Gå til innhold

Hvilken kalkulator bruker dere til å finne ut hvor høyt kcal inntak dere trenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, sånn bulk/deff/vedlikehold kalkulator. Tips til en? Er litt usikker hvor mye kcal jeg skal få i meg når jeg er i vedlikehold.

Anonymkode: 174f5...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sverger til trening.no/bmr men bare for å finne TDEE - skal man ned i vekt, er "max 1% av kroppsvekten per uke" en grei tommelfingerregel. Skal du opp i vekt, blr det kanskje annerledes, og avhengig av litt flere ting. (Kanskje. Jeg har i grunnen aldri trengt å gjøre noe spesielt for å gå opp i vekt.)

Skrevet
7 minutter siden, Pringle skrev:

Jeg sverger til trening.no/bmr men bare for å finne TDEE - skal man ned i vekt, er "max 1% av kroppsvekten per uke" en grei tommelfingerregel. Skal du opp i vekt, blr det kanskje annerledes, og avhengig av litt flere ting. (Kanskje. Jeg har i grunnen aldri trengt å gjøre noe spesielt for å gå opp i vekt.)

Jeg er en kar som er 186 og 84-85 kg, og jeg får en BMR på 2000. Hva vil dette si? Vedlikeholdsnivå?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kar som er 186 og 84-85 kg, og jeg får en BMR på 2000. Hva vil dette si? Vedlikeholdsnivå?

http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ var det visst. Når du plotter inn høyde, vekt, kjønn og alder, får du opp kaloriforbruk i fullstendig hvile (BMR), og vedlikeholdsnivå (TDEE) basert på aktivitetsnivå.

Skrevet
3 minutter siden, Pringle skrev:

http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ var det visst. Når du plotter inn høyde, vekt, kjønn og alder, får du opp kaloriforbruk i fullstendig hvile (BMR), og vedlikeholdsnivå (TDEE) basert på aktivitetsnivå.

Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2321.7 kcal.
Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1688.5 kcal.
For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1857.4 kcal.
For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2321.7 kcal og 2786 kcal.

Får jeg opp. Er det 2300 som er vedlikeholdsinntaket da?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2321.7 kcal.
Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1688.5 kcal.
For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1857.4 kcal.
For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2321.7 kcal og 2786 kcal.

Får jeg opp. Er det 2300 som er vedlikeholdsinntaket da?

Ja, det stemmer.

Skrevet

Jeg bruker fitbiten min. Da får jeg se ganske nøyaktig hva jeg forbrenner fra dag til dag og kan tilpasse maten til det. Noen dager forbrenner jeg 1800, andre dager 3000. Godt å vite hvor mye man går i minus og hvor mye man har å kose seg på synes jeg. :) 

Anonymkode: 76095...477

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...