AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Er grønn. Vil nå prioritere skigåing mer. Ikke gjort det siden ungdommen. Kan noen informere meg? Jeg ønsker gå langrenn, i oppkjørte løyper stort sett. Hva slags ski? Hva er forresten de forksjellige skiene? har aldri hørt om felleski..... Anonymkode: a366b...4df
bobleplast_ Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Fjellski er ski beregnet for turer utenfor preparerte løyper. De har stålkanter som kan ‘brøyte’ spor. Går du med de i vanlige spor ødelegger du løypene.. Langrennsski er de skiene du typisk ser på TV. Det finnes ski til klassisk stilart (bortover) og skøyting, og de har litt ulik lenge og spenn. Disse skiene må prepareres og smøres for å få feste og gli. Felleski er, såvidt jeg har forstått, vanlige langrennski som ikke trengs å smøres.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 På 6.2.2018 den 19.11, bobleplast_ skrev: Fjellski er ski beregnet for turer utenfor preparerte løyper. De har stålkanter som kan ‘brøyte’ spor. Går du med de i vanlige spor ødelegger du løypene.. Langrennsski er de skiene du typisk ser på TV. Det finnes ski til klassisk stilart (bortover) og skøyting, og de har litt ulik lenge og spenn. Disse skiene må prepareres og smøres for å få feste og gli. Felleski er, såvidt jeg har forstått, vanlige langrennski som ikke trengs å smøres. Tusen takk skal du ha Anonymkode: a366b...4df
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Felleski ga meg en ny opplevelse, mest fordi jeg hater bakglatte ski og ikke kan å smøre ski. Det er en dårlig kombinasjon på gode opplevelser på vanlige langrennsski, men på felleski fant jeg igjen skigleden Anonymkode: 8369d...0a2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 På 6.2.2018 den 19.11, bobleplast_ skrev: Fjellski er ski beregnet for turer utenfor preparerte løyper. De har stålkanter som kan ‘brøyte’ spor. Går du med de i vanlige spor ødelegger du løypene.. Langrennsski er de skiene du typisk ser på TV. Det finnes ski til klassisk stilart (bortover) og skøyting, og de har litt ulik lenge og spenn. Disse skiene må prepareres og smøres for å få feste og gli. Felleski er, såvidt jeg har forstått, vanlige langrennski som ikke trengs å smøres. Felleski og langrennski er det samme. Altså; felleski er en type langrennski. Så har du andre typer som smøreski og smørefrie ski. Anbefaler felleski til de som ikke er superentusiaster, men som ønsker gode ski likevel. Anonymkode: e3ce7...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå