Gå til innhold

Dusj i badekar? Mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett badekar med dusj, men den henger ikke på veggen. Dusjhodet/slangen ligger bare i karet, så vi må sitte og dusje. Er det mulig å få til en løsning der dusjhodet kommer opp i høyden uten at det koster skjorta? 

Anonymkode: 6be57...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

Anonymkode: b0b82...e99

• Liker 4
Gjest making.a.mess
Skrevet

Kjære deg, en stang til å feste dusjhodet på koster nesten ingenting. Det kreves heller ikke hjerneceller å montere den. Stikk på sparkjøp eller en annen billigbutikk

Skrevet

kjøp et dusjfeste

Anonymkode: 58284...37e

• Liker 1
Skrevet

Kjøp dusjfeste.

Men pass på! Hvis du borrer i vegg med membran må du få en rørlegger til å montere den dersom det er viktig for deg å få skadene dekket hvis det skulle bli fuktskader ved skruefestene.

Skrevet
5 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Kjære deg, en stang til å feste dusjhodet på koster nesten ingenting. Det kreves heller ikke hjerneceller å montere den. Stikk på sparkjøp eller en annen billigbutikk

Hvorfor så nedlatende mot noen som spør om hjelp og råd? 

2 minutter siden, Mippi skrev:

Men pass på! Hvis du borrer i vegg med membran må du få en rørlegger til å montere den dersom det er viktig for deg å få skadene dekket hvis det skulle bli fuktskader ved skruefestene.

Dette er faktisk veldig viktig, ellers blir det kjempetrøbbel med lekkasjer. Bruk rørlegger og vær helt sikker på at det blir gjort ordentlig.

Anonymkode: 3b166...adc

• Liker 1
Skrevet

Også bør du være sikker på at det faktisk er membran på veggen (ikke bare gulvet) før du begynner å dusje direkte på veggen. Det er kanskje en grunn til at det ikke er veggfeste der? 

Anonymkode: 4ce7d...4cd

Skrevet

Beklager, ser jeg har formulert meg MEGET dårlig i HI. 

Det er ikke mulighet til å henge noe opp på veggen(badekaret står «inntil» vindu, men er ikke tett bak, så må ha forheng foran konstant), så jeg tenkte egentlig på andre løsninger? Noe utradisjonelt? 

Nå har vi dusjforheng rundt hele karet, så vurderer å gaffateipe dusjhodet fast til opphenget 😂 

Skrevet
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, ser jeg har formulert meg MEGET dårlig i HI. 

Det er ikke mulighet til å henge noe opp på veggen(badekaret står «inntil» vindu, men er ikke tett bak, så må ha forheng foran konstant), så jeg tenkte egentlig på andre løsninger? Noe utradisjonelt? 

Nå har vi dusjforheng rundt hele karet, så vurderer å gaffateipe dusjhodet fast til opphenget 😂 

Hva med å feste noe fra tak?

Anonymkode: c50f4...0ad

Skrevet

Du kan jo henge opp dusjforheng på veggene som blir utsatt for vann. Nå for tiden har jeg inntrykk av at både speilskap og annet i moderne bad blir limt på, dvs. de bruker ikke skruer. Spør en forhandler om riktig limtype.

Skrevet
9 timer siden, Atea skrev:

Du kan jo henge opp dusjforheng på veggene som blir utsatt for vann. Nå for tiden har jeg inntrykk av at både speilskap og annet i moderne bad blir limt på, dvs. de bruker ikke skruer. Spør en forhandler om riktig limtype.

Det stemmer ikke. Man skrur møbler opp på bad. Både speilskap, servantskap, dusjgarnityr osv. 

Anonymkode: e3128...326

Skrevet

Ta et bilde og dra til en rørleggerbutikk. De kan sikkert gi deg råd, de er borti slike saker ofte.

Anonymkode: e3128...326

Skrevet

Altså, det er jo bare å kjøpe ne dusj med lengre slange? Da kan dere stå? Ellers så er det bare å feste dusjen på veggen ved enden av badekaret (slik ellers dusjer er festet i kabinett osv). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...