Gå til innhold

MÅ jeg egentlig rense huden kver kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde skikkelig krisehud for 5-10 år siden og da brukte jeg tusenvis av kroner på ansiktsbehandlinger og fem hundre stegs pleieserier som ikke funket. Fikk roaccutan av legen og vipps, har ikke fått en eneste kvise siden, så vidt jeg får hudormer til og med. Men burde jeg likevel rense huden om kvelden selv om den er plettfri? Hva har det i så fall for seg? 

Har hatt lenge lyst til å gjøre det igjen for velværens skyld, men er så redd jeg skal tulle med "systemet" i huden og få kviser igjen pga feil produkter. Så jeg er litt ubesluttsom her. Noen pros, cons, tips?

Anonymkode: eeb00...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altid vasket med kaldt vann og aldri hatt problemhud.

Anonymkode: c97d1...c3a

• Liker 6
Skrevet

Gjør det som funker for deg. Jeg renser aldri huden, vasker med mild såpe og vann, det er hvam min hud liker. Den klikker straks jeg prøver masse produkter 

Anonymkode: 210fe...dc3

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange menn kjenner du med dårlig hud? Hvor mange av dem har en dårlig livsstil og dårlig kosthold?

Hudprodukter skaper avhengighet av dem. De gjør at huden din blir stygg om du ikke bruker dem. Tror du de fleste kvinner i vikingtiden hadde kviser? Hudprodukter ødelegger huden din og noen av dem gir økt risiko for kreft. 

Anonymkode: 76c18...90a

• Liker 3
Skrevet

Pølsevev! 

Anonymkode: 619a7...404

Skrevet

Hvis du drar over en bomulsdott med toner på ansiktet før du legger deg så vil du se at bomullsdotten blir grå. Kjøp en mild og rimelig rensemelk på Body Shop f.eks. Den med aloe vera er veldig god.  Smør inn, dra over med fuktet bomull. Ferdig, tar 2 min. 

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange menn kjenner du med dårlig hud? Hvor mange av dem har en dårlig livsstil og dårlig kosthold?

Hudprodukter skaper avhengighet av dem. De gjør at huden din blir stygg om du ikke bruker dem. Tror du de fleste kvinner i vikingtiden hadde kviser? Hudprodukter ødelegger huden din og noen av dem gir økt risiko for kreft. 

Anonymkode: 76c18...90a

Jeg tror absolutt det fantes vikingekvinner som også slet med kviser, de hadde da hormoner de også.  Store acneproblemer kommer som oftest av hormoner og overproduksjon av talg.  Behandles ofte med medicamenter innenfra, ikke lokalt. 

• Liker 11
Skrevet

Du kan jo evt prøve med micellærvann? Jeg ville i det minste vasket ansiktet med vann for å få av dagens skitt og svette. Man blir ganske skitten i ansiktet i løpet av en dag selv om det ikke synes.

(Nå antok jeg bare at du ikke bruker sminke? For ja, sminke trenger litt mer skyts til for å fjerne helt)

Skrevet

Jeg reagerer på det meste, men ikke miscellarvann fra Garnier eller oljerens/milde parfymefrie skumrenser.

Body Shop og disse ulike X antall stegs greiene er krise for min del, mest for sensitivitet. Toner er det verste jeg kan bruke. 

Om du ikke bruker sminke holder det med å ta en varm klut i noen omganger(ikke gni). 

Anonymkode: 5d024...0ee

Skrevet

Jeg fjerner alltid sminke, for det syns jeg er litt nasty å sove med. Pluss det fører til masse gugg på øynene. 

Hadde nok enten investert i litt ordentlige produkter, eller latt være, da billige produkter kan gjøre vondt verre. Jeg brukte hudpleie fra merker du får kjøpt hos H&M og sminkeservietter fra Kiwi, og huden min var totalt krise i mange år. Så tok jeg til vettet og kjøpte produkter som svei litt i lommeboka. For det første varte produktene mye lengre. For det andre ble huden min fantastisk på få måneder. Jeg har til og med kuttet ut noen av dem, og den holder seg fin fortsatt. 

Anonymkode: ecc05...93a

Skrevet

Man må jo ingenting. Huden min blir synlig bedre med god rens, derfor prøver jeg å gjøre det. Har en pakke ansiktsseeviwtter ved sengen til de ekstra late eller trøtte dagene, ellers bruker jeg mild oljerens etterfulgt av mild skumrens om kvelden, bare skumrens eller gelé i dusjen om morgenen. Toner hopper jeg ofte over. 

En venninne av meg bruker aldri sminke og renser aldri ansiktet. Bruker ingen produkter. Hun har babyhud og hun er femti. 

Anonymkode: 4508e...4ae

Skrevet

Utover å fjerne sminke (noe jeg som regel ikke trenger, fordi jeg nesten aldri bruker det) har jeg aldri renset huden. Vasker meg i lunket vann, det er mer enn godt nok. Så lenge du er fornøyd med huden din, er det ingen grunn til å ''rense'' den. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemhud, men den har aldri vært så fin som nå og jeg "renser" kun med olje. 

Skrevet

Jeg har aldri hatt renere hud enn etter at jeg gikk over til å bare vaske ansiktet i dusjen med vanlig såpe... 

Anonymkode: e6618...894

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker aldri ansiktet, utenom når jeg dusjer, og har ingen problemer med kviser. Skyller bare med vann. Ingen såpe

Anonymkode: 091ad...3bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg renser ikke huden, kun hvis jeg har brukt sminke og det er sjelden. Har ikke problemhud. 

Anonymkode: a084b...a1e

• Liker 1
Skrevet

Må og må... du må ingenting. Men det samler seg jo støv og skitt i ansiktet som legger seg i porene. Så jeg ville iallefall vasket meg med rent vann eller brukt en mild toner. Det er jo så godt å ha på krem når ansiktet er rent og man har fjernet dagen fra porene.

Skrevet

Jeg har hatt en del kviser før og huden min ble mye finere etter jeg kuttet ut rens, selv jeg brukte en rens med gode ingredienser tilpasset min hudtype. Nå vasker jeg kun med vann. 

Anonymkode: 4f922...164

• Liker 2
Skrevet

Ulike metoder, og ulike produkter, virker for ulike personer. 

For meg gjør følgende en forskjell selv om jeg har normal hud, i alle fall mot gusten og sliten vinterhud, og synlige porer. 

Om morgenen - kun vann om jeg skal være hjemme eller på trening. Dermalogica special cleancing gel og en god dagkrem om jeg skal ha på sminke. 

Om kvelden - rense med clarasonic + dermalogica når jeg kommer hjem for dagen (fjerne sminke med en gang), deretter toner + krem etter behov på kvelden. Alt fra Dermalogica, ingen parfyme eller annet tull på huden. 

Hver søndag - bad (damp), skrubb, rensende maske og ekstra fukt. Gir babymyk hud, og fjerner enhver antydning til sorte prikker. 

Anonymkode: 347ed...2f6

Skrevet

Jeg har hatt min andel hudproblemer, og for min del blir det verre om jeg bruker mye produkter. Jeg bruker peelingpads og serum en til to ganger i uka. Har jeg trent eller brukt sminke på huden renser jeg ansiktet med mandelolje og vann, og ellers lar jeg huden være i fred. Det er nok litt individuelt, men generelt tror jeg på å la huden regulere seg selv. Å ha et strengt regime morgen og kveld er ikke nødvendig. Det er ikke tilfeldig at "ekspertene" som anbefaler det gjerne også er de som tjener penger på at man gjør det. :P 

Hvis du googler "caveman regimen" finner du mange som har gode erfaringer med å kutte ansiktsprodukter helt. Jeg synes i hvert fall det er interessant lesning. Litt pleie er imidlertid deilig og med tanke på forurensning og støv kan det dog være greit å rense huden innimellom, og jeg tviler på om en ansiktsmaske i ny og ne gjør noen skade. Ville gått for milde, naturlige produkter, men det er litt opp til deg hva du foretrekker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...