Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #1 Skrevet 10. februar 2005 Jeg trenger desperat hjelp. Kjæresten min skal lage en nettbutikk, men vet ikke hvordan :veldigsur: Noen som kan hjelpe? Vær så snill... Han har ikke store pengene å investere utenom i selve produktene han driver med.
Gjest Million Skrevet 10. februar 2005 #2 Skrevet 10. februar 2005 Hvor avansert skal nettbutikken være? Skal den ha betalingsløsning for visa osv.? Hvor mange produkter skal legges inn? Hvor mye kan han investere for å få på plass nettbutikken (kr.)? Har han en link til en nettbutikk som er lik den han selv vil ha? Det er ikke gratis å få laget en nettbutikk, men det finnes noen relativt rimelige løsninger. Hvis du kan svare meg på spørsmålene her, så har jeg kanskje noen tips.
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #3 Skrevet 10. februar 2005 Hvor avansert skal nettbutikken være? Skal den ha betalingsløsning for visa osv.? Hvor mange produkter skal legges inn? Hvor mye kan han investere for å få på plass nettbutikken (kr.)? Har han en link til en nettbutikk som er lik den han selv vil ha? Det er ikke gratis å få laget en nettbutikk, men det finnes noen relativt rimelige løsninger. Hvis du kan svare meg på spørsmålene her, så har jeg kanskje noen tips. Den skal være middels avansert, gjerne med betalingsløsning for visa. Kanskje noe lignende marykay.com, men ikke fullt så avansert. Det er ikke snakk om mange produktene, det er mer "masseproduksjon" av samme produkt, men kanskje tja..10-20 produkter, litt usikkert. Hvor mye han kan investere er jeg ikke sikker på...Ehm...er mine penger..Hehe på lån. Men som sagt så er vi ikke de rikeste akkurat. Tusen takk for all hjelp du kan gi. Kjempesnilt av deg
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #4 Skrevet 10. februar 2005 Kunne forresten tenkt en som også fungerer på engelsk? altså, både engelsk og norsk om det er mulig.
Gjest Million Skrevet 10. februar 2005 #5 Skrevet 10. februar 2005 OK, den billigste løsningen jeg har funnet er denne: http://www.mamut.com/web/det.asp?id=3290 Dere må selv lage sidene på engelsk i tillegg til de norske. Lag de norske først, kopier så alle sidene og oversett til engelsk. Lag et link på forsiden til den engelske versjonen.
Crazee Skrevet 10. februar 2005 #7 Skrevet 10. februar 2005 Tja, dei billigaste løysingane er "gratis" - dvs, du betalar ikkje noko for programvaren som styrer det heile, men du må jo naturleg nok betala for serverplass og slikt då. Det treng ikkje vera så dyrt. Tek du ein kikk innom Narvesen og kjøper siste nummer av "Practical Web Design" så viser dei steg for steg korleis du lagar ein nettbutikk frå grunnen av. (Engelsk blad då.) Enkelte webhotell inkluderer òg handlevogner som lett kan setjast opp og brukast, så sjå òg etter på kva som vert tilbode.
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #8 Skrevet 10. februar 2005 Tja, dei billigaste løysingane er "gratis" - dvs, du betalar ikkje noko for programvaren som styrer det heile, men du må jo naturleg nok betala for serverplass og slikt då. Det treng ikkje vera så dyrt. Tek du ein kikk innom Narvesen og kjøper siste nummer av "Practical Web Design" så viser dei steg for steg korleis du lagar ein nettbutikk frå grunnen av. (Engelsk blad då.) Enkelte webhotell inkluderer òg handlevogner som lett kan setjast opp og brukast, så sjå òg etter på kva som vert tilbode. Takk Du har ikke noe eksempel for hånden ang. det "gratis" greiene og serverplass osv...?
Gjest Million Skrevet 10. februar 2005 #9 Skrevet 10. februar 2005 Her kan du bestille domene, webhotell og e-post. Jeg har selv brukt dem i flere år og er veldig fornøyd. ]http://www.active24.no/
Crazee Skrevet 10. februar 2005 #10 Skrevet 10. februar 2005 Sjølv brukar eg hostean.no - men ville ikkje brukt dei til nettbutikk. Då ville eg sett på www.dreamhost.com (eit av dei beste tilboda eg har sett.) Handlevogna dei tek for seg i det bladet er www.zen-cart.com
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #12 Skrevet 10. februar 2005 OK, den billigste løsningen jeg har funnet er denne: http://www.mamut.com/web/det.asp?id=3290 Dere må selv lage sidene på engelsk i tillegg til de norske. Lag de norske først, kopier så alle sidene og oversett til engelsk. Lag et link på forsiden til den engelske versjonen. Jeg anbefaler ikke dette! Dårlige sider som fungerer mindre bra.
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #13 Skrevet 10. februar 2005 Jeg anbefaler ikke dette! Dårlige sider som fungerer mindre bra. Takk for at du sa ifra
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #14 Skrevet 10. februar 2005 http://www.web10.se har billige domener/hosting
Cronos Skrevet 11. februar 2005 #15 Skrevet 11. februar 2005 www.b-one.net www.web10.nu Disse har BILLIG hosting (og gode betingelser ellers). (Men de har vel ingen nettbutikk-løsning integrert)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå