Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift og har to barn, og familien har blitt prioritert. Vil ha flere venner, men jeg synes det er vanskelig å finne tid nok. Hvor mye tid er vanlig å bruke sammen med venninner? Og hvordan finner du tiden? 

Anonymkode: f764f...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også gift og har to små barn. Jeg treffer likevel venner flere ganger i uka. En kveld i uka går jeg tur sammen med venninner. Da legger mannen ungene. I helgene er vi alltid sosiale. På dagtid treffer vi typisk vennepar med barn og finner på ulike aktiviteter som familie; svømmehall, tur i parker, skogstur, skitur, "lekedate" inkludert lunsj hjemme hos noen av oss osv. På kveldstid treffer vi ofte venner uten barn. Vi inviterer som oftest hjem til oss, slik at vi kan ha ungene hjemme. Men ca 1 kveld i måneden har vi barnevakt, og da er vi enten ute og spiser middag eller drar på besøk til andre. 

Jeg har ikke mistet noen venninner etter at jeg ble mamma, men bekjentskapskretsen har blitt mindre. Jeg prioriterer altså de nære vennskapene, men store fester med mange bekjente har jeg ikke tid eller overskudd til. Mannen min prioriterer på samme måte. Vi har vært sammen i over 10 år, så vi har i stor grad felles omgangskrets. 

Anonymkode: 9acb2...2e9

Skrevet

Jeg treffer min beste venninne kanskje seks ganger i året alene. At jeg finner på ting med andre venninner/bekjente uten familie til stede, skjer maks seks ganger i året. Ellers møter vi vennepar med barn i snitt 2-3 ganger i måneden. Skulle gjerne hatt en venninnegjeng å finne på ting med, men det er vanskelig å oppdrive. Har mistet kontakten med mange venner etter at jeg fikk barn, men jeg kan ikke klage på det da jeg ikke har hatt energi til å henge mer med venner siden jeg fikk barn for snart et tiår siden. Kjipt å treffe venner når du bare gruer deg til det fordi du heller skulle sovet.  Det er ikke vanskelig å finne mennesker jeg klikker med, men de fleste jeg møter har liten plass i livet sitt til nye vennskap, dessverre. 

Anonymkode: f572a...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...