AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Hei :-) Noen som har erfaring med Caboo bæresjal? Ser de kun finnes i onesize størrelse. Hvor store er de (altså det til å binde rundt foreldrene). Er ganske svær, og blir sikkert enda større etter fødselen vil jeg tro... Hvordan er de for babyen? Anonymkode: db155...07b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Kjenner ikke størrelsen, men de er perfekt for nyfødt 😊 Et alternativ er et elastisk sjal (eks aldoria), de er billigere og lettere å tilpasse ulike str. Caboo er hakket enklere, men med litt øving er elastisk veldig lett (jeg øvde før fødsel). Knyt ferdig og putt ungen oppi. Bæring er helt fantastisk i starten ❤️ Hvis du trenger mer tips, er Norsk Bæregruppe på fb er godt sted å be om hjelp. Anonymkode: 551a9...5bd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Jeg er str 42 og har mye (sikkert dobbelte) å gå på på Caboo. Du kan alltids gå til en butikk å få prøve den. Elsker den og vet ikke hva jeg skulle gjort uten den! Mannen bruker den også! Anonymkode: 14eac...bda
Minlillelykke Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Jeg bruker xl i klær og cabooen har fortsatt mye å gå på. Enklet i bruk og god komfort for både meg og babyen. Jeg elsker det og bruker det masse
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Jeg har klart å få min på utenpå en enorm dunjakke, så skal nok mye til før man er for stor til å bruke den. Det er MYE å gå på. Anonymkode: 2fa3b...c4c
Gjest N-Nøff Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei :-) Noen som har erfaring med Caboo bæresjal? Ser de kun finnes i onesize størrelse. Hvor store er de (altså det til å binde rundt foreldrene). Er ganske svær, og blir sikkert enda større etter fødselen vil jeg tro... Hvordan er de for babyen? Anonymkode: db155...07b De er store. Fine for babyen. Men akk.. Jeg GREIDE IKKE å knyte den selv. Så om du sliter med det er hybrid bedre
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: De er store. Fine for babyen. Men akk.. Jeg GREIDE IKKE å knyte den selv. Så om du sliter med det er hybrid bedre Med cabooen er jo eneste knytingen at man tar yttersjalet rundt magen, og knyter en helt vanlig dobbeltknute bak på ryggen? Anonymkode: 2fa3b...c4c
Gjest N-Nøff Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med cabooen er jo eneste knytingen at man tar yttersjalet rundt magen, og knyter en helt vanlig dobbeltknute bak på ryggen? Anonymkode: 2fa3b...c4c Og så må du ha ungen oppi der da. Du må jo ha stroppene riktig også. Og stramme riktig. Og knuta må ikke gå opp.. Gikk over til ergobaby, men måtte gi opp da hun var 7-8 mnd. Ble ALT FOR varm i sjal om sommeren stakkars. Jeg skulle være lur og bruke sjal på flyplassen.. vel.. ikle lurt. Varmt.
Minlillelykke Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 14 minutter siden, Neinøff skrev: De er store. Fine for babyen. Men akk.. Jeg GREIDE IKKE å knyte den selv. Så om du sliter med det er hybrid bedre Bånda i kryss på magen, baby oppi ferdig 1
Gjest N-Nøff Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, Minlillelykke skrev: Bånda i kryss på magen, baby oppi ferdig Nope.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 6 minutter siden, Neinøff skrev: Og så må du ha ungen oppi der da. Du må jo ha stroppene riktig også. Og stramme riktig. Og knuta må ikke gå opp.. Gikk over til ergobaby, men måtte gi opp da hun var 7-8 mnd. Ble ALT FOR varm i sjal om sommeren stakkars. Jeg skulle være lur og bruke sjal på flyplassen.. vel.. ikle lurt. Varmt. Men det er jo bare det ytre sjalet du skal knyte? Og det er ikke krise om går opp, babyen sitter ganske godt i ringslyngen i de sekundene det tar å knyte på yttersjalet igjen. Resten av cabooen er jo ferdigknytt, og det eneste du trenger gjøre er å dra i/løsne i stroppene. Og å sette ungen oppi er jo bare å ... sette den oppi? Anonymkode: 2fa3b...c4c
Gjest N-Nøff Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo bare det ytre sjalet du skal knyte? Og det er ikke krise om går opp, babyen sitter ganske godt i ringslyngen i de sekundene det tar å knyte på yttersjalet igjen. Resten av cabooen er jo ferdigknytt, og det eneste du trenger gjøre er å dra i/løsne i stroppene. Og å sette ungen oppi er jo bare å ... sette den oppi? Anonymkode: 2fa3b...c4c Nei; Det er ikke det..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, Neinøff skrev: Nei; Det er ikke det.. Hva er ikke det? Jeg skjønner ikke helt hva det er du ikke får til? Det ER bare å knyte dobbeltknute på yttersjalet, og det ER bare å putte ungen oppi innersjalet, med ett bein inni hver remse? Så hva du mener med "det er ikke det" skjønner jeg ikke helt. Anonymkode: 2fa3b...c4c
Minlillelykke Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 3 timer siden, Neinøff skrev: Nei; Det er ikke det.. På caboo sitt ferdig knytte skal kun ytterse laget knytes. Man kan knyte det som er igjen fra selve selen om ønskelig. Jeg har ikke gjort det, og selv når jeg bar 2 åringen i det gikk ikke sjalet opp. Så hvis du har close caboo som det heter er det veldig enkelt i bruk
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #15 Skrevet 8. februar 2018 Jeg syns at barnet gled ned etterhvert i caboo-selen. Knytten den etter bruksanvisningen. Barnet lå godt, men følte at jeg etterhvert måtte "dytte" barnet lenger opp og knytte på nytt. Var redd barnet skulle ligge skjevt og få vondt i nakken, så det ble bare stress for meg. Jeg solgte min etter noen mnd. Skal ha bæresele med nyfødtinnlegg neste gang. Anonymkode: 407a6...310
Bokdamen Skrevet 8. februar 2018 #16 Skrevet 8. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns at barnet gled ned etterhvert i caboo-selen. Knytten den etter bruksanvisningen. Barnet lå godt, men følte at jeg etterhvert måtte "dytte" barnet lenger opp og knytte på nytt. Var redd barnet skulle ligge skjevt og få vondt i nakken, så det ble bare stress for meg. Jeg solgte min etter noen mnd. Skal ha bæresele med nyfødtinnlegg neste gang. Anonymkode: 407a6...310 Caboo og andre elastiske varianter begynner å sige etter en viss vekt, og da må man finne et alternativ om man vil fortsette å bære (sele, vevd sjal, meh dai, ringslynge) Siden du solgte etter noen mnd vil tro ungen ble for tung. Vil forresten anbefale å kjøpe en sele som kan brukes fra starten uten nyfødtinnlegg 😘 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå