AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Hei! Vi skal male gulvet i ganga på nytt og vil ha ny farge. Noen som har tips til en som er praktisk og fin? Anonymkode: 7a7d8...9ff
Gjest padawan Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Hva slags gulv er det? TreStjerner er den eneste jeg egentlig har praktisk erfaring med og den likte jeg veldig godt. Du kan få den blandet i nær sagt alle farver.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Faktisk usikker på hva slags gulv det er, overtar familiehus i mars, så bor der ikke akkurat nå 😊 men vet at gulvet alltid har vært malt siden det ble bygget. Har du tips til farge? Har lyst gulv her jeg bor nå, det blir det ikke 😅 Anonymkode: 7a7d8...9ff
Belima Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Male tregulv med TreStjerner Gulvmaling Steg 1 Tre/parkett: Flaten må være ren, tørr og fri for såpe, bonevoks og fettstoffer. Rens med TreStjerner Gulvrens. Tidligere malte og lakkerte flater mattslipes. Ubehandlet og nedslipt treverk påføres 2 strøk Trestjerner Sperregrunning. Tidligere behandlede gulv påføres 1- 2 strøk Trestjerner Sperregrunning. Grunningen MÅ tørke 12 timer mellom hvert strøk. Påfør deretter 2–3 strøk TreStjerner Gulvmaling. (Tok dette fra leverandøren) Det virker som om det er en stor jobb å male gulvene på nytt, men har dere god tid, så går det jo fint. Jeg synes grå gulv er pent å se på, ikke for lys farge og ikke for mørkt. Alt synes på veldig mørke gulv, men det må jo også passe til farger dere eventuelt har fra før på møbler etc.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Brunt er praktisk og fint hvis man velger en fin farge. Anonymkode: ca998...03a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Brunt er praktisk og fint hvis man velger en fin farge. Anonymkode: ca998...03a Brukt er sjeldent pent som maling. Men er enig i at det er fint om man velger en olje eller beis Anonymkode: b9332...fee
Rumle Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Lurer på å male noen gulv jeg også. Hvor matt må man egentlig slipe før man maler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå