Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Regjeringen tredeler permisjonen fra 1. Juli 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøssenavn, haha. Jeg legger inn ett innlegg som svar til en annen lærer som skriver at det er så håpløst fordi "hvem skal passe elevene", også plutselig "forstår jeg ikke at alle er lærere"? Ro deg ned, nå er du virkelig nedlatende og dramatisk. Jeg er et helt vanlig oppegående menneske. 

Uansett arbeidsplass, så er det arbeidsplassens ansvar at de ansatte får det de har krav på og at de blir dekket opp. Du trenger ikke ta på deg alle verdens sorger på dine skuldre her. Ta det med arbeidsgiver hvis du har et problem med å få ting til å gå opp, ikke med meg. 

Anonymkode: d48ba...377

Du svarte litt som at - men jøsse - detta ætte nop problem - da må du forvente at en som ikke har en lærerjobb svarer også. Er så hodeløst svar du ga shø :) 

Anonymkode: 494b7...475

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Med andre ord; du kjører motsatt av trafikken og møter ikke på samme problemer som meg. Prøvd å kjøre til Oslo på morningen? Eller hjem midt på dagen slik at du havner i en trafikk som går 30km/t på ca 110 sone? Jeg gjlr det nemlig hver dag og må planlegge akkurat når jeg kjører hjemmefra så jeg ikke havner i trafikken og må ringe og si jeg ikke rekker første time! Er en grunn til at jeg byttet til automatbil også, ble slitsomt å clutche hver annen minutt. 

Anonymkode: c7268...c19

Ja, jeg planla såpass når jeg både søkte jobb og lette etter hus :) Det er dumt at du må sitte i kø, men det må du jo uansett når ungen er 2 år og skal hentes i barnehage, så 3 mnd kortere permisjon gjør ikke den store forskjellen for deg der. Men hvis du begynner senere eller slutter før pga ammefri, så slipper du nok også unna den verste trafikken. Se positivt på det :)

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som en hyggelig permisjonstid for far, da! Å måtte kjøre i 2 timer hver dag for at mor skal få ammet. Og det er nok superstimulerende for babyen å sitte så lenge i en bil hver dag! Glem Åpen Barnehage eller turer i svømmehallen, her er det bilkjøring som står på agendaen! :P 

Anonymkode: 88a3e...965

Det er andre måter å komme seg til å fra jobb en bil. Tanken er IKKE at han skal kjøre til meg, la meg amme og så kjøre igjen. Det finnes aativiteter rundt der jeg jobber som far og barn kan benytte seg av <3

Skrevet

Synd at likestillingen og arbeidsmodellen skal gå på bekostning av barnets beste. 

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du svarte litt som at - men jøsse - detta ætte nop problem - da må du forvente at en som ikke har en lærerjobb svarer også. Er så hodeløst svar du ga shø :) 

Skjerpinps. Gå å ta en kald dusj du, nå er du bare frekk. Det er faktisk lov å prøve å se positivt på ting, du trenger ikke å komme å dra alle med deg ned i gjørma. Jeg vil selvfølgelig også ha så lang permisjon som mulig, men ikke på bekostning av min kjæres rett til å være med barnet sitt. Sett nå ting i litt perspektiv her.

Makan til grinete folk her inne, som ikke evner å se etter løsninger. Jeg melder meg helt ut, dere får sitte her og syte. 

Hurra for likestilling liksom 

• Liker 11
Skrevet

Jaggu flaks å ha flaskebarn, så er dette ikke et problem.

Anonymkode: 3772a...4cd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjerpinps. Gå å ta en kald dusj du, nå er du bare frekk. Det er faktisk lov å prøve å se positivt på ting, du trenger ikke å komme å dra alle med deg ned i gjørma. Jeg vil selvfølgelig også ha så lang permisjon som mulig, men ikke på bekostning av min kjæres rett til å være med barnet sitt. Sett nå ting i litt perspektiv her.

Makan til grinete folk her inne, som ikke evner å se etter løsninger. Jeg melder meg helt ut, dere får sitte her og syte. 

Hurra for likestilling liksom 

Lol. 

På bekostning av fars tid, heller? Hvem vil vel tilbringe to timer, kanskje mer, i løpet av en dag i en bil og ventende på en arbeidsplass? Hvor mye får far kost seg da? 

Sannheten er at ammefri for mange er en gigantisk flopp. Og om ammingen stagnerer, så må far ta støyten hjemme med flaskemating og tvungen føde. For mange går det, og for mange er det et slit. 

Det er ingen ting som heter likestilling når det kommer til amming. Far kan ikke amme - punktum. Og så lenge staten selv anbefaler  fullamming til 6 mnd, er det rart at dette nå blir standarden. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, VinterSnø skrev:

Det er andre måter å komme seg til å fra jobb en bil. Tanken er IKKE at han skal kjøre til meg, la meg amme og så kjøre igjen. Det finnes aativiteter rundt der jeg jobber som far og barn kan benytte seg av <3

Buss? Jeg bor på et sted som heter Kirkebygda og jobber litt utenfor Oslo. Det blir enda lengre enn med bil.. 

Så utrolig fint det funker for dere. Her er det ikke så mye - og far ønsker rett og slett ikke å være låst til rundt min arbeidsplass i så mange timer som det din mann syns er greit. Min mann ønsker å tilbringe tid med sin mor, barnets oldeforeldre - dra ut med andre foreldre som har barn på alder med vår osv. 

Det er så utrolig idiotisk at folk skal si "men det funka for meg". Gjett hva - alle er ikke som dere. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaggu flaks å ha flaskebarn, så er dette ikke et problem.

Anonymkode: 3772a...4cd

Heldige du - vi har nemlig prøvd alt vi kan.. Her tar ikke ungen flaske eller smokk.. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Buss? Jeg bor på et sted som heter Kirkebygda og jobber litt utenfor Oslo. Det blir enda lengre enn med bil.. 

Så utrolig fint det funker for dere. Her er det ikke så mye - og far ønsker rett og slett ikke å være låst til rundt min arbeidsplass i så mange timer som det din mann syns er greit. Min mann ønsker å tilbringe tid med sin mor, barnets oldeforeldre - dra ut med andre foreldre som har barn på alder med vår osv. 

Det er så utrolig idiotisk at folk skal si "men det funka for meg". Gjett hva - alle er ikke som dere. 

Nå var ikke det skrevet for å så andre til å gjøre som oss, men en forklaring på hvorfor vi har tenkt tanken. For oss vil det kunne fungere fordi jobben min er der den er. Jeg har med andre ord ikke sagt "fordi det fungerer for oss" noe mer enn du sier det i ditt innlegg her =) Men nei, det er ikke snakk om buss.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvordan blir regnestykket for dem som tar den lengste permisjon,59 uker (80% dekning)? Blir det 59 uker der 15 uker er øremerket far, 15 øremerket mor og de resterende 29 ukene fritt valg?

mange juble for denne endringen, men hvorfor? Hva er galt er det at familie har VALGFRIHET? For de familiene der det passer bra for far, eller familien, at far har 15 eller 20 uker kan gjøre det i dag om de vil. Hvorfor nok engang lage tvangsregler?

norge er jo nesten et diktatur, bare at vi velger diktatorer selv 😡

Voksne mennesker vil drikke brus? Nei huff fy, 80% økt sukkeravgift. Foresten vi gjør det samme med sukkerfri brus

Noen ønsker å kjøpe produkter fra utlandet man ikke får kjøpe i norge? Nei huff det går ikke, de kan jo ikke ha st hyggelig. Store avgifter for kjøp over 300 kr

enkelte familier velger frivillig at mor er lengre hjemme med baby enn far? Nei huff den valgfriheten kan vi ikke han noe av. Nå skal mor ha så mye , og far så mye. Dermed basta! 

Mange behøver bil for å få få hverdagen får opp? Nei nei og nei! Masse avgifter! Ta bussen eller sykle. Selvom det ikk går busser der du bor.

blæ, blir kvalm 🤢

Endret av Cyndaquil
  • Liker 15
Skrevet

Tror det er mange som har godt av å huske at med store goder (permisjonsordningen), er det naturlig at det kan stilles noen krav til hvordan det godet forvaltes. Akkurat som om man feks går på nav. Vi er latterlig heldig i Norge

Og til deg over, et diktatur? Kødder du med meg? Tror ikke du vet hva ordet betyr...

Anonymkode: f3394...3ea

• Liker 14
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er mange som har godt av å huske at med store goder (permisjonsordningen), er det naturlig at det kan stilles noen krav til hvordan det godet forvaltes. Akkurat som om man feks går på nav. Vi er latterlig heldig i Norge

Og til deg over, et diktatur? Kødder du med meg? Tror ikke du vet hva ordet betyr...

Anonymkode: f3394...3ea

Okei ikke diktatur. Men de leker «mamma og pappa» til hele befolkningen og fjerner valgfrihet.. 80 % sukkeravgift økning fordi sukker ikke er bra for oss. Mamma og pappa logikk.

hva har det med pensjonsordningen og gjøre ar familier velger hvilken permisjonsfordelig som er best for dem?  Hva slags plage og belastning er det for samfunnet? 

• Liker 3
Skrevet

Makan til bitching. I USA har mødrene noen uker ulønnet perm. Før hadde man 4 måneder her i Norge. Og nå klages det over 5 uker ekstra til far??

• Liker 10
Skrevet
49 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Hvordan blir regnestykket for dem som tar den lengste permisjon,59 uker (80% dekning)? Blir det 59 uker der 15 uker er øremerket far, 15 øremerket mor og de resterende 29 ukene fritt valg?

mange juble for denne endringen, men hvorfor? Hva er galt er det at familie har VALGFRIHET? For de familiene der det passer bra for far, eller familien, at far har 15 eller 20 uker kan gjøre det i dag om de vil. Hvorfor nok engang lage tvangsregler?

norge er jo nesten et diktatur, bare at vi velger diktatorer selv 😡

Voksne mennesker vil drikke brus? Nei huff fy, 80% økt sukkeravgift. Foresten vi gjør det samme med sukkerfri brus

Noen ønsker å kjøpe produkter fra utlandet man ikke får kjøpe i norge? Nei huff det går ikke, de kan jo ikke ha st hyggelig. Store avgifter for kjøp over 300 kr

enkelte familier velger frivillig at mor er lengre hjemme med baby enn far? Nei huff den valgfriheten kan vi ikke han noe av. Nå skal mor ha så mye , og far så mye. Dermed basta! 

Mange behøver bil for å få få hverdagen får opp? Nei nei og nei! Masse avgifter! Ta bussen eller sykle. Selvom det ikk går busser der du bor.

blæ, blir kvalm 🤢

Du er bortskjemt.

Anonymkode: 787e9...805

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Er får pålagt å ta disse ukene? Hvis det ikke går eller passer seg så er det jo fryktelig dumt at noen få skal bestemme hvordan andre skal ha det. 

Anonymkode: b927c...dc1

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er bortskjemt.

Anonymkode: 787e9...805

Jeg er ikke bortskjemt for å klage over tvangsregler som ikke har noe samfunsnytte i seg. Hva slag stor belastning er der for samfunnet om jeg kjøper et puslespill til 400 kr fra utlandet man ikke får kjøpt i Norge? Eller om jeg og samboer vil fordele ukene oss i mellom etter en løsning som passer oss bra? Forklar meg det? 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jøssenavn, haha. Jeg legger inn ett innlegg som svar til en annen lærer som skriver at det er så håpløst fordi "hvem skal passe elevene", også plutselig "forstår jeg ikke at alle er lærere"? Ro deg ned, nå er du virkelig nedlatende og dramatisk. Jeg er et helt vanlig oppegående menneske. 

Uansett arbeidsplass, så er det arbeidsplassens ansvar at de ansatte får det de har krav på og at de blir dekket opp. Du trenger ikke ta på deg alle verdens sorger på dine skuldre her. Ta det med arbeidsgiver hvis du har et problem med å få ting til å gå opp, ikke med meg. 

Få hodet ut av rævva’ å forstå at det SKJER IKKE. På min arbeidsplass (sykepleier) blir det aldri i livet leid inn vikar til ammefri - som betyr at det blir mindre personale til oppgavene, mer press på mine kollegaer, flere pasienter som ikke får hjelp og masse som blir overlatt til vaktskiftet, noe som skaper sure miner mot MEG (ikke arbeidsgiver) og som går ut over MITT MILJØ (ikke arbeidsgivers). I den du siterte kan folk faktisk dø fordi hun skal amme, hvordan skal hun liksom takle det? Det blir HENNES problem, arbeidsgiver ofrer det ikke en halv tanke. 

Anonymkode: 8fcb6...604

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er får pålagt å ta disse ukene? Hvis det ikke går eller passer seg så er det jo fryktelig dumt at noen få skal bestemme hvordan andre skal ha det. 

Ja pålagt. Istedenfor valgfrihet. Nok en tvangsregel, og klage man på kvinneguiden blir man kalt sprengt eller bortskjemt. Ikke alle regelverk har noe godt for seg.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Ja pålagt. Istedenfor valgfrihet. Nok en tvangsregel, og klage man på kvinneguiden blir man kalt sprengt eller bortskjemt. Ikke alle regelverk har noe godt for seg.

Dette var en helt idiotisk regel. Den tar jo ikke hensyn. Ikke alle har en jobb hvor ting er så lett. Burde vært 100% valgfrihet. Men at får har krav på 3 uker etter fødsel sammen med mor. Blir helt matt av tvang... 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...