isw Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 (endret) Folk på trygd fordømmes. Folk som bruker kredittkort fordømmes. Folk som ikke sparer titusener i måneden fordømmes. Folk som har for stor gjeld fordømmes. Folk som har feil samboer fordømmes. .. og jeg tror virkelig ikke alle som fordømmer har helt rent mel i posen de heller. Når jeg leser visse tråder av typen "hvor mye sparer du i måneden" kan det se ut som nærmere 80% har inntekter på over en million kroner i året. Hvis noe slikt virkelig hadde vist seg å stemme, tror jeg reklamen på denne siden ville vært helt annerledes enn den er. Altså hvis man kunne henvende seg til en så kjøpesterk brukergruppe. Jeg synes dessverre heller ikke at alle rådene som gis er helt fundamentert i virkeligheten. Enten det, eller så er de hysteriske av typen at du går på en økonomisk ruin bare du har noen tusenlapper i kredittkortgjeld. Fem tusen kroner i kredittkortgjeld innebærer (hvis det påløper renter) at du betaler fra 50-100 kr/mnd i renter, litt avhengig av kort. De færreste ruineres av det. Som jeg har sagt ved mange anledninger tidligere (og jeg mener jeg både har fagkompetanse og bakgrunn for å si det) iblant må man bite i det sure eplet og ty til økonomiske grep som ikke "etter boken" trenger å være helt hensiktsmessige. Hvis man er i en økonomisk knipe, hender det at man må ty til lån/kreditt for å komme seg gjennom. Det hender også at det er økonomisk gunstig å handle på kreditt, f.eks ved å kjøpe en vare til 10.000 kr nå, framfor å betale 20.000 til sommeren når man har penger (og indirekte betale en rente på 200% i året). Hvis man f.eks midlertidig er uten jobb, men vet at inntektene kommer senere, er det også forståelig at man trenger hjelp. Med det sagt: Man skal IKKE kjøpe luksusgoder på kreditt. Man skal ikke lukke øynene og ikke åpne posten. Man skal bestrebe å kvitte seg med dyr gjeld så raskt som overhode mulig. Men det hjelper ikke det store antallet (og som nok er større enn det som framkommer i trådene her) som sliter økonomisk med å fordømme. Hva skal man oppnå med det? Det eneste det bidrar til er å knekke folks selvtillit i vanskelige tider. Endret 6. februar 2018 av isw 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Om en fordømmes, har det noe å si? Anonymkode: 73aff...524
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Velkommen til Kvinneguiden, Fordømmelsesguiden... Anonymkode: 8ebcf...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå