Gå til innhold

Farger på samekofter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man velge farge på kofta og farge på pynten slik som for f.eks beltestakken, eller er det noe annet som avgjør fargevalget? Tilhørighet til forkjellige steder eller noe? :klo: Har sett mange fine kofter i dag og la merke til at noen hadde pynt i knallrosa, noen i oransje osv. :) 

Anonymkode: 6de9d...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mønstrene som er stedsspesifikke, farger er valgfrie. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, bortebra said:

Det er mønstrene som er stedsspesifikke, farger er valgfrie. 

Takk for svar :) Finnes det ingen begrensinger for hvilke farger man kan velge? Hva med fargen på selve kofta?

Skrevet

nei, det er veldig åpent. kofter, i motsetning til bunader, har vært i konstant utvikling, mønstrene også til en viss grad. kofta kan være i alle mulige farger, om så i dongeri. (og mange unge liker å leke seg med moderne stoffer og farger)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, bortebra said:

nei, det er veldig åpent. kofter, i motsetning til bunader, har vært i konstant utvikling, mønstrene også til en viss grad. kofta kan være i alle mulige farger, om så i dongeri. (og mange unge liker å leke seg med moderne stoffer og farger)

Så spennende at det er lov å være litt kreativ. Da var det ikke jeg som innbilte meg ting når jeg syntes jeg så alle regnbuens farger på koftene i dag :fnise: Veldig mange fine!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så spennende at det er lov å være litt kreativ. Da var det ikke jeg som innbilte meg ting når jeg syntes jeg så alle regnbuens farger på koftene i dag :fnise: Veldig mange fine!

Jepp, det er i høyeste grad et levende klesplagg. Og det er veldig mange fine fargekombinasjoner. 

• Liker 1
Skrevet

Er det noen steder jeg kan se bilder av samekofter i alle mulige forskjellige stoffer og farger? Ble så interessert nå. Jeg prøvde å bildegoogle men det var ikke så effektivt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...