AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Hadde dere gitt han brød å middag .eller hva hadde dere gjort? Anonymkode: 36375...861
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Hadde gitt han middag, men så lager jeg alltid litt ekstra også da Anonymkode: 452fa...eb4 1
tonebelinda Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Klart han hadde fått mat. Når mitt barn får/lager mat, så tilbys alltid venner på besøk også mat. 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Sitat Får ikke vekk sitatboksen. Rett etter skolen ville jeg nok servert brød eller noe annet som matmuffins, omelett osv. Noe lett som metter før lekser. Mine barn og venner kommer hjem i 2tiden, og de er ihjelsultne. De vil gjerne ha noe mat, Men for oss blir det for tidlig med middag da. Hadde de vært alene, Så hadde jeg gjort klart brødmat. Senere ville jeg hatt middag og han hadde fått middag om det var greit for foreldrene. Anonymkode: 9bac1...ad6 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Siden det her er snakk om nesten hver dag ville jeg definitivt ikke gjort det til en vane at han spiser hos oss hver dag, derfor ville jeg sagt at nå måtte han hjem og spise, for vi skulle spise og gjøre feks lekser etterpå. Anonymkode: 6cd51...868 13
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Hvem er ikke sultne etter en skole/arb dag?! Om du ikke vil gi han mat må du sette ned foten for å ta han med hjem rett etter skolen! Anonymkode: 1bf57...489 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får ikke vekk sitatboksen. Rett etter skolen ville jeg nok servert brød eller noe annet som matmuffins, omelett osv. Noe lett som metter før lekser. Mine barn og venner kommer hjem i 2tiden, og de er ihjelsultne. De vil gjerne ha noe mat, Men for oss blir det for tidlig med middag da. Hadde de vært alene, Så hadde jeg gjort klart brødmat. Senere ville jeg hatt middag og han hadde fått middag om det var greit for foreldrene. Anonymkode: 9bac1...ad6 Så enig! Det eneste riktige er å spørre foreldrene om det er greit at han spiser middag hos dere. Kanskje de har middagen klar hjemme. Anonymkode: 41f23...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 ..ville dessuten forventet at hans foreldre kalte han hjem, evt sørget for at deres barn fikk den maten det skal ha. Vi vil i hvert fall ikke at våre barn skal være faste gjester ved matbordet hos andre. Anonymkode: 6cd51...868 6
Alvario Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Om de setter seg for å gjøre lekser når de kommer til dere synes jeg han også kan få seg en skive, litt havregrøt eller lignende. Er det for å leke og han bor 20 meter fra dere kan han godt få beskjed om å gå hjemmom med sekken og ta seg litt mat før han kommer til dere. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 Er det planlagt besøk en gang innimellom ville jeg servert både middag og mellommåltid. Men om det er noen som mer eller mindre uplanlagt blir med hjem så og si hver dag ville jeg ikke servert noe. Har selv en som går på barneskolen og har med seg 3-4 stykker hjem hver eneste dag. Det blir dyrt å forsørge 4 ekstra unger 5 dager i uken, og stortsett har jeg ikke kjøpt inn nok til det heller, og nei jeg kommer ikke til å begynne å kjøpe inn ekstra heller. Går kidden min på besøk til noen har han vett nok til å komme hjem når han er sulten, og kommer han ikke hjem for å spise så etterlyser jeg han lenge før kl 20.30 som de andre foreldrene gjør med sine unger. En smule irritert Anonymkode: fa9a3...062 8
Arkana Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 Jeg hadde avklart det med foreldrene først.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Barn på avtalt besøk (avtalt med foreldrene) får selvsagt mat, men ikke alle de som ramler innom i løpet av ettermiddagen. Bor man på et sted med masse unger, kan man ikke fore på alle. Jeg sender stort sett hjem unger når vi skal spise middag, og liker at andre sender hjem mine også. Kjedelig å ha forberedt middag til hele familien og så vil ikke ungene ha fordi de har spist hos venner. Da blir det en del rester igjen (og jeg hater rester ). Liker også å ha kontroll på hva ungene mine spiser, vet en del familier spiser mye junk food, gidder ikke at mine unger skal spise mye av sånt i hverdagen.
Shamgura Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 Du må selvfølgelig gi stakkarn mat. I tillegg tror jeg også at jeg ville vært i kontakt med helsesøster på skolen. Si ifra at det er en gutt i klassen til X som alltid er sulten, og at du er bekymra. Da er det opp til helsesøster å ta dette videre eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, Shamgura skrev: Du må selvfølgelig gi stakkarn mat. I tillegg tror jeg også at jeg ville vært i kontakt med helsesøster på skolen. Si ifra at det er en gutt i klassen til X som alltid er sulten, og at du er bekymra. Da er det opp til helsesøster å ta dette videre eller ei. "Stakkarn"..? Det er helt normalt å være sulten etter skole og jobb. Det betyr ikke at det er synd på ungen. Jeg var alltid skrubbsulten etter skolen, og er det alltid fremdeles etter jobb. Hva i alle dager har helsesøster med dette å gjøre? Og hvorfor er det noe å bekymre seg over? Det er vel mer et irritasjonsmoment at man nesten hver bidige dag må fø på en unge ekstra, i stedet for at ungen eter hjemme som normale unger gjør. Skal man få mat hos andre støtt og stadig og nesten hver dag, bør det være avklart med foreldre. Anonymkode: 0ff08...d79 7
Gjest NotNaomi Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, Shamgura skrev: Du må selvfølgelig gi stakkarn mat. I tillegg tror jeg også at jeg ville vært i kontakt med helsesøster på skolen. Si ifra at det er en gutt i klassen til X som alltid er sulten, og at du er bekymra. Da er det opp til helsesøster å ta dette videre eller ei. Å,vær så snill! Gi beskjed til helsesøster altså,fordi barn er sultne etter skoletid? Uff. Det er mennesker som deg som jeg håper aldri bli naboen min,eller er foreldre til mine barns venner. Fremfor å be ham gå hjem å spise på en pen måte om det er sånn,eller snakker med foreldre,så vil du kontakte helsesøster pga BEKYMRING?!
Shamgura Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "Stakkarn"..? Det er helt normalt å være sulten etter skole og jobb. Det betyr ikke at det er synd på ungen. Jeg var alltid skrubbsulten etter skolen, og er det alltid fremdeles etter jobb. Hva i alle dager har helsesøster med dette å gjøre? Og hvorfor er det noe å bekymre seg over? Det er vel mer et irritasjonsmoment at man nesten hver bidige dag må fø på en unge ekstra, i stedet for at ungen eter hjemme som normale unger gjør. Skal man få mat hos andre støtt og stadig og nesten hver dag, bør det være avklart med foreldre. Anonymkode: 0ff08...d79 Passiv aggressiv? Jeg tolka det slik at dette var en person som konstant var sulten. Å ikke gi ungen sin mat er god nok grunn til å kontakte både barnevern og helsesøster. Hvis ungen bare er sulten etter skolen, slik som du sier her, kan du vel be han komme tilbake på besøk når han har spist middag hjemme. 20 meter unna ere jo ikke noe stress 2
Shamgura Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Å,vær så snill! Gi beskjed til helsesøster altså,fordi barn er sultne etter skoletid? Uff. Det er mennesker som deg som jeg håper aldri bli naboen min,eller er foreldre til mine barns venner. Fremfor å be ham gå hjem å spise på en pen måte om det er sånn,eller snakker med foreldre,så vil du kontakte helsesøster pga BEKYMRING?! Wow, for en hyggelig kommentar. Hvis du ser den samme hyggelige kommentaren under så ser det ut som jeg har misforstått scenarioet her. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 Du kan vel si til ditt barn at ingen kan bli med rett hjem etter skolen annet enn ved avtale mellom dere?? At de kan komme etter fks en halv time etter at alle har spist? Når dere har avtale om at han kan bli med hjem ville jeg gitt brødmat. Syns ikke det er helt greit at en spiser middag borte uten å ha avklart med foreldre.
Gjest NotNaomi Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, Shamgura skrev: Wow, for en hyggelig kommentar. Hvis du ser den samme hyggelige kommentaren under så ser det ut som jeg har misforstått scenarioet her. Ja,men ærlig talt.Får håpe du misforsto ja,for maken til krisemaksimering!
Juniper Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 TS, har du noen grunn til å tro at han ikke får mat hjemme? Hvis alt er på stell hjemme, så send han hjemom for å spise. Å fore unger på den måten er litt som å fore løskatter. Det blir fort en vane og forventet av mottakeren. Hvis du får en følelse med at han ikke får det han trenger hjemme hadde jeg gitt han en skive, og tatt det med helsesøster. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå