AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 katten min har problemer med tannstein så vurderer å bytte for som kanskje er spesielt beregna mot tenna. noen som har erfaring med de forskjellige merkene? f.eks proplan eller royal canin? Anonymkode: 46c4d...e67
Tvist Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Jeg gir mine Royal Canin Dental. De elsker det.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Har ikke inntrykk av at tørrfor hindrer tannstein hos katt, da de kattene som får tannstein er de som spiser tørrfor. Mine er råforede på 8. året og har aldri hatt tannstein. https://feline-nutrition.org/answers/answers-what-dry-food-does-to-your-cats-teeth Anonymkode: c54fb...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke inntrykk av at tørrfor hindrer tannstein hos katt, da de kattene som får tannstein er de som spiser tørrfor. Mine er råforede på 8. året og har aldri hatt tannstein. https://feline-nutrition.org/answers/answers-what-dry-food-does-to-your-cats-teeth Anonymkode: c54fb...fbe Jepp, dette er sant. Har sluttet helt med tørrfor selv. Jeg råforer ikke 100%, men de får våtfor av høy kvalitet, omtrent kun kjøtt. Jeg pusser tennene deres. Tannpuss eller rått kjøtt er det eneste som hjelper for å unngå tannstein. Dyrlegen min sa at RC Dental ikke fungerte på tennene i det hele tatt. På tross av at de selger det der. Da sluttet jeg med det. Anonymkode: f33af...08c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Pro plan har et fôr som heter Dental Care som nok er beregnet ekstra sot tennene. Eller så går det an å bruke noe som heter plack off. Det kan strøs på maten, tørrfôr. Fåes i dyrebutikker Anonymkode: 3ab06...e0e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Dette er gull for katters tenner: De kan være kresne så jeg vil anbefale kyllingvinger av god kvalitet, landkylling eller økologiske. Om de ikke er vant med rått kan man skjære av litt av kjøttet og frese det litt i panna (ikke selve beina, de må ikke varmes opp!) og blandet det med det andre sammen med sjyet så blir det mere appetittlig for dem. Anonymkode: c54fb...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå