Gå til innhold

Hva tenker du når du ser dette bildet av lykkejegere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: fb545...2aa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker på mine oldefedre på mors side som var der borte og jobbet i 10 års tid.

Anonymkode: edca7...825

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: fb545...2aa

Hæ?

Anonymkode: 3ba3d...653

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er påfallende paradoksalt at de landene som har tatt imot flest flyktninger i forhold til folketall (Norge troner på toppen) og de som har brukt mest ressurser på å hjelpe er de samme landene som oftest blir betegnet som "mest intolerante og rasistiske". Realitetene reflekterer ikke budskapet under bildet ditt.

Norge har ført en meget varm, raus og inkluderende asylpolitikk. Muligens for raust, vi er et lite land og vi har ikke uendelig ressurser så det finnes en grense for hvor mange vi faktisk kan hjelpe.

Men en ting er sikkert - varmhet og omsorg har Norge levert allikevel sitter venstresiden å hakker på oss. 

Hva med de landene i de syriske nærområdene som ikke har løftet en finger? Ta det superrike Saudi-Arabia f.eks, de har en ubebodd men fullstendig operativ teltby som kunne tatt imot millioner av flyktninger. Hvert telt har kjøkken, toalett, dusj, aircondition og de er som nevnt ubebodd. Hvorfor får ikke de kritikk av venstresiden men bare Norge og Sverige, de to landene som har bidratt mest?

saudi_arabia.jpeg

mina.jpg

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Jeg tenker det er påfallende paradoksalt at de landene som har tatt imot flest flyktninger i forhold til folketall (Norge troner på toppen) og de som har brukt mest ressurser på å hjelpe er de samme landene som oftest blir betegnet som "mest intolerante og rasistiske". Realitetene reflekterer ikke budskapet under bildet ditt.

Norge har ført en meget varm, raus og inkluderende asylpolitikk. Muligens for raust, vi er et lite land og vi har ikke uendelig ressurser så det finnes en grense for hvor mange vi faktisk kan hjelpe.

Men en ting er sikkert - varmhet og omsorg har Norge levert allikevel sitter venstresiden å hakker på oss. 

Hva med de landene i de syriske nærområdene som ikke har løftet en finger? Ta det superrike Saudi-Arabia f.eks, de har en ubebodd men fullstendig operativ teltby som kunne tatt imot millioner av flyktninger. Hvert telt har kjøkken, toalett, dusj, aircondition og de er som nevnt ubebodd. Hvorfor får ikke de kritikk av venstresiden men bare Norge og Sverige, de to landene som har bidratt mest?

Det var da voldsomt. Og alle de tankene fikk du ut fra det ene bildet? Da må jeg si det sannelig beveget noe hos deg.

Anonymkode: 59a20...86c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt. Og alle de tankene fikk du ut fra det ene bildet? Da må jeg si det sannelig beveget noe hos deg.

Jeg fokuserte på det anti-norske budskapet under bildet. 

Skrevet

Jeg tenker at jeg blir sliten av de som hele tiden fremstiller fortiden som et glansbilde. Hvor får de det fra at ting var så varmt og godt før i tiden, og at vi idag er så kyniske og stygge i forhold til våre forfedre? 

Anonymkode: 21214...7ed

Skrevet

Jeg tenker at dette var for maaaaange år siden da verdens så helt annerledes ut, blant annet med betydelig færre mennesker.

Blir helt matt når man sammenligner den norske utvandringa til USA med dagens flyktningesituasjon. Det er overhodet ikke sammenlignbart.

Anonymkode: 3ad8e...faa

Skrevet

Høres ut som det er islam du nevner på noen av punktene spør du meg..

Menneskeverd bestemmes av religion(og etnisitet) : Koranen vers 5:51. Å dere som tror.Ta ikke de kristne og jøder til dere som venner.De er hverandres venner,og den av dere som blir venner med dem,sannelig blir han en av dem...

Kansje en grunn til at muslimske jenter IKKE kan gifte seg med 'skitne' nordmenn.Men muslimske gutta derimot,helt ok.

Pluss at det da blir automatisk til at (Nordmenn) blir tatt for å være 'dumme' p.ga. sin gjestfrihet og raushet....

Anonymkode: 2bf89...d3b

Skrevet

En lykkejeger er jo en som bevisst misbruker asylinstituttet og utgir seg for å være personlig forfulgt. Disse sniker i køen og snylter på systemet. 

Det virker som om mange forsøker å fremstille alle som innvandrer til Norge som lykkejegere. En polakk som arbeider i Norge som kommer som EU innvandrer er ikke en lykkejeger!

Anonymkode: 79cb6...028

• Liker 1
Skrevet

Foreslår at de istedet for å være god med andres penger istedet gir fra seg halve lønna si til flyktningeleirene i Afrika. Sverige bruker nå mer penger på asylinnvandrere i Sverige enn hele FNs flyktningebudsjett til titalls millioner mennesker som lever i disse leirene! Slik går det når følelser erstatter fornuft.

Anonymkode: 79cb6...028

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg fokuserte på det anti-norske budskapet under bildet. 

Men nå var det bildet jeg lurte på. Lykkejegerne i bildet. Hva tenker du når du ser det bildet av lykkejegerne?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men nå var det bildet jeg lurte på. Lykkejegerne i bildet. Hva tenker du når du ser det bildet av lykkejegerne?

At de gikk en utrygg tid i møte. I USA var det ingen velferdsgoder og mange norske settlere sultet ihjel.

Der måtte man jobbe hardt for føden og mange greide seg ikke

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at nå er det på tide at verden går sammen om å gjøre noe drastisk med befolkningsveksten her på kloden. Det er IKKE bærekraftig i lengden. Befolkningen i de fattigste landene øker. Alle har sin fulle rett til å søke lykken i andre land. Vi kan sikkert ta i mot flere og flere flyktninger. Men en dag kommer det til å bli for mye.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...