AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Er det greit å levere i bhg hvis man selv har kastet opp ila natten? Hvor går terskelen deres for å dra på jobb etter oppkast? F.eks. hvis man har kastet opp om kvelden? Anonymkode: 7f9e0...75d
Sariou Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Jeg går ikke på jobb om jeg har kastet opp dagen før og det ikke er noen åpenbar grunn til at jeg skulle gjort det. Er jeg syk har jeg selvfølgelig latt ungen være i barnehagen, han har det jo bedre der enn sammen med meg. 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Jeg leverer i bhg, men drar ikke på jobb hvis jeg kastet opp kvelden før. Men nå jobber jeg på skole, der spres smitten raskt. Hvis jeg hadde jobbet på kontor hadde saken kanskje vært en annen... Anonymkode: 4538f...dba
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Jeg leverte i barnehagen. Resulterte i smitte og mer sykdom for mange. Mulig å få barnevakt om du er dårgkk selv eller klarer du en dag hjemme med barnet? Anonymkode: 4e346...b11 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Det med å sende barn i barnehage hvis man selv har omgangssyke er litt sånn vurdering fra tilfelle til tilfelle. Voksne smitter generelt mindre enn små barn, så i utgangspunktet mener jeg det er greit. Vi voksne trenger også hvile når vi er syke. Men må vurderes opp mot sannsynligheten for å sende et smittsomt barn i barnehagen da. Jeg er hjemme minst et døgn hvis jeg selv har kastet opp, og håper virkelig det gjelder kollegaene mine også! Helt unødvendig å utsette alle kollegaene for smitte, selv om det generelt smitter mindre mellom oss voksne enn barna. Husker godt et sted jeg jobbet før der «Mr. Jeg-er-aldri-syk» kom på jobb med influensa, og innen en uka var gått var hele kontoret utslått av influensa. Veeeldig populært... Anonymkode: 38754...0bd 6
Gravity Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leverer i bhg, men drar ikke på jobb hvis jeg kastet opp kvelden før. Men nå jobber jeg på skole, der spres smitten raskt. Hvis jeg hadde jobbet på kontor hadde saken kanskje vært en annen... Anonymkode: 4538f...dba Nei, det hadde det absolutt ikke! Det er da ingen på din arbeidsplass som har lyst på smitten din/omgangssyken din bare fordi de jobber på et kontor?? 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 30 minutter siden, Gravity skrev: Nei, det hadde det absolutt ikke! Det er da ingen på din arbeidsplass som har lyst på smitten din/omgangssyken din bare fordi de jobber på et kontor?? Jeg jobber også på kontor, og har gått på jobb med feber og influensa. Det har gått fint, fordi jeg kan lukke døren og be kollegaer holde avstand. Vi er ikke mange og har ingen store fellesområder. Til TS: jeg har levert i bhg når jeg har vært syk. Men jeg går ikke inn i bhg. Banker på ett vindu og får personalet til å komme og hente ungen på utsiden. Dette ble ett tema etter at en mamma tok med en syk unge for å levere en frisk, da sa personalet at de foretrakk å ta i mot barnet i føra. Anonymkode: 9de19...7bf 3
ViljaH Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 38 minutter siden, Gravity skrev: Nei, det hadde det absolutt ikke! Det er da ingen på din arbeidsplass som har lyst på smitten din/omgangssyken din bare fordi de jobber på et kontor?? Legen sier at 48 timer ikke er like sterk regel blandt folk som jobber på f.eks kontor. Folk der holder mer avstand til hverandre og har bedre hygiene. Man kan gå på jobb når man føler seg OK. Barn henger rundt halsen på hverandre, sleiker på de samme lekene osv. Iblandt er jeg forkjøla og hoster og harker i 14 dager. Får ikke sykemelding for det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Jeg har levert barnet i barnehagen når jeg selv har spysyka ja. Men nå får barnet alltid omgangssyken først og jeg 2-3 dager etterpå så barnet har allerede vært gjennom smitten. Går ikke på jobb dagen etter jeg har kastet opp. Har ofte diaré opptil 1 uke etterpå så må holde meg hjemme. Jobber på sykehus. Anonymkode: 60da5...3a4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det med å sende barn i barnehage hvis man selv har omgangssyke er litt sånn vurdering fra tilfelle til tilfelle. Voksne smitter generelt mindre enn små barn, så i utgangspunktet mener jeg det er greit. Vi voksne trenger også hvile når vi er syke. Men må vurderes opp mot sannsynligheten for å sende et smittsomt barn i barnehagen da. Jeg er hjemme minst et døgn hvis jeg selv har kastet opp, og håper virkelig det gjelder kollegaene mine også! Helt unødvendig å utsette alle kollegaene for smitte, selv om det generelt smitter mindre mellom oss voksne enn barna. Husker godt et sted jeg jobbet før der «Mr. Jeg-er-aldri-syk» kom på jobb med influensa, og innen en uka var gått var hele kontoret utslått av influensa. Veeeldig populært... Anonymkode: 38754...0bd Absolutt ett viktig poeng! Anonymkode: 4204b...ff9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 Hvis jeg er syk og må levere i barnehagen så prøver jeg å snike meg inn, snakke med færrest mulig og ikke ta på noe. Kan ikke ha barnet hjemme fordi jeg selv har omgangssyke, sånn fungerer ikke verden. Anonymkode: 1d480...df9 2
Minlillelykke Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 I barnehagen vi bruker vil de at vi skal ringe slik at barnet kan hentes ved porten. De ønsker å begrense smitte så langt det lar seg gjøre 2
Gjest N-Nøff Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 Ta på skjerf, ha på hansker, og levér
Arkana Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 Hvis barnet er friskt kan det gå i barnehagen. Man kan ikke holde barn hjemme fordi søsken eller foreldre er syke og barnet kanskje muligens blir syk en eller annen gang og det er heller ingen retningslinjer som sier at man bør gjøre det. Om jeg hadde levert hvis jeg selv var syk kommer an på hva det gjaldt. Med omgangssyke skjønner jeg ikke at folk klarer å komme seg ut av huset i det hele tatt, hva om man må kaste opp mens man er på vei til eller i barnehagen? Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Ved annen sykdom hadde jeg levert, men unngått nærkontakt med andre barn, foreldre eller personalet.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #15 Skrevet 7. februar 2018 Jeg leverer friske barn i bhg ja! Om jeg er syk, så orker jeg ikke å ha 3 viltre unger som kjeder seg hjemme, og de er ikke tjent med å være hjemme med en syk mamma som ligger foran doen. Jeg vasker hendene og pusser tennene før jeg går, og unngår kontaktsmitte med andre. Må man, så må man. Jeg jobber på et sykehjem, og jeg går IKKE på jobb om jeg har spydd hele natten. Kunne endt opp med å smitte både kollegaer og pasienter! Jeg kunne ønske flere la fra seg dårlig samvittighet for jobb, og ble hjemme i 24t om de hadde omgangsyken, så hadde vi kanskje sluppet runde på runde med dette i bhg, skole og jobb. Anonymkode: 5cda2...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #16 Skrevet 7. februar 2018 Jeg hadde nok levert i barnehagen, men jeg hadde holdt meg unna folk og snakket minst mulig. Selv er vi litt strenge på 48 t regelen på jobb også, da vi har kundekontakt og ikke vil smitte verken kolleger eller kunder. Vi har ikke "råd" til å ha flere syke på likt. Da blir det fort mye styr. Anonymkode: 1c833...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå