Gå til innhold

Hvordan bygge opp selvbildet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med lavt selvbilde og dårlig selvtillit. Finner ingenting positivt eller interessant ved meg selv. Er det noen her som har noen konkrete tips til hvordan jeg jobber med dette?

Jeg ser de største utfordringene mine vrd dette når det kommer til menn. Nå er jeg singel og har vært singel i noen år, da kan jeg fint tenke ut hva jeg ser etter i en mann og hva jeg ikke skal finne meg i. Men så møter jeg noen og blir forelsket, og da klarer jeg ikke. Om han snakker ned til meg, ikke viser noe respekt til meg for eksempel, så overser jeg og godtar det. Jeg klarer ikke å stå opp for meg selv. Nå blir jeg jo tullete i hodet uansett når jeg liker noen/forelsker meg, men akkurat dette stikker litt dypere. Tenker, hvorfor skal han respektere meg? Hva er det ved meg som er respektabelt? Jeg må ikke innbille meg at jeg er verdt en bedre behandling, så jeg godtar det fordi jeg ikke fortjener bedre på en måte.. Jeg godtar omtrent alt. Det ligger nok litt frykt for å bli forlatt og avvist bak det også, men jeg tenker at problemene er størst når det kommer til å sette en standard og krav. Nå er jeg mest redd for å møte noen jeg blir interessert i i det hele tatt, før jeg får bygget meg opp litt.

Her er det jo ikke mennene jeg møter det er noe galt med, det sitter i hodet mitt og jeg vil gjerne endre på det. Hvordan får jeg mer selvtillit, bygger opp selvbildet og får det generelt bedre med meg selv så jeg ikke ender opp i dårlige forhold? 

Anonymkode: cd3cd...590

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?:sjenert:

Skrevet

Et godt råd,som funker;se deg i speilet hver dag og si noe fint til deg selv 💜 💜 

Anonymkode: 8257b...b18

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du?

God selvfølelse kommer fra en del ulike områder, det er litt "risky" å la menn stå for hele pakka. Dette med dating er jo litt annerledes og det ER jo mye avvisning. God selvfølelse bygges opp på flere områder - profesjonelt, sosialt etc.

Anonymkode: a90b1...d2a

Skrevet

Trene og starte med en sport man mestrer og blir god i

Anonymkode: 36630...82f

• Liker 1
Skrevet

Skriv ned minst fem positive ting om deg selv hver dag.

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler bilen som heter. Tenk positivt!! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trene og starte med en sport man mestrer og blir god i

Anonymkode: 36630...82f

Sport er ikke respektabelt for en dame. Lære seg fransk og promenere gir mye bedre selvbilde.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anbefaler bilen som heter. Tenk positivt!! 

Mente sef b o k e n

Skrevet
Akkurat nå, femme_folle skrev:

Sport er ikke respektabelt for en dame. Lære seg fransk og promenere gir mye bedre selvbilde.

????

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

????

C'est dur, meuf, det er en hard verden, sis, men nå vet du det.

Skrevet

Leo Gura: how to build confidence 

( youtube )

Anonymkode: 1c1d7...85c

Skrevet
På 6.2.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter veldig med lavt selvbilde og dårlig selvtillit. Finner ingenting positivt eller interessant ved meg selv. Er det noen her som har noen konkrete tips til hvordan jeg jobber med dette?

Jeg ser de største utfordringene mine vrd dette når det kommer til menn. Nå er jeg singel og har vært singel i noen år, da kan jeg fint tenke ut hva jeg ser etter i en mann og hva jeg ikke skal finne meg i. Men så møter jeg noen og blir forelsket, og da klarer jeg ikke. Om han snakker ned til meg, ikke viser noe respekt til meg for eksempel, så overser jeg og godtar det. Jeg klarer ikke å stå opp for meg selv. Nå blir jeg jo tullete i hodet uansett når jeg liker noen/forelsker meg, men akkurat dette stikker litt dypere. Tenker, hvorfor skal han respektere meg? Hva er det ved meg som er respektabelt? Jeg må ikke innbille meg at jeg er verdt en bedre behandling, så jeg godtar det fordi jeg ikke fortjener bedre på en måte.. Jeg godtar omtrent alt. Det ligger nok litt frykt for å bli forlatt og avvist bak det også, men jeg tenker at problemene er størst når det kommer til å sette en standard og krav. Nå er jeg mest redd for å møte noen jeg blir interessert i i det hele tatt, før jeg får bygget meg opp litt.

Her er det jo ikke mennene jeg møter det er noe galt med, det sitter i hodet mitt og jeg vil gjerne endre på det. Hvordan får jeg mer selvtillit, bygger opp selvbildet og får det generelt bedre med meg selv så jeg ikke ender opp i dårlige forhold? 

Hvis du er ærlig med deg selv så trives du jo ikke med en mann som behandler deg dårlig. Hvem gjør nå egentlig det? Bruk følelsene dine som kompass i livet. Det var et godt råd jeg fikk fra en psykolog. 

Anonymkode: 98f38...3cc

• Liker 1
Skrevet

For meg så hjalp det å begynne med noe som var skummelt/vanskelig og bare fortsette til man får det til. For meg så var det ridning. Du må kontrollere et stort dyr. For meg så føltes det etterhvert som at hvis jeg fikk til ridning, kunne jeg få til mye annet og det økte selvtilliten. Jeg rir ikke nå mer, men det har gitt meg mye og utvidet seg til andre områder i livet.

Anonymkode: 026a5...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...