AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Så mange som skriver at barna har trang forhud osv. Sjekker dere sånt?når de er så liten? Sier de at det er ondt å tisse eller bare sjekker dere? Er dette noe man bør gjøre?har ikke tenkt på det i det hele tatt. Mannen hadde trang forhud og opererte når han var voksen. Er dette arvelig?Hvordan merker man at det er trangt? Skal den bare gli bak selv om de er liten? Betennelse osv vil man vel se om den er hoven eller de klager? Takk for svar Anonymkode: d7494...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Fant noe svar, stemmer dette? Noen som har fått beskjed om noe annet? https://www.lommelegen.no/annet/legesvar/trang-forhud/69115530 Ts Anonymkode: d7494...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Vi oppdaget at min sønn hadde trang forhud da han var 5 år. Han fikk vondt i penis, og på barns vis skulle jo mamma hjelpe, men jeg klarte ikke å dra forhud tilbake, for å se om det var sår eller rusk. Gikk til legen, og det var et rusk som hadde kommet under, men legen sa da at forhuden var trang. Måtte ta noen kurer med en salve som skulle hjelpe, men siden det ikke hjalp tilstrekkelig måtte gutten til slutt ta et snitt i forhuden. Anonymkode: b619a...beb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi oppdaget at min sønn hadde trang forhud da han var 5 år. Han fikk vondt i penis, og på barns vis skulle jo mamma hjelpe, men jeg klarte ikke å dra forhud tilbake, for å se om det var sår eller rusk. Gikk til legen, og det var et rusk som hadde kommet under, men legen sa da at forhuden var trang. Måtte ta noen kurer med en salve som skulle hjelpe, men siden det ikke hjalp tilstrekkelig måtte gutten til slutt ta et snitt i forhuden. Anonymkode: b619a...beb Ok. Så de vil merke noe ubehag eller ondt om ting ikke er som de skal? Føles bare så rart å skulle sjekke forhuden på barnet sitt. Ts Anonymkode: d7494...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Min på 3år har begynt å synes det er spennende å oppdage tissen sin og da har jeg lagt merke til at det ikke er noe problem.. usikker på hvordan jeg ville sjekket det ellers Anonymkode: df05e...a48
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Jeg har to gutter. På ene har jeg visst at forhuden var trang siden han begynte å stå når han tisset, han får en ballong foran. Han driver på med behandling nå for å få den til å utvide seg, bestemt av lege. Den andre har jeg alltid visst ikke har trang forhud, fordi den har glidd tilbake av seg selv når han får reisning hele veien. Hvordan det ser ut på gutter som er midt imellom, som har normal forhud som etterhvert løsner og passer fint, det aner jeg ikke.. Anonymkode: e1a83...fe6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Så de vil merke noe ubehag eller ondt om ting ikke er som de skal? Føles bare så rart å skulle sjekke forhuden på barnet sitt. Ts Anonymkode: d7494...7d0 De vil jo merke om den er vanskelig å ta tilbake og frem, men spørs om de sier noe, de vet jo ikke annet. Noen merker det ved at de tar den tilbake, så sitter den bom fast og de må ha legehjelp. Anonymkode: e1a83...fe6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 Det er helt normalt at den ikke kan dras tilbake når de er små. Mener å ha lest at det er frem til ca 6 års alder, men det er veldig individuelt. Har de smerter eller får "ballong" når de tisser som en over beskriver, så ville jeg fått det undersøkt av lege. Hadde ikke begynt å undersøke selv, for det er jeg ikke kompetent til. Anonymkode: bbf8f...202
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Ok. Tusen takk for gode svar alle sammen Ts Anonymkode: d7494...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå