AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Jeg synes at vi nå burde konsentrere oss om å hindre diskrimineringen mot fattige og de mindre attraktive. Hele livet blir fattige og de som ikke ser godt ut diskriminert. Denne er hundre ganger verre enn diskrimineringen av alle andre grupper. Jeg ser stygg ut, lite manndig ut og har blitt gjort narr av hele livet. Jeg synes vi skal samle oss mot diskrimineringen av slike som meg og kanskje deg? Hvorfor skal jeg bli diskriminert på grunn av et svakt kjeveparti, fordi jeg aldri har vært rik, at jeg er mørk under øynene, har lite pent hår og mindre pen hud og er overvektig! Det er ekte diskriminering og har!!!! Anonymkode: 570b6...6bd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 For øvrig mener jeg det bør være lov å diskriminere mtp partner, men ikke ellers naturligvis. Anonymkode: 570b6...6bd
Gjest hind Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 På hvilken måte er det du mener dere blir diskriminert da?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, hind skrev: På hvilken måte er det du mener dere blir diskriminert da? I arbeidsmarkedet, av lærere og alle andre. Mindre attraktive får sjeldnere jobben, får dårligere karakterer og blir vurdert mer negativt av andre. Helt uten grunn. Anonymkode: 570b6...6bd
Gjest hind Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: I arbeidsmarkedet, av lærere og alle andre. Mindre attraktive får sjeldnere jobben, får dårligere karakterer og blir vurdert mer negativt av andre. Helt uten grunn. Anonymkode: 570b6...6bd Det er en uting, det er jeg enig i. Det å gi pene mennesker særbehandling er nok dessverre noe som ligger i menneskets natur og derfor tror jeg det er vanskelig å få gjort noe med, men det skader ikke å sette fokus på at de mindre pene i alle fall ikke skal bli diskriminert i den typen sammenhenger. Det gjelder i og for seg andre grupper også, som middelaldrende/eldre og overvektige.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 7 minutter siden, hind skrev: Det er en uting, det er jeg enig i. Det å gi pene mennesker særbehandling er nok dessverre noe som ligger i menneskets natur og derfor tror jeg det er vanskelig å få gjort noe med, men det skader ikke å sette fokus på at de mindre pene i alle fall ikke skal bli diskriminert i den typen sammenhenger. Det gjelder i og for seg andre grupper også, som middelaldrende/eldre og overvektige. Alle former for diskriminering, utenom mot kvinner, ligger i menneskets natur. Altså det er biologisk. Anonymkode: 570b6...6bd
Gjest hind Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Alle former for diskriminering, utenom mot kvinner, ligger i menneskets natur. Altså det er biologisk. Anonymkode: 570b6...6bd Det blir ikke enkelt å bevise slik diskriminering, for hva som er stygt og pent er jo en smakssak, men det er ingenting i veien for å sette mer fokus på problemet med diskriminering av slike grupper. Det må vi kunne få til.
Svartfugl Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at vi nå burde konsentrere oss om å hindre diskrimineringen mot fattige og de mindre attraktive. Hele livet blir fattige og de som ikke ser godt ut diskriminert. Denne er hundre ganger verre enn diskrimineringen av alle andre grupper. Jeg ser stygg ut, lite manndig ut og har blitt gjort narr av hele livet. Jeg synes vi skal samle oss mot diskrimineringen av slike som meg og kanskje deg? Hvorfor skal jeg bli diskriminert på grunn av et svakt kjeveparti, fordi jeg aldri har vært rik, at jeg er mørk under øynene, har lite pent hår og mindre pen hud og er overvektig! Det er ekte diskriminering og har!!!! Anonymkode: 570b6...6bd Mobbing er aldri greit, lei for at du har opplevd det. Det setter sine spor. Det er også sant at forskning har vist at penere mennesker til en viss grad blir vurdert bedre enn mindre pene, men det betyr jo ikke at det ikke er mulig å lykkes selv om man ikke er pen. Men hvis man går rundt med innstillingen om at man er uattraktiv og ingen liker en, så er det fort at det blir en selvoppfyllende profeti. Man blir mindre hyggelig og mindre sosialt tilpass, fordi man forventer negative kommentarer og blikk. De fleste i samfunnet er helt normale, de er ikke rike, de er ikke stormende vakre, men det går greit likevel. Jeg tror du må jobbe med deg selv, og finne det du er god på og framheve det for å bli glad. Ikke vent på at andre skal akseptere deg når det virker som du ikke aksepterer deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå