AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Jeg har i lange tider mistenkt et foreldrepar om å ikke være gode nok foreldre for barnet sitt. De kjenner meg ikke, men jeg vet godt hvem dem er. Så bestemte jeg meg for å finne ut om det var hold i mine mistanker. Jeg begynte mitt eget litt privatdetektivarbeid.....og det er sikkert ulovlig. Saken er den at jeg fulgte etter dem på et offentlig kontor og observerte dem i over en halvtime. De la knapt merke til meg. Det jeg så er så urovekkende at jeg MÅ melde til barnevernet. MEN jeg KAN ikke si hvor jeg har observert dem?! Hva i alle dager skal jeg si til barnevernet? Sier jeg at jeg har fulgt etter dem, vært rene spionen, ja, da er jeg vel ikke særlig troverdig. Og hva hadde JEG på det kontoret å gjøre? Nada. Jeg satt liksom bare der og var fjern. Og til dere som nå rister på hodet over meg. Jeg er barnas forkjemper. Er selv vokst opp i et alkoholisert hjem der barnevernet grep inn for SENT og der voksne jeg håpte ville si fra, aldri gjorde det. I ettertid har de beklaget. Jeg ser mye av det samme i denne familien som jeg selv har opplevd og nå har jeg bevis. Jeg har over tid mistenkt dette, da jeg bor like i nærheten av dem og har teft for å snappe opp ting. Jeg kan ikke se på at dette barnet ikke får den omsorgen det trenger. Men jeg har gjort det usedvanlig vanskelig for meg selv ved å bli spion. Kreative forslag mottas med takk. Anonymkode: 60fa7...382
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Du kan melde anonymt, da kan de ikke vite at du var der uten annen grunn enn å observere dem fordi de ikke vet navnet ditt. Men er du nødt til å oppgi hvorfor du var der? Det er vel privat informasjon du ikke trenger å dele. Går det ikke an å finne på noe, at du var med noen andre og ventet på dem f.eks? Anonymkode: 13654...d19 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Det er jo ikke noe problem. Du trenger jo ikke oppgi hvorfor du selv var på det offentlige kontoret og alle har da lov til å ferdes på offentlige steder? Anonymkode: 7aa44...d7d 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Hva er det du observerte på et offentlig kontor som gjorde at du mente det var så urovekkende at du må kontakte BV? Uansett - om det er graverende og de mishandler eller neglisjerer barnet sitt - så spiller det vel ingen rolle hvordan du kom til den konklusjonen at BV er nødvendig? Du redder et barn, og da burde det være det samme om du fant det ut ved å sitte i stua dems, eller på et kontor. Dere var på et offentlig sted, de kan ikke bevise at du var der for å spionere hvis du ikke sier det selv. Si at du var der tilfeldig da vel? Anonymkode: 54a1e...d31 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan melde anonymt, da kan de ikke vite at du var der uten annen grunn enn å observere dem fordi de ikke vet navnet ditt. Men er du nødt til å oppgi hvorfor du var der? Det er vel privat informasjon du ikke trenger å dele. Går det ikke an å finne på noe, at du var med noen andre og ventet på dem f.eks? Anonymkode: 13654...d19 Jeg vet ikke om de kommer til å spørre hvor jeg har observert dem.....for det er det som er så flaut, jeg hadde jo ingenting der å gjøre. Jo kan kanskje finne på noe, men det blir jo ikke helt riktig heller da.... Tenkte melde anonymt ja. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe problem. Du trenger jo ikke oppgi hvorfor du selv var på det offentlige kontoret og alle har da lov til å ferdes på offentlige steder? Anonymkode: 7aa44...d7d Ja, det er kanskje rett det. Men det vil være nokså opplagt at jeg ikke hadde noe der å gjøre, dersom de spør....Kan ikke si mer her. Anonymkode: 60fa7...382
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du observerte på et offentlig kontor som gjorde at du mente det var så urovekkende at du må kontakte BV? Uansett - om det er graverende og de mishandler eller neglisjerer barnet sitt - så spiller det vel ingen rolle hvordan du kom til den konklusjonen at BV er nødvendig? Du redder et barn, og da burde det være det samme om du fant det ut ved å sitte i stua dems, eller på et kontor. Dere var på et offentlig sted, de kan ikke bevise at du var der for å spionere hvis du ikke sier det selv. Si at du var der tilfeldig da vel? Anonymkode: 54a1e...d31 Ønsker ikke gi ut for mye opplysninger her, men det var mer enn nok til å melde, for å si det sånn. Jeg bør ha en god grunn for å ha vært der. Kan ikke si mer enn det. Er veldig redd de vil kreve svar på hvorfor jeg befant meg akkurat der.....men jeg trenger kanskje ikke si hvilket kontor jeg var på, bare at jeg observerte dem på et offentlig kontor? Hm... Anonymkode: 60fa7...382
Gjest GoldenLioness Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 Du ringer inn fra et nummer som ikke kan spores eller sender et brev der du skriver at du så dem på det stedet og hva som bekymrer deg. Hvorfor du var der har ikke noe å si.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker ikke gi ut for mye opplysninger her, men det var mer enn nok til å melde, for å si det sånn. Jeg bør ha en god grunn for å ha vært der. Kan ikke si mer enn det. Er veldig redd de vil kreve svar på hvorfor jeg befant meg akkurat der.....men jeg trenger kanskje ikke si hvilket kontor jeg var på, bare at jeg observerte dem på et offentlig kontor? Hm... Anonymkode: 60fa7...382 Det er ingen grunn til at de skal spørre om det. Det er ikke relevant for dem. Du sier/skriver bare det du har observert som du reagerte på. Tipsingen skal jo også holdes anonym regner jeg med, så jo mindre opplysninger som kan identifisere tipser jo bedre. Anonymkode: 7aa44...d7d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker ikke gi ut for mye opplysninger her, men det var mer enn nok til å melde, for å si det sånn. Jeg bør ha en god grunn for å ha vært der. Kan ikke si mer enn det. Er veldig redd de vil kreve svar på hvorfor jeg befant meg akkurat der.....men jeg trenger kanskje ikke si hvilket kontor jeg var på, bare at jeg observerte dem på et offentlig kontor? Hm... Anonymkode: 60fa7...382 Skjønner. Men, hvis det skjedde noe på det kontoret så burde jo flere ha fått det med seg, så da er det vel greit å si ifra til BV og hvis de krever bevis eller noe, så har du de på det kontoret til å støtte deg? Hvis det er så ille som du skisserer her så bør du virkelig si ifra og glemme deg selv litt oppi dette. Det spiller ingen rolle hvis du kan redde et barn fra foreldre som enten er voldelige eller på andre måter vanskjøtter barnet sitt. Anonymkode: 54a1e...d31
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 Det var bare meg og dem tilstede. Ingen ansatte var heller der. De enset meg ikke, som om jeg var luft for dem. Ja jeg kommer garantert til å melde, enten skriftlig eller muntlig. Og anonymt. Jeg håper ikke de spør hvor det var, og at det er som en av dere skriver, ikke relevant. Og TAKK for tipset om å ringe fra skjult nummer. Kan jeg evt skrive inn en melding? Da slipper jeg jo å få spørsmål og kan skrive at de er observert på et offentlig kontor, og at mistanken har ligget der lenge grunnet små observasjoner gjort i nabolaget....? Anonymkode: 60fa7...382
Arabella Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var bare meg og dem tilstede. Ingen ansatte var heller der. De enset meg ikke, som om jeg var luft for dem. Ja jeg kommer garantert til å melde, enten skriftlig eller muntlig. Og anonymt. Jeg håper ikke de spør hvor det var, og at det er som en av dere skriver, ikke relevant. Og TAKK for tipset om å ringe fra skjult nummer. Kan jeg evt skrive inn en melding? Da slipper jeg jo å få spørsmål og kan skrive at de er observert på et offentlig kontor, og at mistanken har ligget der lenge grunnet små observasjoner gjort i nabolaget....? Anonymkode: 60fa7...382 Hvordan henger dette sammen? Et offentlig kontor, ingen ansatte tilstede, bare du og denne familien? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, Arabella skrev: Hvordan henger dette sammen? Et offentlig kontor, ingen ansatte tilstede, bare du og denne familien? De ansatte hadde lunsj. Ubetjent skranke med skilt som sa nettopp det og at de var snart tilbake. Slik er det forøvrig ofte på mitt eget legekontor. Hender jeg kommer 12.20 til en time 12.30. Da henger det skilt i resepsjonen om at det er lunsj og ubetjent frem til 12.30. Ikke mer suspekt enn det Anonymkode: 60fa7...382
Surreal Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 Jeg hadde ringt barnevernet anonymt og drøftet dette. Ingen har noe med hvorfor du befinner deg på et offentlig kontor, så det trenger du ikke å forklare. Hvis det er så ille som du tror, finner bv fort ut av det 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 Nå er det du som virker paranoid, men OK. Uansett: Jeg har levert bekymringsmelding til barnvern, og de spurte da om jeg ville være anonym eller ikke. De spør også om selve situasjonen, og hva du observerte. Og, om du kjenner navn/adresse til barna. Anonymkode: ffd71...a9d
Arabella Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 (endret) Da forstår jeg. (Til innlegg nr. 12) Endret 6. februar 2018 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det du som virker paranoid, men OK. Uansett: Jeg har levert bekymringsmelding til barnvern, og de spurte da om jeg ville være anonym eller ikke. De spør også om selve situasjonen, og hva du observerte. Og, om du kjenner navn/adresse til barna. Anonymkode: ffd71...a9d Virker JEG paranoid? neida, er ikke det Men helt klart litt skummelt dette med å melde. Jeg var som sagt eneste menneske på kontoret, og det er vel slik at familier får vite hva som står i bekymringsmeldingen (er det slik??) , og dermed kan de nok forstå hvem som har meldt. Men pytt, de kjenner meg jo ikke...men har nok sett meg i nabolaget. Jo...kanskje litt paranoid likevel her Anonymkode: 60fa7...382
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i lange tider mistenkt et foreldrepar om å ikke være gode nok foreldre for barnet sitt. De kjenner meg ikke, men jeg vet godt hvem dem er. Så bestemte jeg meg for å finne ut om det var hold i mine mistanker. Jeg begynte mitt eget litt privatdetektivarbeid.....og det er sikkert ulovlig. Saken er den at jeg fulgte etter dem på et offentlig kontor og observerte dem i over en halvtime. De la knapt merke til meg. Det jeg så er så urovekkende at jeg MÅ melde til barnevernet. MEN jeg KAN ikke si hvor jeg har observert dem?! Hva i alle dager skal jeg si til barnevernet? Sier jeg at jeg har fulgt etter dem, vært rene spionen, ja, da er jeg vel ikke særlig troverdig. Og hva hadde JEG på det kontoret å gjøre? Nada. Jeg satt liksom bare der og var fjern. Og til dere som nå rister på hodet over meg. Jeg er barnas forkjemper. Er selv vokst opp i et alkoholisert hjem der barnevernet grep inn for SENT og der voksne jeg håpte ville si fra, aldri gjorde det. I ettertid har de beklaget. Jeg ser mye av det samme i denne familien som jeg selv har opplevd og nå har jeg bevis. Jeg har over tid mistenkt dette, da jeg bor like i nærheten av dem og har teft for å snappe opp ting. Jeg kan ikke se på at dette barnet ikke får den omsorgen det trenger. Men jeg har gjort det usedvanlig vanskelig for meg selv ved å bli spion. Kreative forslag mottas med takk. Anonymkode: 60fa7...382 På et offentlig kontor - hva så du på et offentlig kontor: var ikke det - offentlig? 😲 Anonymkode: 272bd...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På et offentlig kontor - hva så du på et offentlig kontor: var ikke det - offentlig? 😲 Anonymkode: 272bd...ab0 Har nettopp forklart at de ansatte var til lunsj. Familien brydde seg katta om at jeg var der, så det ut til, som om de ikke fikk med seg at jeg var der (og det fikk de kanskje ikke heller.) Hva jeg så vil jeg ikke ut med pga fare for gjenkjenning. Men alvorlig. Anonymkode: 60fa7...382
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 Slo de barnet sitt på et kontor? Anonymkode: 4bf0d...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 Du skriver et anonymt brev til barnevernet. Der kan du skrive dine tidligere observasjoner og mistanker, samt ta med den siste observasjonen som styrket mistanken din. Skriv f.eks. at du mistenker at barnet ikke får tilstrekkelig omsorg og at du ber om at dette blir undersøkt. Om det er skjellig grunn til mistanke om rus hos foreldre, bør du skrive det. Gjerne ta med om du kjenner flere i nærmiljøet som har ytret samme bekymring/mistanke (foreldre snakker gjerne sammen om andre barn). Anonymkode: da335...70b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå