AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Hva er det de fleste på vestkanten studerer til? Regner med det ikke er barnehagelærer og sykepleierutdanning. Anonymkode: 01531...2c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Økonomi, markedsføring, medisin og ingeniør som regel Anonymkode: b5e6e...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Økonomi, markedsføring, medisin og ingeniør som regel Anonymkode: b5e6e...5a8 Hvordan tør de å studere markedsføring? Det er jo så utrolig vanskelig å få seg jobb.. Anonymkode: 01531...2c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Er da ikke vanskelig å få jobb som eiendomsmegler. Anonymkode: fc498...9c1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er da ikke vanskelig å få jobb som eiendomsmegler. Anonymkode: fc498...9c1 Hvor kom det fra? Anonymkode: 01531...2c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tør de å studere markedsføring? Det er jo så utrolig vanskelig å få seg jobb.. Anonymkode: 01531...2c6 De har gjerne kontakter, og da går det helt fint. Men jeg er enig i økonomi, markedsføring, ingeniør, medisin, fysikk, biologi, informatikk, osv. Det er også en del som studerer sykepleie eller radiografi Anonymkode: 35f74...948
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har gjerne kontakter, og da går det helt fint. Men jeg er enig i økonomi, markedsføring, ingeniør, medisin, fysikk, biologi, informatikk, osv. Det er også en del som studerer sykepleie eller radiografi Anonymkode: 35f74...948 Hvorfor studerer de sykepleie eller radiografi?... Det er ikke vestkantsbetalt, akkurat. Anonymkode: 01531...2c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor studerer de sykepleie eller radiografi?... Det er ikke vestkantsbetalt, akkurat. Anonymkode: 01531...2c6 Ikke alle er ute etter høy lønn? I verste fall kan man finne seg en partner med høyere lønn, noe som ikke er spesielt unormalt på visse kanter Anonymkode: 35f74...948
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle er ute etter høy lønn? I verste fall kan man finne seg en partner med høyere lønn, noe som ikke er spesielt unormalt på visse kanter Anonymkode: 35f74...948 Tenkte at de fleste der er ute etter status og høy lønn. Er rike menn interesserte i å gifte seg med en sykepleier liksom? Anonymkode: 01531...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenkte at de fleste der er ute etter status og høy lønn. Er rike menn interesserte i å gifte seg med en sykepleier liksom? Anonymkode: 01531...2c6 Nei, alle er ikke ute etter status eller høy lønn. De fleste fra ressurssterke familier er såpass sikre på seg selv at de ikke trenger dette for å føle seg vellykket.. Der jeg ble oppvokst var ca. alle fedrene sivilingeniører mens mødrene var sykepleiere/radiografer. Det var selvsagt enkelte unntak, men den ordningen passet fint med tanke på at ingeniørene som oftest hadde betydelige lengre arbeidsdager. Anonymkode: 35f74...948 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor studerer de sykepleie eller radiografi?... Det er ikke vestkantsbetalt, akkurat. Anonymkode: 01531...2c6 Overraskelse - de fleste velger ikke jobb på grunn av høy lønn, heller ikke på vestkanten. Det virker som om du er full av fordommer i stedet for å se på reelle årsakssammenhenger. 1) Yrker går ofte i arv. Høyere utdannelse går nesten alltid i arv. Og de fleste som bor på vestkanten har tunge utdannelser og tunge jobber, da man trenger det for å ha råd til hus der. 2) Man blir påvirket av venner. Er man i et miljø der det er prestisje med gode karakterer, lekser og eksamener blir prioritert, og utdannelse er et normalt tema, blir man påvirket. Mange av skolene på vestkanten har klart å få til et veldig godt miljø rundt dette. Mens det på en god del skoler i dette landet blir sett ned på de som jobber med skolen, og gode karakterer skaper mobbeofre. Anonymkode: 7935e...bf3 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Juss og økonomi Anonymkode: e4da1...435 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 Hva skjer om en ungdom fra vestkanten velger å ta yrkesfag ? Frisør, hjelpepleier etc ? Anonymkode: d1933...edc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer om en ungdom fra vestkanten velger å ta yrkesfag ? Frisør, hjelpepleier etc ? Anonymkode: d1933...edc Da vil foreldre, venner og kjente vende ryggen til dem. Samfunnet vil fryse dem ut, og de blir nødt til å flytte til østkanten. Anonymkode: 7935e...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer om en ungdom fra vestkanten velger å ta yrkesfag ? Frisør, hjelpepleier etc ? Anonymkode: d1933...edc Ingenting spesielt. Vet om flere som tok elektro på videregående, brønnteknikk og ble hjelpepleier på sykehjem. Anonymkode: 35f74...948 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 Jeg går på jussen i Oslo selv 3.året. Begynte på høstsemesteret og ble overrasket over at det omtrent er ingen fra vestkanten her. De fleste er fra typiske bygdesteder og de fleste fra Oslo er bosatt på østkanten. Derimot vet jeg det er mange fra oslo vest som studerer jus i Bergen.Har også inntrykk av at det er mange på NHH som er fra vestkanten. Anonymkode: 5e85f...cca
Gjest Peanut Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 Jeg har masse forskjellig fra HF, SV og MF og jg bor på Frogner. Gosh liksom.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 Lærerutdanning. Mannen min studerer ingeniørfag. Selv om vi er fra vestkanten så betyr ikke høy lønn og status alt - og ja, han tenker faktisk å gifte med en som har et yrke med ''lavt lønn''. Både menn og kvinner i et forhold er fornøyde så lenge begge er ut i arbeid. Anonymkode: 9114b...615
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på jussen i Oslo selv 3.året. Begynte på høstsemesteret og ble overrasket over at det omtrent er ingen fra vestkanten her. De fleste er fra typiske bygdesteder og de fleste fra Oslo er bosatt på østkanten. Derimot vet jeg det er mange fra oslo vest som studerer jus i Bergen.Har også inntrykk av at det er mange på NHH som er fra vestkanten. Anonymkode: 5e85f...cca Det er veldig mange av oss på UiO også, men det er ikke noe å fokusere så veldig på. Hvis noen spørs hvor jeg er fra, så svarer jeg Oslo og ikke Oslo VESTKANT liksom. Anonymkode: 08fdf...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 Jeg studerer markedsføring/kommunikasjon (ikke fra vestkanten - og ikke på et universitet), men jeg har inntrykk av at å skaffe seg jobb ikke er sååå vanskelig som man skal ha det til. Bare man er litt på, har praksis og skaffer seg en relevant deltidsjobb. Ikke at jeg drukner i jobbtilbud, men jeg har både oppdragsgiver som frilansjobb og praksisplass i et veldig annerkjent firma.. Skal sies at jeg har et ganske praktisk studie Anonymkode: a3c23...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå