge strømmotakeren bor og skal ha ein strøm levert. Det trodde jeg alle visste? Det er store variasjoner i nettleien mellom Oslo og Sogn og fjordane. Der Oslo er betydelig billigere. Anonymkode: 8f11b...87a Det visste jeg, at nettleien er avhengig av hvor Norge man bor, men ikke at den varierer fra måned til måned (?) :P. Har hatt strøm inkludert i leien i flere år og har derfor ikke hatt behov for å tenke på dette før nå hehe. Anonymkode: 3ffe4...156
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 Mente fastledd + forbruk i forrige innlegg, ikke fastlege. Sjekka faktura nå. 500 kr var strøm 1500 kr var nettleie. Nettleie for november og desember og fastledd for januar til mars. Strøm var forbruk i januar. Anonymkode: 3e18d...64c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente fastledd + forbruk i forrige innlegg, ikke fastlege. Sjekka faktura nå. 500 kr var strøm 1500 kr var nettleie. Nettleie for november og desember og fastledd for januar til mars. Strøm var forbruk i januar. Anonymkode: 3e18d...64c Strøm for desember var det visst. Anonymkode: 3e18d...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå