Gå til innhold

Facebook rapporterer "anonymt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen opplevde jeg at en fremmed mann på facebook sendte meg bilder av kjønnsorganet sitt og nevnte noe om sexsider .  Det første jeg gjorde var å blokkere han, men så bestemte jeg meg for å rapportere. Da måtte jeg oppheve blokkeringen for å skrive navnet hans i skjemaet. Nå har jeg fått svar fra Facebook at de takker for henvendelsen og de har nå sendt mannen en advarsel; men at den er fra "anonym". Anonym er altså meg, og jeg tror ikke mannen trenger være rakettforsvar for å skjønne det. Problemet er at jeg får litt hetta nå som han kan se profilen min, og når jeg prøver å blokkere han på ny så står det at jeg ikke kan blokkere han igjen før om 48 timer. Jeg får litt hetta. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 56d92...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ignorer han hvis han sender flere meldinger. Det er bare en pervers gris. Sikkert helt ufarlig, å du er nok ikke den eneste han har sendt bilde til 

Anonymkode: d7fcb...655

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen opplevde jeg at en fremmed mann på facebook sendte meg bilder av kjønnsorganet sitt og nevnte noe om sexsider .  Det første jeg gjorde var å blokkere han, men så bestemte jeg meg for å rapportere. Da måtte jeg oppheve blokkeringen for å skrive navnet hans i skjemaet. Nå har jeg fått svar fra Facebook at de takker for henvendelsen og de har nå sendt mannen en advarsel; men at den er fra "anonym". Anonym er altså meg, og jeg tror ikke mannen trenger være rakettforsvar for å skjønne det. Problemet er at jeg får litt hetta nå som han kan se profilen min, og når jeg prøver å blokkere han på ny så står det at jeg ikke kan blokkere han igjen før om 48 timer. Jeg får litt hetta. Hva kan jeg gjøre?

Før du slettet skulle du tatt utskrift og levert en anmeldelse. 

Med mindre dette er en peraon du på noen måte kjenner, så er det vel en person som sender denne typen meldinger til flere? 

Anonymkode: cf809...095

Skrevet

Obs, glemet en ting. Gjør instillingene dine for din profil bare tilgjengelig for venners venner. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du slettet skulle du tatt utskrift og levert en anmeldelse. 

Med mindre dette er en peraon du på noen måte kjenner, så er det vel en person som sender denne typen meldinger til flere? 

Jeg har ingen peiling på hvem fyren er, ser ut som han er 25-30 år eldre enn meg og at han kanskje har en liten datter. 

Jeg har fortsatt alt på Chat i og med at jeg ikke får blokkert før om 48 timer.. dette er anmeldelsesgrunnlag altså?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Obs, glemet en ting. Gjør instillingene dine for din profil bare tilgjengelig for venners venner. 

Ja, det gjør jeg!

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...