AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Har datet en fyr i en måned nå (han er 27, jeg 26) og begynner å bli litt kjent, men blir litt bekymra over noen av holdningene hans og når vi diskuterte i går ble jeg betenkt.. Vi snakket om tinder, damer og menn og dating og da sa han for det første at mange damer tror de er mye penere og mer attraktive enn de er og er høye på seg selv, for det andre at man ikke må gi for mye komplimenter når man Sjekker nettopp på grunn av det over... jeg synes dette er skikkelig ekle holdninger, men overreagerer jeg?! Anonymkode: a83d6...7ce
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Du overreagerer ikke! Mistenker at det er mere ting enn de du nevner her som du reagerte på også. Hvis du får dårlig magefølelse allerede nå ville jeg valgt å avslutte heller tidlig enn å bli dratt enda mer inn i visvaset hans. Hva han da tenker om deg hadde jeg gitt blankt f... i. Anonymkode: ac01f...3c8 16
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Jeg hadde heller ikke likt det, men det er dessverre mange gutter som har lest litt for mange sjekkebøker og plukket opp disse latterlige holdningene Anonymkode: 3f22b...0cc 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Virker ikke som fyren har grunnleggende respektable holdninger til damer, jeg hadde ikke likt det. Anonymkode: 6656b...dca 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 En veldig rar ting å si til noen man dater. Han vil nok "jekke deg litt ned". Usikkerhet, antakeligvis. Anonymkode: 0adcb...d4e 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde heller ikke likt det, men det er dessverre mange gutter som har lest litt for mange sjekkebøker og plukket opp disse latterlige holdningene Anonymkode: 3f22b...0cc Men så sier det ganske mye om holdningene til disse guttene når de plukker opp en sjekkebok og blindt blir kvinnehater da. Dealbreaker. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker ikke som fyren har grunnleggende respektable holdninger til damer, jeg hadde ikke likt det. Anonymkode: 6656b...dca Enig. Hadde vært dealbreaker for meg! En kjæreste er trossalt en man skal leve med i mange år, helst resten av livet, så å vite at han respekterer kvinner er nr 1 for en god relasjon! Nedlatende holdninger han viser her vil bare komme mer og mer til syne jo lenger dere har kjent hverandre, og plutselig står han å spør deg hvem du tror du er som spør han om han ikke kan stå opp med ungen en natt når du er utslitt og roper at du ekke så jævla digg selvom du tar på deg mascara så han kan få mye bedre om du fortsetter å "kommandere" han sånn og ødelegger selvrespekten din og livet ditt helt. Anonymkode: 90a94...4e0 8
Gjest Minesveiper Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Har datet en fyr i en måned nå (han er 27, jeg 26) og begynner å bli litt kjent, men blir litt bekymra over noen av holdningene hans og når vi diskuterte i går ble jeg betenkt.. Vi snakket om tinder, damer og menn og dating og da sa han for det første at mange damer tror de er mye penere og mer attraktive enn de er og er høye på seg selv, for det andre at man ikke må gi for mye komplimenter når man Sjekker nettopp på grunn av det over... jeg synes dette er skikkelig ekle holdninger, men overreagerer jeg?! Anonymkode: a83d6...7ce At en mann har disse holdningene, og negative holdninger generelt er jo et tegn på at han ikke har hatt den største suksessen på damefronten. Har du lest tinder tråden min? Der jeg tilfeldigvis brukte en boost, og så rant plutselig liksene inn. En veldig vanlig oppfatning blant menn er at kvinner får langt flere matcher enn menn på appen, noe som gir mening siden menn liker 45% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt, mens kvinner liker 15% av profilene de ser gjennom. https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-motte-gutter-som-bare-var-pa-tinder-for-sex-hvis-noen-ber-deg-om-a-komme-hjem-og-se-film-styr-unna/67357801 Tinderella kunne date opptil 3 menn i uken fra appen, mens vanlige menn får knapt matcher. Dette i tillegg til at kvinner generelt får bedre respons på nettdating blir et stort irritasjonsmoment for menn som ikke klarer å møte kvinner i virkeligheten. En av grunnene til at menn bruker datingapper og nettdating er jo for å kunne slippe måtte ta initiativ på sosiale arenaer. Jeg tror tanken er at "kvinner er høye på seg selv" fordi gjennomsnittskvinnen får mer oppmerksomhet enn gjennomsnittsmannen, og siden kvinnen har større tilbud generelt har hun høyere tanker om egen verdi. At mannen er noe bitter stemmer nok, men det gjør han ikke til en dårlig person nødvendigvis. Du kan jo se det litt an å se om det kommer flere negative holdninger. Hvis han bare er sur og bitter tvers gjennom er han ikke noe å samle på. Ellers er jeg ganske uenig i at man ikke skal gi komplimenter.. Litt av greien er jo å si hva man liker med kvinnen, og hva som gjør at hun er spesiell for akkurat meg. Endret 6. februar 2018 av Minesveiper
Gjest GiftMann38 Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Har datet en fyr i en måned nå (han er 27, jeg 26) og begynner å bli litt kjent, men blir litt bekymra over noen av holdningene hans og når vi diskuterte i går ble jeg betenkt.. Vi snakket om tinder, damer og menn og dating og da sa han for det første at mange damer tror de er mye penere og mer attraktive enn de er og er høye på seg selv, for det andre at man ikke må gi for mye komplimenter når man Sjekker nettopp på grunn av det over... jeg synes dette er skikkelig ekle holdninger, men overreagerer jeg?! Anonymkode: a83d6...7ce Han har jo helt rett. Dette er ingenting å ta på vei for, hvis du vil ha en tøffel finnes det nok av dem der ute, men når du dater en slik fyr så tillater jeg meg å tvile på om det er det du egentlig vil ha (noe du i såfall har til felles med de fleste kvinner). Endret 6. februar 2018 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Han finner sikkert mange av dine holdninger ekle også TS, men sexen er vel verdt det foreløpig? Anonymkode: 823ee...b88
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, Minesveiper skrev: At en mann har disse holdningene, og negative holdninger generelt er jo et tegn på at han ikke har hatt den største suksessen på damefronten. Har du lest tinder tråden min? Der jeg tilfeldigvis brukte en boost, og så rant plutselig liksene inn. En veldig vanlig oppfatning blant menn er at kvinner får langt flere matcher enn menn på appen, noe som gir mening siden menn liker 45% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt, mens kvinner liker 15% av profilene de ser gjennom. https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-motte-gutter-som-bare-var-pa-tinder-for-sex-hvis-noen-ber-deg-om-a-komme-hjem-og-se-film-styr-unna/67357801 Tinderella kunne date opptil 3 menn i uken fra appen, mens vanlige menn får knapt matcher. Dette i tillegg til at kvinner generelt får bedre respons på nettdating blir et stort irritasjonsmoment for menn som ikke klarer å møte kvinner i virkeligheten. En av grunnene til at menn bruker datingapper og nettdating er jo for å kunne slippe måtte ta initiativ på sosiale arenaer. Jeg tror tanken er at "kvinner er høye på seg selv" fordi gjennomsnittskvinnen får mer oppmerksomhet enn gjennomsnittsmannen, og siden kvinnen har større tilbud generelt har hun høyere tanker om egen verdi. At mannen er noe bitter stemmer nok, men det gjør han ikke til en dårlig person nødvendigvis. Du kan jo se det litt an å se om det kommer flere negative holdninger. Hvis han bare er sur og bitter tvers gjennom er han ikke noe å samle på. Ellers er jeg ganske uenig i at man ikke skal gi komplimenter.. Litt av greien er jo å si hva man liker med kvinnen, og hva som gjør at hun er spesiell for akkurat meg. Jeg må skyte inn her at selv om jenter gjerne får mer oppmerksomhet og mer matcher, betyr ikke dette at de like lett får seg kjæresten. Kvalitet er bedre enn kvantitet liksom... Vi får mye useriøse forespørsler og møter mange useriøse menn. Livet er ikke lettere som kvinne enn som mann på datingfronten, bare fordi vi får mer oppmerksomhet. Hadde dere mannfolk blitt glade om 80% av oppmerksomheten dere fikk var prostituerte? Selv om oppmerksomheten var høy? Anonymkode: 4f1a0...403 5
OlsenHansen Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må skyte inn her at selv om jenter gjerne får mer oppmerksomhet og mer matcher, betyr ikke dette at de like lett får seg kjæresten. Kvalitet er bedre enn kvantitet liksom... Vi får mye useriøse forespørsler og møter mange useriøse menn. Livet er ikke lettere som kvinne enn som mann på datingfronten, bare fordi vi får mer oppmerksomhet. Hadde dere mannfolk blitt glade om 80% av oppmerksomheten dere fikk var prostituerte? Selv om oppmerksomheten var høy? Anonymkode: 4f1a0...403 Menn tar seg sjelden betalt for sex, så ikke akkurat en passende analogi. Noe mer passende blir: hadde vi hatt noe imot at 80% av forespørslene var fra kvinner som ville ha uforpliktende sex? Tja..
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 12 minutter siden, Minesveiper skrev: At en mann har disse holdningene, og negative holdninger generelt er jo et tegn på at han ikke har hatt den største suksessen på damefronten. Har du lest tinder tråden min? Der jeg tilfeldigvis brukte en boost, og så rant plutselig liksene inn. En veldig vanlig oppfatning blant menn er at kvinner får langt flere matcher enn menn på appen, noe som gir mening siden menn liker 45% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt, mens kvinner liker 15% av profilene de ser gjennom. https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-motte-gutter-som-bare-var-pa-tinder-for-sex-hvis-noen-ber-deg-om-a-komme-hjem-og-se-film-styr-unna/67357801 Tinderella kunne date opptil 3 menn i uken fra appen, mens vanlige menn får knapt matcher. Dette i tillegg til at kvinner generelt får bedre respons på nettdating blir et stort irritasjonsmoment for menn som ikke klarer å møte kvinner i virkeligheten. En av grunnene til at menn bruker datingapper og nettdating er jo for å kunne slippe måtte ta initiativ på sosiale arenaer. Jeg tror tanken er at "kvinner er høye på seg selv" fordi gjennomsnittskvinnen får mer oppmerksomhet enn gjennomsnittsmannen, og siden kvinnen har større tilbud generelt har hun høyere tanker om egen verdi. At mannen er noe bitter stemmer nok, men det gjør han ikke til en dårlig person nødvendigvis. Du kan jo se det litt an å se om det kommer flere negative holdninger. Hvis han bare er sur og bitter tvers gjennom er han ikke noe å samle på. Ellers er jeg ganske uenig i at man ikke skal gi komplimenter.. Litt av greien er jo å si hva man liker med kvinnen, og hva som gjør at hun er spesiell for akkurat meg. Blablabla, at mannen ikke har hatt suksess på damefronten gir han ingen grunn til å rakke ned på kvinner fordet. Anonymkode: 90a94...4e0 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde dere mannfolk blitt glade om 80% av oppmerksomheten dere fikk var prostituerte? Selv om oppmerksomheten var høy? Anonymkode: 4f1a0...403 hmmmmmmmmmmmmmmmm Ja Anonymkode: 823ee...b88
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, OlsenHansen skrev: Menn tar seg sjelden betalt for sex, så ikke akkurat en passende analogi. Noe mer passende blir: hadde vi hatt noe imot at 80% av forespørslene var fra kvinner som ville ha uforpliktende sex? Tja.. Det er ikke poenget. Og den sammenligningen er ikke korrekt den du kommer med. Flere menn enn kvinner ønsker jo uforpliktende sex, så det er ikke et stort problem. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blablabla, at mannen ikke har hatt suksess på damefronten gir han ingen grunn til å rakke ned på kvinner fordet. Anonymkode: 90a94...4e0 Enig! Anonymkode: 4f1a0...403 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hmmmmmmmmmmmmmmmm Ja Anonymkode: 823ee...b88 Anonymkode: 4f1a0...403
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 10 minutter siden, GiftMann38 skrev: Han har jo helt rett. Dette er ingenting å ta på vei for, hvis du vil ha en tøffel finnes det nok av dem der ute, men når du dater en slik fyr så tillater jeg meg å tvile på om det er det du egentlig vil ha (noe du i såfall har til felles med de fleste kvinner). Såååå, hvis det å ha respektfull holdning til kvinner, vite hva som passer seg å si og ikke si for vise gode holdninger til en date, og ikke spre bitterheten sin ut over et helt kjønn gjør en til en tøffel så Jatakk til tøfler! Altså mange menn er motbydelig urenslige og ekle og late, men det er jo ikke sånn man sitter å sier til en mann man dater akuratt. Forsåvidt er dette "tøffel" begrepet kun negativt i menns øyne som ikke får seg dame selv, fordi de må ha et eller annet å rakke ned på med andre menn og kvinnene som velger de. Det er INGENTING negativt med å være snill, hjelpsom, lytte til daten/kjæresten sin , bidra og fungere som en tosomhet og respektere hverandre som trossalt er hele poenget med et forhold. Anonymkode: 90a94...4e0 8
Gjest Minesveiper Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg må skyte inn her at selv om jenter gjerne får mer oppmerksomhet og mer matcher, betyr ikke dette at de like lett får seg kjæresten. Kvalitet er bedre enn kvantitet liksom... Vi får mye useriøse forespørsler og møter mange useriøse menn. Livet er ikke lettere som kvinne enn som mann på datingfronten, bare fordi vi får mer oppmerksomhet. Hadde dere mannfolk blitt glade om 80% av oppmerksomheten dere fikk var prostituerte? Selv om oppmerksomheten var høy? Anonymkode: 4f1a0...403 Dette er jeg klar over, og det kommer også fram i artikkelen jeg poostet om tinderalla. Jeg er en litt seriøs fyr, så for meg ville ikke mer oppmerksomhet hjulpet noe særlig, men for andre menn ville det hjulpet. Grunnen til at mange menn blir bitre er fordi de ikke føler seg relevante for det motsatte kjønn i det hele tatt. Mange menn hadde vært glad for å være i en posisjon hvor de kunne hatt mye uforpliktende sex. Når man ønsker noe seriøst slik som du påpeker, kan mye oppmerksomheten være en form for støy fordi man må sile ut de som er useriøse. Problematikken din handler mer om hvordan får jeg den jeg vil ha til å ønske noe seriøst med meg. Problematikken til menn handler mer om: "Hvorfor er ikke jeg relevant?", og det skaper en masse bitterhet noe man ser veldig tydelig på forumet her. " Norske kvinner er for kresne, utenlandske kvinner er bedre, ikke gi komplimenter til kvinner fordi de er for høye på seg selv, osv". Alt dette bunner i en frustrasjon over hvordan kjønnsdynamikken fungerer, og vanlige menn føler at kvinner har det lettere siden dere får den oppmerksomheten mennene selv ønsker å få. Jeg mener ikke at det er lettere å være i den posisjonen som du beskriver når man ønsker noe seriøst, men menn og kvinner som ønsker den type oppmerksomhet vil mene at det er lettere siden det da vil tilfredsstille behovene de har.
Jens Even Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Såååå, hvis det å ha respektfull holdning til kvinner, vite hva som passer seg å si og ikke si for vise gode holdninger til en date, og ikke spre bitterheten sin ut over et helt kjønn gjør en til en tøffel så Jatakk til tøfler! Altså mange menn er motbydelig urenslige og ekle og late, men det er jo ikke sånn man sitter å sier til en mann man dater akuratt. Forsåvidt er dette "tøffel" begrepet kun negativt i menns øyne som ikke får seg dame selv, fordi de må ha et eller annet å rakke ned på med andre menn og kvinnene som velger de. Det er INGENTING negativt med å være snill, hjelpsom, lytte til daten/kjæresten sin , bidra og fungere som en tosomhet og respektere hverandre som trossalt er hele poenget med et forhold. Anonymkode: 90a94...4e0 Han sier heller ikke at kvinner er ekle. Han sier at det ofte ikke er samsvar mellom deres egen vurdering og virkeligheten. Når du leser om kvinnfolk som oppriktig mener at menn skal rope fra fjelltopper om hvor takknemlige de er for dama, så vil man heller ha ei misfornøyd dame man kan slenge dritt til, enn å fore egoet hennes.
Jens Even Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker said: Men så sier det ganske mye om holdningene til disse guttene når de plukker opp en sjekkebok og blindt blir kvinnehater da. Dealbreaker. Anonymkode: 90a94...4e0 Hvordan påvirker sjekkebøker menns holdninger til kvinners overvurdering av egen attraktivitet?
Jens Even Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde heller ikke likt det, men det er dessverre mange gutter som har lest litt for mange sjekkebøker og plukket opp disse latterlige holdningene Anonymkode: 3f22b...0cc Så hvis jeg syns det er motbydelig med en 5-er forventer å blispandert på for å sitte å prate om seg selv hele kvelden, så er det pga sjekkebøker? Det har ingenting med min evne til å vurdere andres menneskers karakter ut i fra holdningene deres?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå