Gå til innhold

Er jeg storforlangende ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon med vårt 4 barn. Forstår jo det at det meste med hus, hjem og barn faller på meg, så lenge jeg går hjemme. 

Men jeg synes det er vanskelig å følge opp alene, og får mye dårlig samvittighet ovenfor barna. 

Syter jeg???

Jeg ordner 4 barn på morgenen, pakker saker, smører mat, kjører til skole og bhg. Hjem å leker med minsten, rydder, vasker, etc. Kl ett kommer første skolebarn hjem, sitter å hjelper henne med lekser. Henter i bhg. Lager middag. Alt er klart til han kommer hjem kl 16.30.

så er det fritidsaktiviteter.. Han er med å kjører til aktiviteter, og henter. 

Men han ser aldri over lekser (hjelper), aldri hjelp til ting sfeks bestilling av legetimer, følge hos tannlege, samtaler i bhg og skole. Han tar aldri tak i om barna mangler noe, alt fra klær til ski utstyr feks. Sønnen min kan ofte nevne at han trenger hjelp til noe, eller trenger noe, men han bare glemmer at han har sagt han skal ordne det. 

Må jeg bare svelge det, eller ta det opp? Føler meg så alene om alt..

Anonymkode: dc5b2...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at mannen din engasjerer seg så lite?

Nei, du er ikke storforlangende, men du må være tydelig på at dette er et ansvar dere begge deler.

• Liker 7
Skrevet

Hvordan var det før du gikk ut i permisjon da? Hjalp han til mer med barne før dere fikk deres 4. barn?

Anonymkode: 996c8...3b4

Skrevet

Spørsmålet er hvorfor har det blitt sånn? Har han fått ha pappaperm med barna? Og da snakker jeg ikke bare om 10 uker, mens mor gjerne har ferie eller av andre grunner styrer skipet hun også. 

Og hva har du gjort for å endre dette? Har du faktisk snakket med ham? Prøvd å gi ham ansvaret for noe? Eller er det sånn at du uansett gjør det, og om han har prøvd å gjøre noe, så er det "feil" og du gjør det om igjen?

Anonymkode: c3cdc...5a8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er hvorfor har det blitt sånn? Har han fått ha pappaperm med barna? Og da snakker jeg ikke bare om 10 uker, mens mor gjerne har ferie eller av andre grunner styrer skipet hun også. 

Og hva har du gjort for å endre dette? Har du faktisk snakket med ham? Prøvd å gi ham ansvaret for noe? Eller er det sånn at du uansett gjør det, og om han har prøvd å gjøre noe, så er det "feil" og du gjør det om igjen?

Det har vel alltid vært sånn. Men før jobbet han veldig mye, og jeg hadde ikke hjerte til å forlange så mye. Pga jobb har det aldri passet for ham å ha ordentlig pappaperm. ( Men gid som jeg ønsker at han kunne ha det) Han skal ha pappaperm nå, bare 2 dager i uken, men dette er etter at minsten har begynt i bhg. Dette for å kunne være mest mulig hjemme med ferske skolebarn og å slippe SFO. 

Skrevet

Det har vel alltid vært sånn. Men før jobbet han veldig mye, og jeg hadde ikke hjerte til å forlange så mye. Pga jobb har det aldri passet for ham å ha ordentlig pappaperm. ( Men gid som jeg ønsker at han kunne ha det) Han skal ha pappaperm nå, bare 2 dager i uken, men dette er etter at minsten har begynt i bhg. Dette for å kunne være mest mulig hjemme med ferske skolebarn og å slippe SFO. 

Og DETTE er grunnen til at obligatorisk pappaperm er en god ting!

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har dere jo veldig mye lagt opp til at det skal bli sånn... Når far aldri har fått ha ansvaret for barna aleine, er det klart det er du som automatisk blir den som har ansvaret for barna også utenom permisjonen. 

Hvorfor kunne han ikke ta pappaperm? Han har krav på det, på lik linje med deg. Og å slippe sfo synes jeg er et ganske svakt argument.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har dere jo veldig mye lagt opp til at det skal bli sånn... Når far aldri har fått ha ansvaret for barna aleine, er det klart det er du som automatisk blir den som har ansvaret for barna også utenom permisjonen. 

Hvorfor kunne han ikke ta pappaperm? Han har krav på det, på lik linje med deg. Og å slippe sfo synes jeg er et ganske svakt argument.

Det har litt med økonomi å gjøre. Det med å ha det to dager i uken, og få det over en lengre periode, gjør jo at vi får roligere eftaen. Slipper stress og mas, da vi har aktiviteter nesten hver dag. 

Vi har bra med gjeld, og må prøve å se løsninger. 

Det med pappaperm er forsent nå uansett, han har kanskje lurt seg litt unna, og jeg er dum nok til å godta det. 

Skrevet

Det har litt med økonomi å gjøre. Det med å ha det to dager i uken, og få det over en lengre periode, gjør jo at vi får roligere eftaen. Slipper stress og mas, da vi har aktiviteter nesten hver dag. 

Vi har bra med gjeld, og må prøve å se løsninger. 

Det med pappaperm er forsent nå uansett, han har kanskje lurt seg litt unna, og jeg er dum nok til å godta det. 

Ja, da må du ta tak i det på annet vis. Gjort er gjort. 

Har du snakket med ham om det? At du ønsker han skal ta mer ansvar, og så blitt enig om et spesifikt område han skal få ansvaret for? Og så latt ham prøve seg der, uten å blande deg inn selv om ting ikke går sånn som du ville gjort det?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da må du ta tak i det på annet vis. Gjort er gjort. 

Har du snakket med ham om det? At du ønsker han skal ta mer ansvar, og så blitt enig om et spesifikt område han skal få ansvaret for? Og så latt ham prøve seg der, uten å blande deg inn selv om ting ikke går sånn som du ville gjort det?

Jeg har nevnt det noen ganger ja. Men det skjer ikke noe. Det er liksom ikke bare det med barna. Om det feks trengs en ny lys pære, så må han mases på i evigheter før den skiftes. Vi bor på gård, og han har tusen ideer, men ingenting blir liksom gjennomført. Virker som han ikke brenner skikkelig for det. Selv om det er det eneste han vil. Han er veldig pliktoppfyllende på jobb, og får veldig god omtale. Kanskje han ikke har igjen energi når han kommer hjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...