Gå til innhold

BSU-depositum?

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Kan man bruker penger spart på BSU konto til depositum for å leie leilighet? Pengene blir jo satt inn på sperret konto og kan jo brukes til kjøp av leilighet senere..

Jeg må spare opp litt penger nå, men vet ikke om jeg skal kjøpe eller leie først. Men mest sannsynlig skal jeg leie en stund til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du nok ikke.

Depositumspengene skal stå på en konto som du og huseier har i sammen (men den står i ditt navn da).

Gjest StoreSky
Skrevet

Det jeg mente var om penger fra bsu kan overføres til depositum konto -ikke STÅ på bsu kontoen som dep.

Skrevet

nei det kan du ikke, tar du penger ut av kontoen så må du tømme den.. Og du får ikke starte ny..

Gjest StoreSky
Skrevet

ok. Da får jeg vel spare på vanlig vis da..men jeg er så utrolig dårlig å spare, bruker heller "litt" til å gå ut med venner, "litt" til klær man bare MÅ ha, ferie, etc..

Skrevet

Behold BSU-kontoen absolutt så lenge du kan. Selv når du bestemmer deg for å kjøpe leilighet og tar opp lån vil det gjerne lønne seg å låne litt mer penger istedet for å bruke BSU-pengene.

Skrevet

Så når man tar ut de penga får man ikke åpnet en ny konto?

Gjest Bariell
Skrevet
Så når man tar ut de penga får man ikke åpnet en ny konto?

Stemmer

Skrevet

Oki jeg trodde at man kunne ta ut penger kanskje en gang i året jeg da

Skrevet

Man kan ta ut det som man har spart i år uten å avslutte kontoen, men ikke det som har blitt spart før nyttår, da beløpet man sparte i fjor blir sperret fordi man får skattefordeler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...