Gå til innhold

Får ikke være med kjæresten på fest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer virkelig på om det er helt unormalt at kjærester fester sammen? Flyttet nylig til hjembyen til kjæresten min, og sliter litt med å få meg venner. Foreslo derfor at jeg kunne bli med kjæresten min ut, og kanskje møte noen nye fjes. I begynnelsen sa han at dette var helt greit, men igårkveld fortalte han meg at han egentlig ikke ville at jeg skulle drikke med han alikevel. 

Vi bruker mye av uken sammen, så jeg skjønner at han kanskje ønsker seg en fest med gutta når helgen kommer. Men det er ikke slik at jeg henger meg på han hver gang han drar ut, faktisk har det aldri skjedd før. Likevel føler jeg meg ganske ensom, og føler at hvis jeg skal fortsette å bo her forutsetter det at jeg finner meg noen andre venner også. Ble egentlig ganske sur når han sa at han ikke ville ha meg med, da han vet situasjonen min og at jeg ønsker å bli kjent med flere mennesker. Er jeg urimelig, eller burde han forstå tankene jeg har?

Anonymkode: 4658a...e53

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er dårlig av han. Hadde han noen begrunnelse på hvorfor han ikke vil ha deg med på fest? 

Jeg skal flytte til min kjæreste til høsten. Jeg tar det som en selvfølge at jeg blir inkludert i sosiale events, slik at jeg får sosialisert meg fram til jeg finner meg jobb og et eget nettverk. Det er viktig, for å trives på en ny plass. 

Hvor bor du? Kanskje noen her inne kan ta deg med på fest? 😁💃🏼🎉

Anonymkode: 8218e...285

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar han kun på fest med guttevenner, eller er det jentevenner også? Om det bare er gutter kan jeg forstå at det blir litt "rart" om  han skal dra med seg dama. Men dersom de bare skal ut på byen så ser jeg ikke helt problemet siden der er det vel plenty av damer fra før.

Anonymkode: 144b6...63e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å ta med kjæresten på fest, med mindre det er "guttegjengen" som er samlet da. Det ville jo også vært en fin mulighet for deg å bli kjent med noen nye mennesker og kommet igang på den siden. Synes det er rart at kjæresten din har så liten forståelse og ønske om å hjelpe deg. 

Anonymkode: 83810...063

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil ha deg med? For meg høres dette veldig merkelig ut, det er jo normalt å ta med kjæresten på fest, han høres ut som en egoist uten forståelse for din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg veldig godt. Kjenner meg litt igjen faktisk. Jeg flyttet til samboeren for et par år siden, flyttet fra en liten by til et mindre tettsted. Jeg har vel egentlig fortsatt ikke fått noen venner her. Nå er det bare en snau time å kjøre til den gamle hjembyen og vennene mine der, men hvis jeg skal på fest så må jeg enten overnatte eller reise hjem kl 00, da går det ikke kollektiv transport lenger. Innimellom savner jeg å bo mer sentralt med flere venner i nærheten. 

Anonymkode: fb378...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er dårlig av han. Hadde han noen begrunnelse på hvorfor han ikke vil ha deg med på fest? 

Jeg skal flytte til min kjæreste til høsten. Jeg tar det som en selvfølge at jeg blir inkludert i sosiale events, slik at jeg får sosialisert meg fram til jeg finner meg jobb og et eget nettverk. Det er viktig, for å trives på en ny plass. 

Hvor bor du? Kanskje noen her inne kan ta deg med på fest? 😁💃🏼🎉

Anonymkode: 8218e...285

Han hadde snakket med en kompis som sa at han måtte bli med ut å bevise at han ikke var en tøffel?? Han sa det ikke hadde noe å si, men at det sikkert bare kom til å være noen få jenter der osv (kjærester fra andre i guttegjengen). Tror egentlig bare han ønsker å bevise at han ikke er en tøffel, kanskje overdriver jeg men jeg synes det var ganske sårende og teit fra hans side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dårlig gjort. Her får jeg bli med dersom jeg har lyst. Men sjeldent vi drar på noe alene uansett, å vi bor sammen. Eneste gangen vi fester hver for oss er egentlig bare når jeg drar til hjemplassen min 3 timer unna da han ikke orker å være med dit. Hadde han nektet meg å bli med ut på byen så hadde jeg blitt ganske såret. Men heldigvis er han ikke den typen, han veit at jeg ikke henger på han hele kvelden. Plutselig så finner jeg noen å skravle med som jeg kan sitte med omtrent hele kvelden. 

Mer du klengete/masete når dere er ute? Sitter du bare stille i et hjørne eller snakker du med de rundt deg? 

Syns ikke det er snilt av han å la deg sitte alene hele tiden mens han er ute å koser seg. Litt forståelse må man ha for en person som er ny på et sted.

Anonymkode: 3ba20...4e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner deg veldig godt. Kjenner meg litt igjen faktisk. Jeg flyttet til samboeren for et par år siden, flyttet fra en liten by til et mindre tettsted. Jeg har vel egentlig fortsatt ikke fått noen venner her. Nå er det bare en snau time å kjøre til den gamle hjembyen og vennene mine der, men hvis jeg skal på fest så må jeg enten overnatte eller reise hjem kl 00, da går det ikke kollektiv transport lenger. Innimellom savner jeg å bo mer sentralt med flere venner i nærheten. 

Anonymkode: fb378...963

Tar meg nesten fem timer å kjøre hjem, så det kan jeg ikke gjøre hver helg.. Har fått noen venner, men de er ofte opptatte, slik at jeg blir sittende mye alene. Har sagt dette til kjæresten min, og at jeg vil bli kjent med noen her, fordi at jeg akkurat nå bor her kun fordi jeg vil være med han. Kjenner det godt på humøret, og jeg tror jeg blir å flytte hjem mot høsten dersom det ikke blir bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en som er utro på byen i en eller annen form. Pass deg for han.

Hilsen en gutt, som vet hvordan gutter tenker :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er merkelig at han ikke vil ha deg med på fest. Både som ny i byen og som ny kjæreste. De fleste ønsker jo at kjæresten sin skal bli kjent med vennene sine.
Er det guttekveld så forstår jeg at han ikke vil ha deg med hver gang liksom, men jeg ville faktisk blitt skeptisk til om han hadde noe på gang med andre damer på disse festene jeg da, siden han ikke vil at du skal være der. Hadde det vært jenter der han så på som gode venninder (og ikke potensielt flørter eller sexpartnere) så hadde han jo av glede introdusert dere for hverandre så du kunne få deg noen venner! Nei, beklager altså men jeg hadde blitt skeptisk til hva han egentlig har med disse jentene siden han ikke vil at du skal møte de eller ikke vil at du skal være rundt han når han drikker (kanskje fordi han vil ha frihet til å gjøre noe han ikke bør, og ikke vil at du skal være der å se eller hindre det)

Anonymkode: 3282b...c69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde snakket med en kompis som sa at han måtte bli med ut å bevise at han ikke var en tøffel?? Han sa det ikke hadde noe å si, men at det sikkert bare kom til å være noen få jenter der osv (kjærester fra andre i guttegjengen). Tror egentlig bare han ønsker å bevise at han ikke er en tøffel, kanskje overdriver jeg men jeg synes det var ganske sårende og teit fra hans side.

Om kompisen hans mener han er en tøffel fordi han tar med seg kjæresten sin på fest, som nettopp har flyttet til en helt ny by, så tenker jeg det ligger noe annet bak. Enten tuller han, eller så er han misunnelig på en eller annen måte. Er dere veldig unge? Kjæresten din vil heller at du skal sitte hjemme alene i helgene og ikke hjelpe deg med å møte venner, eller introdusere deg for vennene sine, fordi han skal bevise at han ikke er en tøffel?!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Syns det er dårlig gjort. Her får jeg bli med dersom jeg har lyst. Men sjeldent vi drar på noe alene uansett, å vi bor sammen. Eneste gangen vi fester hver for oss er egentlig bare når jeg drar til hjemplassen min 3 timer unna da han ikke orker å være med dit. Hadde han nektet meg å bli med ut på byen så hadde jeg blitt ganske såret. Men heldigvis er han ikke den typen, han veit at jeg ikke henger på han hele kvelden. Plutselig så finner jeg noen å skravle med som jeg kan sitte med omtrent hele kvelden. 

Mer du klengete/masete når dere er ute? Sitter du bare stille i et hjørne eller snakker du med de rundt deg? 

Syns ikke det er snilt av han å la deg sitte alene hele tiden mens han er ute å koser seg. Litt forståelse må man ha for en person som er ny på et sted.

Anonymkode: 3ba20...4e5

Du høres akkurat ut som meg. Jeg er langt ifra klengende, og noen av kompisene hans har jeg kjent lengre enn jeg har kjent kjæresten min. Når vi kommer på byen vil jeg selvfølgelig møte på bekjente, og det er jo også derfor jeg vil være med han ut, slik at jeg har en mulighet til å bli bedre kjent med andre som er på byen. Synes det er vanskelig å trenge meg på hos andre jeg kun har pratet litt med, men kanskje blir jeg invitert med neste gang dersom jeg viser interesse for det når vi møtes på byen tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke urimelig. Men du har en kukete og kjip kjæreste. Håpe du ikke flytta dit pga han eller bor med han. 

Anonymkode: 29207...c2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om kompisen hans mener han er en tøffel fordi han tar med seg kjæresten sin på fest, som nettopp har flyttet til en helt ny by, så tenker jeg det ligger noe annet bak. Enten tuller han, eller så er han misunnelig på en eller annen måte. Er dere veldig unge? Kjæresten din vil heller at du skal sitte hjemme alene i helgene og ikke hjelpe deg med å møte venner, eller introdusere deg for vennene sine, fordi han skal bevise at han ikke er en tøffel?!

Ja ikke vet jeg.. han sier at det går greit om jeg blir med, men at han helst ikke vil det liksom. Jeg vil si jeg er lett å like og, så jeg ser ikke problemet.

Vi er begge i begynnelsen av 20 årene, så relativt unge vil jeg si. Så det er begrenset hvor lenge jeg orker å kjenne på denne ensomheten bare for at jeg vil bo sammen med kjæresten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke urimelig. Men du har en kukete og kjip kjæreste. Håpe du ikke flytta dit pga han eller bor med han. 

Anonymkode: 29207...c2a

Han er verdens snilleste ellers, og jeg tror ikke han vil meg noe vondt egentlig. Men føler meg ofte alene, og vet ikke hva jeg skal finne på nå til helgen for å hindre at det blir kleint når han drar ut på fest uten meg - som vi helt siden forrige helg snakket om å dra på sammen. 

Og jo, jeg bor her kun for han akkurat nå. Jeg har også skaffet meg en bindende jobb er ut juli, vurderer å si opp etter det. Men det er lenge til juli:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...