Gå til innhold

Katt som er veldig tilknyttet eieren sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en katt som er 6 måneder , snart 7 måneder . 
Jeg har vært mye hjemme med henne siden hun kom inn i huset.  Grunnet at jeg bare går på skole to dager i uka. 

Og nå i det siste har jeg slitet veldig mye med at hun vekker meg på morgningen og skal kose med meg. Da snakker vi om at klokka kan være fra 4-6 på morgningen . Og med tanke på at jeg har fri mange dager i uka så er ikke dette ideelelt i lengden.

Dette skjer også når det er helg. Jeg har lært henne til at hun skal sove om natten. Så når vi legger oss så legger hun seg å. Og hun sover fram til morgningen. 

Men da vekker hun jo meg som er den som pleier og gi henne mat. Hun har mat i skålen når jeg sjekker.   Men vekker meg uansett for og kose. 

Dette har skjedd nå en stund og jeg ser at hun er veldig avhenging av meg. Hun har aldri vært borte fra meg en natt en gang. Og hun piper hvis jeg er på badet og hun ikke er med inn dit. Hun skal helt kose med meg selvom jeg har en samboer som også er villig til å gi henne oppmerksomhet. 

Jeg vurderer nesten og skaffe meg en katt til for at hun skal da ha noen og være med. Sånn at det ikke bare er meg. Så lurer litt på om noen har noen gode råd og om det å skaffe seg en til katt vil hjelpe. Da har man jo alltid noen å være med. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En katt til kan hjelpe ja. Jeg har alltid hatt to slik at de ikke er alene om eg er på jobb osv. Jeg ser på dem at de er tryggere når de er to, både hjemme alene og hos feks dyrlegen :) 

Anonymkode: 415fe...f8a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En katt til kan hjelpe ja. Jeg har alltid hatt to slik at de ikke er alene om eg er på jobb osv. Jeg ser på dem at de er tryggere når de er to, både hjemme alene og hos feks dyrlegen :) 

Ja altså jeg er jo fortsatt mye hjemme og hun er jo så avhening av meg . Så derfor har jeg tenkt på om det hadde vært lurt og skaffe en til slik at hun da for gleden av og være med noen andre enn bare meg 

Skrevet
1 time siden, Kattejenta skrev:

Ja altså jeg er jo fortsatt mye hjemme og hun er jo så avhening av meg . Så derfor har jeg tenkt på om det hadde vært lurt og skaffe en til slik at hun da for gleden av og være med noen andre enn bare meg 

Syns det høres ut som en god ide :) 

Skrevet

Tipper pus vekker deg fordi hun kjeder seg (og er kosesjuk), så en katt til kan gjerne hjelpe. Må bare håpe du ikke ender opp med to katter som vekker deg kl 4 om natten.

• Liker 2
Skrevet

Hadde samme problem. Vi sover sammen, men om hun forstyrrer må hun sove på badet. Tok ei lite uke. Nå ligger hun pinn i ro så lenge jeg sover. Hun må gjerne ligge inntil eller flytte seg i løpet av natta, men å styrke/klappe på meg med poten er no-go.

Anonymkode: 81d4e...2ec

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Min å vekker meg kl 4 5  på morran . Sulten og så kose litt så ut . Han kjeder seg veldig . For Kaldt for han ute så han går ikke ut selv . Må bli med ut døra.  Da kan han være ute en halvtime time. . Gleder meg til sommer da kan jeg ha vindu oppe g han styrer selv når han går ut. 

• 2 uker senere...
Skrevet
On 2/6/2018 at 1:32 PM, Solstråletårer said:

Min å vekker meg kl 4 5  på morran . Sulten og så kose litt så ut . Han kjeder seg veldig . For Kaldt for han ute så han går ikke ut selv . Må bli med ut døra.  Da kan han være ute en halvtime time. . Gleder meg til sommer da kan jeg ha vindu oppe g han styrer selv når han går ut. 

Min vekker meg nesten hver natt, såpass tidlig som rundt 3 midt på natta. Vil ha kos og tydeligvis kjeder seg, men vil ikke ut. Om sommeren bruker hun katteluke når hun vil ut, og sover gjennom natta da hun er sliten etter en hel dag ute. 

Anbefaler katteluke hvis din katt vekker deg for å bli sluppet ut.

Jeg tenker generelt at dette med vekkinga om natten er en del av dealen når du bestemmer deg for å ha en katt. Det går an å venne seg til det.

Anonymkode: 16c9d...13a

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Leier så kattedør  funker ikke.  Tar det på kjøpet å ha katt det med å bli vekket. Og han er en go pus så han blir fort tilgitt.  Bare savner å sove en hel natt. 

Skrevet

Har ikke sovet en hel natt siden 2010 pga katta... 

Skal aldri ha katt igjen!

Anonymkode: dc63e...698

Skrevet
På 6.2.2018 den 10.51, Kattejenta skrev:

Jeg har vært mye hjemme med henne siden hun kom inn i huset.  Grunnet at jeg bare går på skole to dager i uka. 

Og nå i det siste har jeg slitet veldig mye med at hun vekker meg på morgningen og skal kose med meg. Da snakker vi om at klokka kan være fra 4-6 på morgningen . Og med tanke på at jeg har fri mange dager i uka så er ikke dette ideelelt i lengden.

Dette skjer også når det er helg. Jeg har lært henne til at hun skal sove om natten. Så når vi legger oss så legger hun seg å. Og hun sover fram til morgningen. 

Men da vekker hun jo meg som er den som pleier og gi henne mat. Hun har mat i skålen når jeg sjekker.   Men vekker meg uansett for og kose. 

Dette har skjedd nå en stund og jeg ser at hun er veldig avhenging av meg. Hun har aldri vært borte fra meg en natt en gang. Og hun piper hvis jeg er på badet og hun ikke er med inn dit. Hun skal helt kose med meg selvom jeg har en samboer som også er villig til å gi henne oppmerksomhet. 

Jeg vurderer nesten og skaffe meg en katt til for at hun skal da ha noen og være med. Sånn at det ikke bare er meg. Så lurer litt på om noen har noen gode råd og om det å skaffe seg en til katt vil hjelpe. Da har man jo alltid noen å være med. 

Ikke dumt å skaffe en katt til. Men la være å gi katten oppmerksomhet når den vekker deg tidlig. Jeg har sluttet helt med å stryke og kose med kattene om de vekker meg om natta. 

Men med to katter så har de litt mer selskap.

lykke til!

Anonymkode: 5b040...650

Skrevet
På 6.2.2018 den 10.51, Kattejenta skrev:

Det du beskriver er typisk for en ung katt. Det roer seg med tiden. Og for oss hjalp det ikke at vi hadde katt fra før :fnise: 

Anonymkode: b3517...3d0

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sovet en hel natt siden 2010 pga katta... 

Skal aldri ha katt igjen!

Hahaha, samme her! Men er ikke helt sikker på at jeg ikke skal ha katt igjen. Går jo an å få seg en voksen katt som ikke er vant til å sove på soverommet. :laugh:

Anonymkode: a1183...b6a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahaha, samme her! Men er ikke helt sikker på at jeg ikke skal ha katt igjen. Går jo an å få seg en voksen katt som ikke er vant til å sove på soverommet. :laugh:

Anonymkode: a1183...b6a

Det kan være at jeg ombestemmer meg en gang i fremtiden. Jeg må få sove ut noen år først hvertfall. 

Kreket her pleier ikke å sove på soverommet men kommer inn og skraper på gulvet som om hun skal eller har gjort fra seg. DA våkner jeg på sekundet. Eller så kvesser hun klørne på møbler og tepper, hun vet at jeg reagerer kjapt da også. 

Når det er liv i meg så sprader hun snakkende og fornøyd mot utgangsdøra mens halen vibrerer rett opp... super happy. Det er sååååå irriterende.

Skrevet

Skjønner at vi er heldige. Alle våre katter sover når vi sover. Morgenrutinen hos oss er: Jeg rusler på kjøkkenet for å sette på kaffen. Etter 10 minutter kommer mannen min, etterfulgt av en katt - begge halvt i svime fordi de ikke er helt våkne. Den andre katten må vi mer eller mindre hive ut av senga. Deretter er hun sur i minst en time fordi hun blir jaget ut av senga. 

Vi har hatt katter i 13 år. Aldri opplevd å bli vekket av en katt midt på natta. 

Anonymkode: 1b2fb...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...