Gå til innhold

Personlig trener, hvordan er jobbmulighetene nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er utdannet PT og har jobbet med dette i flere år. Har hatt pause i 3 år, har jobbet i andre yrker. Nå søker jeg pt-jobber igjen, savner bransjen. Lurer litt på hvor lett det er å få jobb som  PT nå? Da jeg fikk jobb som PT for 8 år siden var det lett. Få hadde kursene som trengtes. Nå er det mange som har tatt PT utdanningen, så tipper det er mange om hver stilling. 

Erfaringer?

Anonymkode: fd793...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet iallefall at de "store" treningskjedene kun ansetter folk med ordentlig utdanning, altså helst bachelor innen faget. Det betyr at så lenge du har en solid utdanning som ikke er basert på et diplom fra noen måneder på Bali så skulle det vel gå greit. Kommer jo litt an på hvor du bor i landet, men samtidig har du erfaring som er gull verdt! 

Anonymkode: 56969...47a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet iallefall at de "store" treningskjedene kun ansetter folk med ordentlig utdanning, altså helst bachelor innen faget. Det betyr at så lenge du har en solid utdanning som ikke er basert på et diplom fra noen måneder på Bali så skulle det vel gå greit. Kommer jo litt an på hvor du bor i landet, men samtidig har du erfaring som er gull verdt! 

Anonymkode: 56969...47a

Takk for svar. Har ingen bachelor innen faget, men pt kurs fra NIH. Ikke fra Bali, altså :) Flere års erfaring innen faget + en stor interesse teller sikkert litt det òg. Fikk faktisk mail om jobbintervju i dag, så er fornøyd! -TS

Skrevet

Føler Gud og hvermann er PT i dag, jeg... Men hvor mange som faktisk er dyktige i jobben sin er en annen sak. Det er jo ganske mye mer til å være trener enn å ha en trent kropp og Instagram-konto. Med solid utdanning og flere års erfaring vil jeg tro du stiller ganske sterkt. Du har vel konkrete resultater å vise til, og det er jo gull verdt! 

Lykke til på jobbintervju! :blomst:

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Elektra's Complex skrev:

Føler Gud og hvermann er PT i dag, jeg... Men hvor mange som faktisk er dyktige i jobben sin er en annen sak. Det er jo ganske mye mer til å være trener enn å ha en trent kropp og Instagram-konto. Med solid utdanning og flere års erfaring vil jeg tro du stiller ganske sterkt. Du har vel konkrete resultater å vise til, og det er jo gull verdt! 

Lykke til på jobbintervju! :blomst:

Ja, helt enig. Vrimler av PT'er. Jeg har ikke engang Instagram ;) 

Takk takk! -TS

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt enig. Vrimler av PT'er. Jeg har ikke engang Instagram ;) 

Takk takk! -TS

Det er positivt i min bok. Nei, et kriterium! Ja takk til dyktige PT-er som ikke poster rumpebilder på Insta :nigo:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...