Gå til innhold

Det er hundebæsj og hundetiss overalt ute!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele året. All snøen langs veiene er gult av hundetiss. Det ligger både små og store ruker etter disse dyrene overalt. Både midt i veien og langs veikanten... Hva kan vi gjøre? 

Anonymkode: 1f51a...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hundetiss får man tåle. 

Men møkk får hundeeiere snart plukke opp! Faen jeg er lei av uansvarlige hundeeiere som tror snøen gjemmer driten. Det hjelper ikke om våren eller noen noen tråkker gjennom snøen. 

Vanskelig å fjærende med det med mindre man får tak i de som ikke gidder å plukke opp etter kjøteren sin. Håper noen av dere som ikke gidder å plukke opp dritten er her inne, bare så dere får høre for forbanna patetisk late dere er

Anonymkode: bcd11...f6a

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hundetiss får man tåle. 

Men møkk får hundeeiere snart plukke opp! Faen jeg er lei av uansvarlige hundeeiere som tror snøen gjemmer driten. Det hjelper ikke om våren eller noen noen tråkker gjennom snøen. 

Vanskelig å fjærende med det med mindre man får tak i de som ikke gidder å plukke opp etter kjøteren sin. Håper noen av dere som ikke gidder å plukke opp dritten er her inne, bare så dere får høre for forbanna patetisk late dere er

Hvorfor skal jeg tåle at de pisser istykker turområder og nærområdet? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at bikkjene skal gå med bleie? :klo: 

Anonymkode: 0b10d...563

• Liker 15
Skrevet

En ting er de som ikke gidder å gjøre noe med dritten som bikkja legger igjen. En annen ting er de som faktisk bruker pose for så å LEGGE IGJEN posen på bakken, og forvente at noen andre plukker det opp. Lol! 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de tisser ute og sånn er det bare. Suck it up. Bæsj er det derimot mange som bør bli flinkere til å plukke opp.

Anonymkode: 94ca6...3d6

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at bikkjene skal gå med bleie? :klo: 

Anonymkode: 0b10d...563

Ja, selvfølgelig er det det jeg mente! 

Øh, nei. 

Det jeg mener er at et minstekrav til hundeeiere er at de skal ha såpass kustus på dyret sitt at det ikke tisser overalt. Det er å trene på turgåing, "vær så god, nå kan du tisse". Det er faktisk ikke OK at folk bruker nærmiljøet som dass. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi de tisser ute og sånn er det bare. Suck it up. Bæsj er det derimot mange som bør bli flinkere til å plukke opp.

De bæsjer ute. Sånn er det bare. Suck it up. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i det barnslige hjørnet i dag, ser jeg. Men da kan vi vel anse denne problemstillingen og tråden som løst da, når ts selv sier at hunder bæsjer og tisser ute, suck it up. Ferdig med det.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh, nei. 

Det jeg mener er at et minstekrav til hundeeiere er at de skal ha såpass kustus på dyret sitt at det ikke tisser overalt. Det er å trene på turgåing, "vær så god, nå kan du tisse". Det er faktisk ikke OK at folk bruker nærmiljøet som dass. 

Herregud du er nødt til å kødde. Tror du seriøst folk gidder å trene hunden sin til å tisse kun når den får lov? Har du peiling på hund? Det er heller ikke folk som bruker nærmiljøet som dass, det er dyrene. Dyr gjør fra seg ute. Deal with it 

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja men da gjør det deg ikke noe allikevel da? :) 

• Liker 1
Gjest Dragoneyes
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:daane::popcorn:

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh, nei. 

Hunder er ikke folk. Tiss for man tåle. Det er ikke pent med gul snø, men sånn er nå det. 

Dritt derimot! De late hundeeierne som ikke klarer å plukke opp etter hunden sin fortjener alt trykt i trynet. Hilsen hundeeier lei av å plukke opp etter andres hunder.

• Liker 3
Skrevet

Å tisse må jo hundene få lov til å gjøre, men jeg er enig i at det er ekkelt at det er fullt av bikkjepiss over alt. Det «beste» er vel at hundeeiere tydeligvis syntes det er greit at hundene deres pisser på den smale stien som går fra gangveien og inn til min bolig. Jeg er høygravid med bekkenløsning og klarer ikke skritte over pisset, ei heller klarer hun på snart 2 år det. Ergo må vi vasse igjennom hundepiss for å komme oss inn i eget hus. 

Jeg sverger på at dersom jeg hadde klart å gå ville jeg løpt etter nestemann jeg ser som lar bikkja si pisse ved inngangen vår, fulgt etter de hjem og satt meg ned og tissa selv foran trappa deres! 

Anonymkode: 94edc...603

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å tisse må jo hundene få lov til å gjøre, men jeg er enig i at det er ekkelt at det er fullt av bikkjepiss over alt. Det «beste» er vel at hundeeiere tydeligvis syntes det er greit at hundene deres pisser på den smale stien som går fra gangveien og inn til min bolig. Jeg er høygravid med bekkenløsning og klarer ikke skritte over pisset, ei heller klarer hun på snart 2 år det. Ergo må vi vasse igjennom hundepiss for å komme oss inn i eget hus. 

Jeg sverger på at dersom jeg hadde klart å gå ville jeg løpt etter nestemann jeg ser som lar bikkja si pisse ved inngangen vår, fulgt etter de hjem og satt meg ned og tissa selv foran trappa deres! 

Jeg har forøvrig hund selv. Og klarer fint å dra med meg bikkja slik at han ikke pisser rett foran døra til folk. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud du er nødt til å kødde. Tror du seriøst folk gidder å trene hunden sin til å tisse kun når den får lov? Har du peiling på hund? Det er heller ikke folk som bruker nærmiljøet som dass, det er dyrene. Dyr gjør fra seg ute. Deal with it 

Hundene mine får faktisk ikke tisse hvor som helst under vanlig turgåing. Når vi går ut av huset får de tisse på tomta vår før vi går videre, så får de ikke tisse igjen før vi er ute på hovedveien etter ca hundre meter av hensyn til naboene. Deretter må de gå pent ved siden til det passer seg at de tisser igjen, det vil si markerer for det er det de gjør. Bruker det som belønning for god oppførsel. De får også tur hvor de løper løs i skogen hver dag og da tisser de hvor de vil.

Det er faktisk en god del hundeeiere som ikke lar bikkja skvette over alt og hele tiden på tur.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Øh, nei. 

Klart :fnise:  Og folk må lære kattene sine å tisse og bæsje i poser på kommando. Bønder må lære kuer og sauer på beite at de bare får tisse på et utvalgt sted på et spesielt tidspunkt.

Anonymkode: e8a42...ae0

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, BeautyBox said:

En ting er de som ikke gidder å gjøre noe med dritten som bikkja legger igjen. En annen ting er de som faktisk bruker pose for så å LEGGE IGJEN posen på bakken, og forvente at noen andre plukker det opp. Lol! 

Noen legger det ifra seg, og plukker det opp på tilbakeveien. Istedet for å nære det ned seg hele turen. 

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Øh, nei. 

Jaha? Hvor langt skal man gå? 

Har du trent din hund opp til å kun tisse når du sier "værsågod, nå kan du tisse"? (eventuelt, trent opp katten din til å stikke ei mil utforbi allfarvei før den gjør ifra seg?) 

Nei? For helt ærlig var kommentaren din så dum at det garantert er trolling. 

Anonymkode: 87e1f...272

• Liker 3
Skrevet
På 6.2.2018 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Øh, nei. 

Alt dyr skal måte utsettes for.. Ligg her, bli der....og tiss her(!!!) 

Får være måte på hva de skal måtte trenes til! Man vet det er få problemer i (din) verden når gult tiss langs veien er det største problemet.. Herregud.

• Liker 1
Skrevet
På 6.2.2018 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Noen legger det ifra seg, og plukker det opp på tilbakeveien. Istedet for å nære det ned seg hele turen. 

Anonymkode: 87e1f...272

Kanskje noen, men ikke alle. Har selv flere ganger kastet annen manns hundebæsj-pose etter at den har ligget utenfor huset mitt i flere dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...