Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Regjeringen tredeler permisjonen fra 1. Juli 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yay for høyreregjeringa...

Anonymkode: 8555e...f18

Dette er noe alle partier, utenom FRP, ville ha igjennom.

Anonymkode: ef7a8...790

Skrevet
On 2/6/2018 at 4:13 PM, AnonymBruker said:

Hvordan i alle dager har de tenkt å løse dette i forhold til amming? Anbefaler de ikke amming (delamming) til ett år? Forventer de at alle sammen sitter i rolige kontorjobber hvor de kan ta med seg pumpen og koble den på over pc'en? Jeg er sykepleier å har IKKE tid til å hverken amme eller pumpe når jeg er på jobb - regner ikke med det kun gjelder mitt yrke. Ammefri my ass, det går bare ikke i enkelte jobber og vipps så er melka borte.

Og hva med de stakkars pappaene som ikke har mulighet til å ta ut så lang permisjon, og blir svarteper fordi ungen må i barnehagen ved 6 mnd? Foreldre er da vitterligen smarte nok til å fordele permisjonen selv. Myndighetene kritiserer jo også alle småbarnsmødre som går i ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen, men det er jo de selv som bygger opp til det. 

Anonymkode: 8fcb6...604

Tror en stor del av ammende mødre med kontorjobber sitter i åpent landskap..

Anonymkode: 206c3...704

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet
På 9.2.2018 den 19.01, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Hadde mannen hatt en normal jobb hadde ikke 15 ukers permisjon vært noe issue for oss. Det er det at han er selvstendig som gjør at ting blir vanskelig og dyrt.  Hvis han stenger sjappa i 15 uker for å ha permisjon kommer han til å for det første ha et underskudd på rundt en halv million på den perioden + at han kommer til å bruke et halvt års tid på å tjene seg opp igjen kundegrunnlaget. 

Anonymkode: 3910c...246

Veldig mange som har menn med normal jobb klager på denne ordningen. 

Anonymkode: 05bb4...7ab

• Liker 1
Skrevet
På 6.2.2018 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Da blir det ikke fullamming til 6 mnd på meg neste gang i hvert fall. 

Synd, for det er virkelig et privilegum og det beste kosen for både meg og lille. 

Anonymkode: 494b7...475

Burde ikke bli sett på som et privelegium å fullamme hvis man har mulighet, men en selvfølge 😯

Tenker at det VIKTIGSTE i denne situasjonen er å bruke sin rett til betalt ammefri, det kan lette situasjonen noe. 

Jeg har planer om å begynne å jobbe 50% allerede når babyen er 5 måneder, men har ingen betenkeligheter med å bruke mine 2 timer med ammefri per dag, for jeg vet jo at det er jeg som kommer til å være våken om natta og mate babyen min lenge etter fylte 5 måneder.. 

Anonymkode: 9db66...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...