Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier...

Jeg fikk positiv el-test fredag ettermiddag (billigest + Clearblue digital). Har hatt negative tester siden lørdag. Mye El-slim fredag og lørdag, klart og strekkbar, ser ut som eggehvite og renner bokstavelig talt ut av meg når jeg går på do. Temperaturen min ligger vanligvis rundt 36,5-36,7 før eggløsning målt i senga hver morgen før jeg står opp. Fredag var den 36,5, Lørdag 36,8, Søndag 36,5 (måling tatt tidligere på morgenen enn normalt, test tatt senere på morgenen - altså senere enn normalt viste 36,7), i går og i dag har den lagt på 36,8. I dag har jeg el-lignende smerter i magen, som veksler mellom stikk i ve.side og mensmurringer. Jeg begynner derfor å lure på om det er i dag jeg har eggløsning? Når jeg gikk på do nå hadde jeg litt strekkbart slim, men dette var ikke klart det var mer hvitt/gulaktig og minner om slim som jeg bruker å ha en dag eller to før det blanke el-slimet kommer. Jeg er helt ny på dette med temping og el-testing, og søker svar fra dere som har litt mere erfaring. Tror dere EL har vært eller kan man få eggløsning fire dager etter positiv el-test til tross for negative tester siste tre dagene? Vi har jobba hardt  i bingen den siste uka, så hadde ikke skadet med en pause i dag....:P

Anonymkode: 8e9e2...728

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor friske kvinner stresser med EL-tester og temping. Ha sex annenhver dag rundt eggløsning, så blir det baby ut av det. Slapp av.

Anonymkode: 13a82...436

• Liker 3
Skrevet

Anonym: Du vet jo ingenting om mine eller andres grunner for temping og testing... 

Andre ? 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor friske kvinner stresser med EL-tester og temping. Ha sex annenhver dag rundt eggløsning, så blir det baby ut av det. Slapp av.

Hvorfor svarer du på en sånn tråd, egentlig? Jeg for min del hadde sex rundt da jeg trodde jeg hadde EL i seks måneder uten å lykkes, så testet jeg med EL-tester og det viste seg at jeg hadde EL 8 dager tidligere enn jeg trodde. 

Det finnes også par hvor den ene er bortreist store deler av måneden, slik at timing er avgjørende. Om man rekker den siste runden før han løper ut døren er relativt viktig da..

Anonymkode: f48a7...258

Skrevet

Tror reell eggløsning var på lørdag. Det er ikke uvanlig med smerter litt etterpå fordi egget vokser inni en slags cyste som sprekker opp så det kan bli litt trykk i eggstokkområdet også etter eggløsnning.

Anonymkode: 6c8cd...4c1

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullprat. Det er UTROLIG mange som strever med å bli gravide, og de aller fleste vet ikke at det gjelder dem før de har prøvd. Hvis du blir lett gravid syns jeg du skal prise deg lykkelig for det, ha litt empati med andre som ikke er like heldige, og holde kommentarer som dette for deg selv. Det hjelper ingen.

Til HI: Jeg tipper at EL var lørdag, eller kanskje søndag. Smertene du føler nå kan skyldes at egglederne beveger seg litt for å hjelpe egget på vei mot livmoren. Både tester, slim og temp tyder på at EL er overstått, så dere kan sikkert ta en pause hvis det ikke frister med mer sengekos akkurat nå.

Lykke til! :klem:

Anonymkode: 84449...1af

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville testet på nytt :)

Anonymkode: 01e1d...8b3

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor svarer du på en sånn tråd, egentlig? Jeg for min del hadde sex rundt da jeg trodde jeg hadde EL i seks måneder uten å lykkes, så testet jeg med EL-tester og det viste seg at jeg hadde EL 8 dager tidligere enn jeg trodde. 

Ha sex annenhver dag i to-tre uker, så blir man gravid.

Skrevet

Ut i fra temp vil jeg tippe el tidlig på søndagen :) Temp går opp etter at egget er sluppet da progesteronproduksjonen skyter i været. Tar litt tid, så med såpass økning tipper jeg el ikke så lenge etter målingen på søndag. Passer godt med testene også. Forøvrig er det med masse el slim det beste tidspunktet for masse sengekos! Så har du veldig merkbart mye av det trenger du knapt teste eller tempe. Bare kjør på i de dagene :) 

Anonymkode: 895ef...0e0

Skrevet

Takk for svar alle! :)Synest det er spennende å tempe og teste jeg, lærer så mye om kroppen og føler jeg blir kjent med min egen syklus på en annen måte. Da satser jeg på at EL var i helgen, takk for hjelpen :D 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sex annenhver dag i to-tre uker i strekk får jeg sår og infeksjoner. Da blir man ikke gravid, nei. 

Anonymkode: f48a7...258

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

:ler: Nei.

Det er derfor dette heter «prøvere og ufrivillig barnløse». 

Anonymkode: 01e1d...8b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...